صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۲۳۹۰۲

راه حل خلاقانه حزب اعتماد ملی برای حل مشکلات!

«اسماعیل گرامی مقدم» فعال سیاسی اصلاح طلب و سخنگوی حزب اعتماد ملی در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «با این وضعیت و مختصات فعلی اگر فکر کنیم به ‌جای یک سال بعد همین فردا رییس‌جمهوری جدید انتخاب می‌شد، مهم‌ترین چالش او مذاکره یا عدم مذاکره با امریکا و حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران است... در اینکه آقای روحانی تمام تلاشش را کرد تا وضعیت کشور بهبود پیدا کرده و معیشت مردم بهتر باشد و کشور از تنگناهای اقتصادی رهایی پیدا کند هیچ شکی نیست. آقای روحانی تمام‌قد وارد شد و در ۴ سال اول موفق شد، توافق برجام را به انجام برساند و در آن مقطع کشور از تحریم نجات پیدا کرد؛ بنابراین آنجا دیگر مقصر آقای روحانی نیست، مقصر کسانی هستند که از تحریم‌ها منفعت می‌برند و نان‌شان در تحریم‌ها بود. کسانی که مسیر را به نحوی شتاب‌زده و تند پیش‌ بردند که ما دوباره گرفتار شدیم».

گرامی مقدم در ادامه نوشت: «تغییر وضعیت کنونی وابسته به این است که ما با امریکا مذاکره کنیم یا نه. ما نمی‌توانیم چشم‌مان را بر واقعیت ببندیم. باید سیاست‌های کلان کشور تغییر کند. فعلا این سیاست‌ها بر عدم مذاکره با امریکا استوار است و کاری هم نمی‌شود کرد. بر همین اساس هر رییس‌جمهوری هم که روی کار بیاید، چه راست چه، چپ چه تندرو یا معتدل، نمی‌تواند کاری از پیش ببرد؛ چراکه سیاست‌ها تدوین شده و او مجری است».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرده است «اگر همین فردا رییس‌جمهوری جدید انتخاب می‌شد، مهم‌ترین چالش او مذاکره یا عدم مذاکره با امریکا و حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران است»!؛ یک سوال؛ مگر همین اصلاح طلبان بارها نگفته اند که دولت تدبیر و امید و آقای ظریف در جایگاه وزیر امور خارجه و رئیس تیم مذاکرات، پرونده هسته ای ایران را حل و فصل کرد!؟ آیا غیر از این است که دولت آقای روحانی به واسطه برجام در قلب راکتور اراک بتن ریخت!؟ تیم مذاکره کننده هسته ای به ریاست ظریف پذیرفت که به واسطه برجام، غنی سازی 20 درصد- با کاربردهای مفید فراوان از جمله تأمین داروی بیماران خاص- را متوقف کند. دولت روحانی پذیرفت که 97 درصد ذخایر اورانیوم غنی شده ایران- به ارزش حدود 18 میلیارد دلار- را از کشور خارج کند! به واسطه برجام چرخ تعداد قابل توجهی از سانتریفیوژها- که جوانان متخصص ایرانی سالها برای راه اندازی آن به صورت شبانه روزی تلاش کرده بودند- از کار ایستاد.

همه این اقدامات انجام شد و دولتمردان و فعالین اصلاح طلب تاکید کردند که در ازای آن، تمامی تحریم های ضدایرانی از جمله تحریم های بانکی، مالی، نفتی، پتروشیمی و تسلیحاتی لغو خواهد شد و نه تعلیق،دولتمردان و حامیان برجام تاکید کردند که آنچنان رونقی در کشور ایجاد می شود که دیگر مردم هیچ نیازی به یارانه نقدی نخواهند داشت. ارزش پول ملی افزایش خواهد یافت و دیگر اینطور نیست که قیمت دلار روز به روز افزایش یابد، هم چرخ کارخانه ها خواهد چرخید و هم چرخ سانتریفیوژها، به واسطه برجام، فتح الفتوح عظیمی رخ خواهد داد و آفتاب تابان طلوع خواهد کرد و بیکاری و گرانی و رکود از کشور رخت خواهد بست. پروژه های عمرانی و از جمله تولید مسکن رونق خواهد گرفت و حتی مشکل آب خوردن مردم نیز حل خواهد شد!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغر حبیبیان
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
0
باسلام. اینها یا دچار آلزایمر شدند که خداوند شفایشان دهد! یا خود را به آلزایمری زدند که خداوند هدایتشان کند و اگر قابل هدایت نیستند،با ذلّت تمام از صفحه روزگار محوشان کند که هم خودشان راحت شوند و هم"حق طلبان"!!..یاعلی..
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات