تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۲۳۸۵۹

آرایش نظامی شیطان بزرگ

پایگاه بصیرت / محمد باقر جانثاری/
تنگه هرمز از دیرباز تاکنون دارای اهمیت راهبردی بسیار بالائی بوده است؛ به گونه‌ای که بسیاری از کارشناسان نظامی دنیا بر این باور هستند که هر کشوری که در این منطقه دست برتر را داشته باشد گویی رگ حیاتی تمام جهان را در دست دارد.
با فروپاشی نظام شاهنشاهی و تغییر هژمونی منطقه، ایالات متحده آمریکا و کشور‌های همپیمانش تمامی راهبرد‌های خود را برای تغییر نظام جمهوری اسلامی و بدست آوردن دوباره این منطقه حساس بکار گرفته اند.
مضاف براینکه انقلاب اسلامی در ایران باعث حوادثی در منطقه شد، که نظام سلطه را با چالش‌های فراوانی رو به رو کرد. همانند تشکیل محور مقاومت که از ایران تا لبنان و فلسطین امتداد دارد. بنابرین نظام سلطه تمام رویکرد دفاعی خود را اعم از سخت و نرم بر روی میز گذاشته تا موجب براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران شود.

چرایی برگزاری رزمایش در زمان حال
ایالات متحده آمریکا از بدو انقلاب تا کنون سعی در براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را داشته و هیچگاه نیز این موضوع را کتمان نکرده است. اما نوع برخورد‌ها و تاکتیک‌ها با جابجایی روسای جمهور آمریکا تغییر کرده است.
با روی کار آمدن دونالد ترامپ تقابل آمریکا با ایران به سمت تقابل سخت نزدیک شده است. ترامپ که مدعی بود در دو حوزه اقتصاد و سیاست خارجی اقتدار را به آمریکا برمی گرداند، در انتهای دوران ۴ ساله اول با چالش بزرگ اقتصادی که ناشی از شیوع کرونا است، مواجه شد به طوری که ۶۰ درصد مردم آمریکا از نوع مدیریت او در مورد بیماری کووید ۱۹ ناراضی هستند و بسیاری از مشاغلی که در ابتدای دوران ریاست جمهوری اش بوجود آورده بود، با شیوع  این بیماری از بین رفت.
در عرصه سیاست خارجی نیزکارنامه ترامپ برای مردم آمریکا قابل دفاع نیست. او نتوانست در جنگ اقتصادی با چین پیروز شود. در کودتای ونزوئلا ناکام ماند. در به میز مذاکره کشاندن کره شمالی هم توفیقی بدست نیاورد. همچنین نتوانست ایران را متقاعد کند تا درباره محدود کردن قدرت بازدارنده موشکی و نفوذ منطقه‌ای بر سر میز مذاکره بنشیند.
در این شرایط برای برون رفت از اوضاع پیش آمده نیاز مبرم به یک شوک در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد، که این شوک می‌تواند گزینه نظامی بر علیه ایران باشد؛ بنابراین هیچ بعید نیست که ترامپ از یک درگیری محدود نظامی با ایران، به عنوان یک عاملی برای منحرف‌کردن افکار عمومی از مشکلات داخلی استفاده کند. البته تقریبا دو کشور در ۱۱ ماه گذشته سه بار وارد درگیری تمام عیار شده‌اند. اولین مورد پس از سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا بر فراز خلیج فارس بود. دومین مورد هنگامی بود که آمریکا ایران را متهم به حمله به زیرساخت‌های نفتی سعودی نمود و سومین مورد هم هنگامی بود که آمریکا سردار سلیمانی را ترور و ایران با حمله به پایگاه آمریکایی پاسخ داد.
در یک ماه گذشته نیز اتفاقاتی به صورت پیوسته رخ داده است که نشان از امکان یک اتفاق بزرگتر می‌دهد (گزینه نظامی)
این اقدامات عمدتاً با عملیات روانی شدید از طریق فضای مجازی و رسانه‌ای معاندین با نظام جمهوری اسلامی ایران تشدید شده است.

نمونه‌ای از این اقدامات:
خرابکاری در نیروگاه اتمی نطنز و...
اقدام برای حمله تروریستی به اتوبوس حامل پاسداران در زاهدان که خنثی شد.
اقدام برای ترور فرماندهان ارشد سپاه پاسداران (سردار قاآنی) که برایان هوک مسئول میز ایران در وزارت خارجه به آن تصریح کرده بود.
دستگیری عوامل نفاق در شیراز و کرمانشاه و..؛ که قصد خرابکاری داشتند.
ایجاد التهاب در بازار ارز و سکه از طریق عوامل نفوذی (متن لو رفته علی جوانمردی خبرنگار VOA در فضای مجازی مؤید این موضوع است.)
رویارویی قایق‌های تندرو نیروی دریایی سپاه با ناو‌های آمریکایی
ایجاد جنگ روانی و ایجاد کردن هیمنه پوشالی برای رژیم صهیونیستی که با واکنش سخنگوی ارشد نیروی‌های مسلح مواجه شد.
تجهیز و یا به عبارت بهتر آرایش نظامی تهاجمی در پایگاه نظامی الحریر واقع در ۱۱۵ کیلومتری مرز ایران
اظهارات ترامپ مبنی بر هشت هفته هیجان انگیز در ۲۷ تیر ۹۹
در این شرایط، نیروی هوافضا و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  برای ایجاد بازدارندگی و همچنین نمایش اقتدار و آمادگی رزم خود، اقدام به برگزاری رزمایش نظامی کردند تا با این اقدام پیش دستانه از وقوع اقدام نظامی محتمل جلوگیری کنند. ایران اسلامی تاکنون آغازگر هیچ جنگی نبوده، اما به فرموده مقام معظم رهبری اگر از دشمن (اسرائیل) غلطی سر بزند ما تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم و یا در جای دیگر فرموند اگر دشمن یکی بزند ده تا می‌خورد. بر این اساس نظام اسلامی می‌بایست بار دیگر توان بالای بازدارنده خود را به رخ دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران بکشد؛ لذا این رزمایش برای تمامی دوستان و دوستداران انقلاب اسلامی پیام صلح و امنیت و برای دشمنان اخطار عملی است تا از هرگونه خطای راهبردی پرهیز کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات