صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۲۳۵۶۳

گزارش روز/ نشان‌های پیروزی

گزاره خبری: هنگام بررسی گزارش کمیته حقیقت‌یاب سوریه در شورای حقوق بشر سازمان ملل، بحث لفظی میان نماینده لبنان و نماینده رژیم صهیونیستی بالا گرفت؛ بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، این بحث پس‌ازآن رخ داد که نماینده رژیم صهیونیستی، حزب‌الله را سازمانی تروریستی خواند و «سلیم بدوره» نماینده لبنان در پاسخ به وی گفت، حزب‌الله در برابر اشغالگری صهیونیستی مقاومت کرده است[...]

یادداشت: گزاره خبری: هنگام بررسی گزارش کمیته حقیقت‌یاب سوریه در شورای حقوق بشر سازمان ملل، بحث لفظی میان نماینده لبنان و نماینده رژیم صهیونیستی بالا گرفت؛ بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، این بحث پس‌ازآن رخ داد که نماینده رژیم صهیونیستی، حزب‌الله را سازمانی تروریستی خواند و «سلیم بدوره» نماینده لبنان در پاسخ به وی گفت، حزب‌الله در برابر اشغالگری صهیونیستی مقاومت کرده است. بدوره تأکید کرد: حزب‌الله، لبنانی است و از محبوبیت مردمی گسترده‌ای برخوردار است، ضمن آنکه بخشی از پارلمان و دولت لبنان نیز هست. وی ادامه داد، رژیم صهیونیستی، تروریستی عمل می‌کند همان‌گونه که در سال ۲۰۰۶ به لبنان حمله کرد.

گزاره تحلیلی:

جبهه استکبار که سال‌هاست در برابر محور مقاومت و در میدان‌های مختلف مبارزه، از جنوب لبنان تا سوریه و فلسطین و عراق و ... طعم شکست‌های مکرر را چشیده است، مدتی است تلاش دارد تقابل با مقاومت را به بخش‌ها و میدان‌های دیگر بکشاند! تلاش می‌کند نیروهای مقاومت را در درون عراق و سویه و لبنان و ... در برابر دولت‌ها و مردم این کشورها قرار بدهد تا به این واسطه مقاومت را که خود نتوانسته با آن مقابله کند از این طریق به چالش بکشد! اما آنچه روز گذشته در سازمان ملل رخ داد و همچنین واکنش مردم و دولت لبنان به تحریم‌های اقتصادی امریکا و یا آنچه در هفته‌های اخیر در عراق درباره دستگیری غیرقانونی سران مقاومت در عراق رخ داد نشان‌های پیروزی جبهه مقاومت و هواداری ملت‌ها و دولت‌هایشان از آنان است. اکنون مشخص شده است که این اقدام استکبار نیز حاصلی جز شکست مفتضحانه برای سناریونویسان آمریکایی و صهیونیستی نخواهد داشت. فارغ از آنکه ملت‌های منطقه در کنار مقاومت ایستاده‌اند و فارغ از آنکه اتفاقات نشان می‌دهد دولت‌ها نیز کم‌کم این حقیقت را دریافته‌اند که حفظ منافع ملی و استقلال و حرکت روبه‌جلوی کشورشان درگرو حمایت و بهادادن به مقاومت است، توجه به این نکته برای همه نیروهای مقاومت همچنان ضروری است که باید به‌شدت مراقبت کنند و اجازه ندهند که دشمن، مقاومت را در برابر مردم قرار داده یا با فضاسازی‌های رسانه‌ای و میدانی در جا انداختن دوگانه‌های دروغین تقابل نیروهای مقاومت و منافع ملی موفق نشود. (نویسنده: سید فخرالدین موسوی)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات