صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۲۳۷۸۹

تنها راه!

دموکرات‌ها که بایدن را برای انتخابات 2020 به مصاف ترامپ خواهند فرستاد، پیش‌نویس برنامه خود برای آمریکای پس از ترامپ را منتشر کردند[...]

یادداشت: دموکرات‌ها که بایدن را برای انتخابات 2020 به مصاف ترامپ خواهند فرستاد، پیش‌نویس برنامه خود برای آمریکای پس از ترامپ را منتشر کردند که یکی از بندهای جنجالی آن بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران و کنار گذاشتن پروژه براندازی جمهوری اسلامی ایران است! در داخل کشور برخی از افراد و جریان‌های خاص (همان جریانی که پیش از توافق برجام، با بزک توافق هسته‌ای، حل همه مشکلات کشور را در گرو رابطه با آمریکا می‌دانستند) به استقبال از این پیش‌نویس رفتند و نوشتند که با بازگشت دموکرات‌ها به کاخ سفید مشکلات میان تهران و واشنگتن هم حل خواهد شد و پیروزی بایدن بازگشت به میز مذاکره خواهد بود!

گزاره تحلیلی: برای فهم شرایط و آنچه با پیروزی احتمالی بایدن رقم خواهد خورد، کافی است به کارنامه دموکرات‌ها در سال‌های حضورشان در کاخ سفید در برابر کشورمان نگاهی بیندازیم! دو‌رانی سراسر از دشمنی و تخاصم با ملت ایران؛ اگرچه اوباما، کلینتون و... همچون بوش پسر و ترامپ، جمهوری‌خواهان راه یافته به کاخ سفید، ملت ایران را تهدید لفظی نمی‌کردند و حتی گاه از احترام متقابل و حل مشکلات در سایه گفتگو می‌زدند! اما آنچه در عمل اتفاق افتاده است، اگر نگوییم دشمنی آنان نسبت به ایران سخت‌تر از دوران جمهوری‌خواهان بوده، کمتر نیز نبوده است؛ سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ و ارسال پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت در دوران باراک اوباما اتفاق افتاد! اولین بدعهدی‌ها در عدم اجرای تعهدات برجامی در دوران رئیس‌جمهور اوباما انجام شد و تحریم‌های بعدی نیز در زمان وی و بعد از امضای برجام بر کشور تحمیل شد، روندی که بی‌تردید بایدن نیز آن را ادامه خواهد داد و تنها راه توقف توطئه‌ها و دشمنی آمریکا علیه ملت ایران، نه انتظار کشیدن برای تغییر در کاخ سفید که قدرت‌یابی و قوی شدن با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی است! همان‌گونه که بازدارندگی نظام، گزینه نظامی را برای همیشه از میز کاخ سفید حذف کرده است، در حوزه‌های دیگر، ازجمله مسئله اقتصاد نیز تنها راه، تکیه بر توان داخلی است وگرنه دموکرات آمریکایی همان صاحب پنجه چدنی است كه زیر دستكش مخملی پنهان شده است. (نویسنده: سید فخرالدین موسوی)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات