صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۲۳۵۶۸

اخبار کوتاه چهارشنبه 25 تیر

◄ توافق ایران و چین، اقتصاد ایران را احیا می‌کند/ رسانه انگلیسی «میدل‌ایست‌آی»: سند همکاری ایران- چین، اقتصاد ایران را احیا کرده و موقعیت منطقه‌ای این کشور را بهبود می‌بخشد. این توافق احتمالاً به دشمنان ایران انگیزه خواهد داد به‌جای پیروی از سیاست‌های آمریکا به تنش‌زدایی با تهران روی بیاورند. کشورهای عربی احتمالاً با شتاب برای عقد قراردادهای خاص با چین خیز برخواهند داشت.

◄ استیضاح رئیس‌جمهور از دستور کار خارج می‌شود!/ «نیک‌بین» نماینده مجلس و از طراحان طرح سؤال از رئیس‌جمهور اظهار داشت: «تشخیص ما این است که باید به دولت برای اتمام‌حجت، کمک بیش‌ازپیش کنیم. تصمیم گرفتیم استیضاح رئیس‌جمهور را از دستور کارمان خارج کنیم. به دنبال ارائه طرح‌های اقتصادی هستیم و برای مشکلات مردم برنامه‌های جدی داریم.»

◄ هند: تحریم‌های آمریکا مانع مشارکت در پروژه چابهار شد/ مقامات هندی در واکنش به کنار گذاشته شدن کشورشان از پروژه ریلی چابهار، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دلیل عدم اجرای تعهدات خود ذکر کردند.

◄ جاسوسی دولت آمریکا از ملت آمریکا/ پایگاهی که داده‌های توئیتر را به‌طور هم‌زمان در مدت تظاهرات علیه نژادپرستی در آمریکا تحلیل می‌کند، به اطلاعات ریزی در رابطه با قانون خشونت علیه پلیس دست‌یافته که نشان می‌دهد برخلاف قول توئیتر، این شبکه اطلاعات کاربران تظاهرات کننده را به آژانس‌های اطلاعاتی تسلیم می‌کند. شبکه خبری راشاتودی چند روز پیش در مطلبی این موضوع را به‌طور مبسوط‌تر پیگیری کرد.

◄ واقعیت‌هایی که ناو آمریکایی رو کرد/ آتش‌سوزی در ناو جنگی «یواس‌اس بونهوم ریچارد» نشان داد: ۱- مقام‌های آمریکایی در خصوص اخبار واقعی تلفات و خسارات ناشی از آن پنهان‌کاری می‌کنند؛ ۲- علی‌رغم اینکه این ناوها در ظاهر بسیار قدرتمند هستند، اما بسیار آسیب‌پذیرند؛ ۳- فرسوده و به‌روز نبودن تجهیزات نظامی آمریکا را نشان داد و این‌که هنوز که جنگی شروع نشده است، ناو آمریکایی فاقد مقاومت است. 4- شدت سانسور رسانه‌ای در این آتش‌سوزی دیده می‌شود و مانند عین‌الأسد آمریکا فقط مجروحین را اعلام می‌کند.

◄ «الکاظمی» هفته آینده به تهران می‌آید/ قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد که مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور هفته آینده به ایران و عربستان سفر خواهد کرد.

◄ کرونا در مجلس یازدهم/ تاکنون تست کرونای نمایندگان مجلس، محمدمهدی زاهدی، محمدطلا مظلومی، حجت‌الاسلام سیدمحمد موحد، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، علیرضا ورناصری، حبیب آقاجری و محمد صفایی مثبت اعلام شده است و با اعلام خبر فوت مرحوم «عیسی جعفری» نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ بر اثر این ویروس، زنگ خطر برای مراقبت‌های بیشتر در مجلس به صدا درآمده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات