صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۲۳۶۵۹

اخبار کوتاه سه‌شنبه 31 تیر

جزئیات بازدید نمایندگان مجلس از سایت‌های هسته‌ای/ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: «نمایندگان از محل حادثه رخ‌ داده در نطنز بازدید کردند. علت این حادثه نیازمند بررسی‌های کارشناسی بیشتر است. در نطنز شاهد سانتریفیوژهای نسل یک، دو و نسل چهار بودیم که در زنجیره غنی‌سازی قرار گرفتند. فعالیت غنی‌سازی در سایت نطنز با صحت و در سطح سابق ادامه دارد و حادثه، خللی در آن ایجاد نکرده است. طی این بازدید مشخص شد که در سایت فردو نیز ۱۰۴۴ سانتریفیوژ در ۶ آبشار از سانتریفیوژهای نسل یک در حال غنی‌سازی هستند که عمل غنی‌سازی ۴.۵ درصد توسط این سانتریفیوژها انجام می‌شود.»

امسال عزاداری محرم چگونه خواهد بود؟/ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد: «پروتکل‌های خوبی با همکاری وزارت بهداشت برای جلسات و دسته‌های عزاداری و دیگر اجزای محرم در نظر گرفته شده است تا به لطف خداوند، جلسات برگزار شود. بنا نیست جلسات هیئت‌های شاخص تماماً در فضای مجازی برگزار شود. در خصوص مراسم عرفه بر اساس روایات اساساً باید در محیط رو باز برگزار شود و ان‌شاءالله امسال با هماهنگی با آستان‌های مقدس و امامزادگان، این امر را اجرایی خواهیم کرد تا نمونه‌ای برای هیئت‌ها و مردم باشد که ببینند امکان برگزاری جلسه با رعایت ضوابط وجود دارد.»

گوشه‌ای از توانمندی‌های هوانیروز سپاه/ سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در بازدید از برخی دستاوردهای هوانیروز، اظهار داشت: «هوانیروز با گسترش زیرساخت‌هایش به یک قابلیت جدید دست یافته است. در زمینه بالگردهای تهاجمی، ترابری، پشتیبانی و امدادی نیز هوانیروز سپاه جهش قابل قبولی داشته است. هوانیروز سپاه در نهضت قطعه‌سازی، مدرن‌سازی و اورهال به خودکفایی رسیده است. پایگاه‌های هوانیروز در آمادگی کامل هستند و آرایش دفاعی و امنیتی هوانیروز همپای سایر یگان‌های نزسا در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.»

تضعیف آمریکا در خاورمیانه با توافق ایران و چین/ پایگاه اینترنتی فوربس در واکنش به توافق احتمالی ایران و چین، نوشت: «این توافق چرخش قدرتمند تهران به سمت شرق است و موقعیت آمریکا را بیشتر در خاورمیانه تضعیف خواهد کرد. برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم، نقش رهبری آمریکا در گوشه و کنار جهان در حال کاهش است. هم‌زمان که آمریکا از صحنه جهانی عقب‌نشینی می‌کند، چین بیشتر موضع مسلط می‌گیرد.»

نگرانی مقام آمریکایی از افزایش توانمندی سایبری ایران/ رئیس واحد فرماندهی امنیت سایبری آمریکا با ابراز نگرانی از پیشرفت‌های سایبری ایران گفت: «ما شاهد آن بودیم که برنامه‌های سایبری روسیه، چین، کره شمالی و ایران توسعه پیدا کرده است. ما شاهد افزایش قابلیت‌های آن‌ها بوده‌ایم. با تلاش این دشمنان برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری مقابله خواهیم کرد.»

احکام سیاسی (سؤال 3): در تحلیل­های سیاسی، آوردن نام افراد چه حکمی دارد؟ پاسخ: اگر در تحلیل، مفاسد اخلاقی فردی ذکر شود، باید از ذکر نام افراد خودداری شود، ولی در مورد مفاسد اقتصادی، سیاسی، امنیتی محرزشده، ذکر نام افراد ایرادی ندارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات