صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۲۳۸۴۶

اخبار کوتاه یک‌شنبه 12 مرداد

پلیس صهیونیستی: کشور در وضعیت هرج‌ومرج قرار دارد/ شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک مقام ارشد پلیس در جلسات محرمانه این رژیم اعتراف کرده است که؛ «اسرائیل در وضعیت آشوب اجتماعی قرار دارد». رسانه‌های صهیونیستی آمارهای مختلفی از تعداد تظاهرات کنندگان در ۳۰۰ نقطه از قدس اشغالی و مقابل اقامتگاه نتانیاهو ارائه می‌کنند.

رکورددار کرونایی‌های جهان/ سناتور «دیک دوربن» در توئیتی نوشت: «آمریکا ۵ درصد از جمعیت جهان و ۲۵ درصد از مبتلایان به کرونا را در خود دارد. ۱۵۰ هزار آمریکایی مرده‌اند. هیچ عذر و بهانه‌ای برای توجیه ناکامی‌های مکرر رئیس‌جمهور در زمینه جدی نگرفتن این بیماری همه‌گیر، آن‌گونه که باید جدی می‌گرفت، وجود ندارد.»

دستگیری عاملان انتشار عکس با پرچم گروه تروریستی طالبان/  رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ خبر داد: «روز گذشته در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی که در آن چند نفر اقدام به استفاده از پرچم یک گروهک تروریستی کرده بودند، عوامل این اقدام شناسایی و دستگیر شدند. این افراد برای سیر مراحل قانونی و تحقیقات تکمیلی تحویل مرجع قضایی شدند.»

پروژه ساخت جت 150 نفره/ «فتح‌الله امی»، رئیس پژوهشگاه هوافضا با اشاره به اهداف سند جامع توسعه هوافضای کشور، گفت: «طراحی کلی پروژه ساخت هواپیمای ۸ نفره در پژوهشگاه هوافضا به اتمام رسیده و به‌زودی مدل پروازی این هواپیما ساخته می‌شود.» وی افزود: در این سند هدف این است که ما تبدیل به قطب منطقه در فناوری هوایی شویم. به این صورت که بتوانیم تا سال ۱۴۰۴ جت منطقه‌ای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره تولید کنیم. این پروژه توسط دانشگاه امیرکبیر پیش می‌رود و طراحی آن به اتمام رسیده است.»

عدم بازگشت ۵ میلیارد یورو ارز صادراتی/ خاندوزی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: «دولت نتوانسته از ابزارهای خود برای تمکین صادرکنندگان و طرف‌های تجاری ما استفاده کند. نزدیک به ۵ میلیارد یورو از عدم بازگشت ارزهای صادراتی کشور در سال‌های ۹۷ و ۹۸ تنها از ناحیه ۷۵ صادرکننده صورت گرفته است. مجلس برای کنترل بازار و نظارت، می‌تواند از ابزارهای نظارتی خود مثل سؤال و استیضاح وزرا استفاده کند.»

احکام سیاسی (سؤال 11): حکم تحلیل­هایی که منجر به افشای اسرار شخصی و امور خصوصی و سرّی دیگران در برابر مردم می‌شود، چیست؟ پاسخ: جايز نيست. (مستفاد اجوبه، س 1394)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات