صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۲۳۹۳۳

ترامپ در منطقه قرمز

ا تولید واکسن کرونا تا قبل از انتخابات ، معادله را به سود خود و جمهوریخواهان تغییر دهد.با این حال، اطرافیان ترامپ محاسبات وی در این خصوص را تا حدودی ایده آل گرایانه می دانند
نظرسنجی های عمومی و ایالتی در آمریکا نشان می دهد که رئیس جمهور این کشور وارد "منطقه قرمز انتخاباتی" شده و فاصله زیادی تا شکست در آوردگاه سیاسی ماه نوامبر( آبان ماه ) ندارد. با این حال دونالد ترامپ امیدوار است با تولید واکسن کرونا تا قبل از انتخابات ، معادله را به سود خود و جمهوریخواهان تغییر دهد.با این حال، اطرافیان ترامپ محاسبات وی در این خصوص را تا حدودی ایده آل گرایانه می دانند زیرا بخش مهمی از نارضایتی افکار عمومی از ترامپ، مربوط به عملکرد وی در اوایل شیوع کرونا می باشد.موضوعی که منجر به افزایش تصاعدی تلفات کوید-19 در ایالات متحده شده است. 
رئیس جمهور آمریکا تمامی راههای منتهی به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 را بسته می بیند! ترامپ  علاوه بر ایالاتی مانند پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین، آریزونا، فلوریدا و کارولینای شمالی،در ایالات تگزاس و جورجیا نیز از بایدن عقب افتاده است. این عقب ماندگی نشان می دهد که دموکراتها بازی را به زمین جمهوریخواهان کشانده اند! نظرسنجی دانشگاه "کوئینیپیاک "نشان داده است که بایدن با اختلاف یک درصد ( 45 درصد به 44 درصد) از ترامپ پیش افتاده است. این نتیجه اگر تحقق پیدا کند و آرای الکترال ایالات تگزاس از دست برود، جمهوریخواهان شاهد فاجعه سختی خواهد بود. در این صورت ، علاوه بر شکست در انتخابات، جمهوریخواهان باید سالهای زیادی را صرف ترمیم وجهه خود در بین هواداران سنتی و ناراضی خود کنند.در ایالت جمهوریخواه "جورجیا" نیز ترامپ ترامپ با اختلاف یک درصد( 46 دصد به 45 درصد) از رقیب خود عقب افتاده است.در صورت تحقق این نظرسنجی ها، شاید جمهوریخواهان یکی از سخت ترین شکستهای تاریخ خود را در انتخابات ریاست جمهوری تجربه کنند. در چنین شرایطی ترامپ تنها به یک گزینه، یعنی تولید واکسن کرونا و تبلیغ انتخاباتی حول آن می اندیشد!شاید این تنها راهکار رئیس جمهور آمریکا برای تغییر معادلات انتخاباتی باشد، هر چند که برخی اطرافیان ترامپ نسبت به این موضوع خوشبین نیستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات