صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۲۳۶۴۶

ضرورت ایجاد رهبری واحد در فلسطین

آنچه امروز اهمیت دارد، ضرورت اتحاد جنبش‌های اسلامی فلسطین و حمایت مستمر ملت‌های مسلمان از محور مقاومت در فلسطین برای تشکیل رهبری واحد در آن است.
گزاره خبری:
«ناصر ابوشریف»، نماینده جنبش جهاد اسلامی در نشست مجازی با موضوع بررسی پیامد‌های طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی که با حضور صاحب‌نظران امور بین‌الملل تشکیل شد، اظهار داشت: «هدف آمریکا فشار بر ملل مسلمان است تا مواضع مردم را تغییر دهد، اما مقاومت تنها راه پیروزی بر رژیم صهیونیستی است، متأسفانه بسیاری از کشور‌های عربی به رابطه با رژیم صهیونیستی آلوده شده‌اند و رهبری به‌مانند موتوری است که جهت‌دهی می‌کند و ما در فلسطین مشکل رهبری داریم.»
گزاره تحلیلی:
با روی کار آمدن دونالد ترامپ، رویکرد آمریکا به فلسطین اشغالی همانند سایر رفتار‌های سیاست خارجی وی توأم با تغییر از فاز گفتگو به فاز اعمال فشار و زیرپا گذاشتن قوانین بین‌المللی است. آمریکا ابتدا بیت‌المقدس را پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کرد و بعد دفتر آزادی‌بخش فلسطین را در واشنگتن بست. در همراهی با این سیاست بعضی از کشور‌های عربی در خفا «معامله قرن» را تأیید کرده و در حال زمینه‌چینی و فشار بر گروه‌ها و جریان‌های حامی مردم مظلوم فلسطین در تحقق این ایده ظالمانه هستند.
آمریکا حتی یک روز هم در موضوع فلسطین بی‌طرف نبوده و تاکنون مکرر از حق وتو به نفع رژیم اشغالگر و ظلم به مردم فلسطین استفاده کرده و با امپراتوری رسانه‌ای خود مدل جنگ نرم، ترور و ارعاب، تحریم و جنگ نیابتی و زور را بر ملت مظلوم فلسطین دیکته کرده است. با حمایت‌های آمریکا طی دهه‌های گذشته، صهیونیست‌ها دیواری ۷۰۰ کیلومتری ایجاد کرده و تاکنون بخش‌های بزرگی از سرزمین فلسطین را دزدیده‌اند. با این حال، امروز صهیونیست‌ها در اوج استیصال به سر می‌برند، بیداری ملت‌های مسلمان ناشی از مؤلفه‌های الگوساز انقلاب اسلامی، حمایت دائمی جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم فلسطین، اتصال مقاومت به قدرت پایان‌ناپذیر ملت‌های مسلمان در کشور‌های مختلف، تشدید فشار افکار عمومی در مخالفت با رژیم صهیونیستی، بسط اهمیت جهانی مسئله فلسطین، اعمال سیاست گام‌به‌گام رژیم صهیونیستی برای تحقق معامله قرن و الحاق کرانه باختری را با مشکل مواجه کرده است.
رژیم صهیونیستی به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) جرثومه فساد است، این دولت جعلی تمام قوانین بشری را زیرپا گذاشته و به مردم مظلوم فلسطین زور می‌گوید و از قبل این فشار‌ها درصدد ساماندهی اوضاع بد خویش است؛ اختلافات داخلی و ناهماهنگی در یکپارچه‌سازی کابینه، عادی‌سازی روابط با کشور‌های عرب منطقه و عدم مشروعیت ازجمله بحران‌های چندلایه‌ای است که این رژیم همچنان با آن مواجه است، مشکلات جدی داخلی که تلاش می‌شود در سایه فشار‌ها بر ملت فلسطین، به هم ریختن اوضاع امنیتی در کشور‌های مقاومت و آشکار ساختن روز به روز روابط پشت پرده با برخی سران عربی همچنان پنهان نگه داشته شود.
اما آنچه امروز اهمیت دارد، ضرورت اتحاد جنبش‌های اسلامی فلسطین و حمایت مستمر ملت‌های مسلمان از محور مقاومت در فلسطین برای تشکیل رهبری واحد در آن است. این تنها راه پیروزی بر رژیم صهیونیستی است. تشکیل چنین جبهه‌ای در فلسطین، بی‌شک با حمایت‌های بیش از پیش جبهه مقاومت، از شمال آفریقا گرفته تا لبنان، سوریه، عراق، ایران، افغانستان تا پاکستان همراه خواهد بود و نابودی این رژیم منحوس را سرعت خواهد بخشید. 
باقر عبدالرضایی* 30
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
M
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
0
مطلب کوتاه و مفیدی بود سلام بر مقاومت
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات