صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۲۳۹۶۲
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفت‎وگو با بصیرت بیان کرد

لزوم ایجاد نهضت تبیین در مقابل جریان تحریف

نظام و کشور ما کم‎و‏‎بیش با تحریم‏ها آشنا بود، چراکه سابقه آن را داشتیم. با توجه به اینکه مردم ما، مردمی مقاوم هستند تحریم‏ها نمی‏تواند ما را به سطوح بیاورد.
زهرا ظهروند – خبرنگار / تحریم، موضوعی است که کشور ما سال هاست با آن دست و پنجه نرم می‎کند.
موضوعی که به خیال دشمنان، ما را از پای درمی آورد، اکنون باعث شده تا بیشتر به داخل و تولیدات داخلی توجه کنیم و بتوانیم در مقابل مشکلات ناشی از تحریم ها مقاومت کنیم و سرافرازانه در میادین جهانی نیز حضور پیدا کنیم.
 
اما در مقابل این جریان، جریانی به نام تحریف شکل گرفته که با روش‎های مختلف سعی دارد مشکلات ناشی از تحریم‎ها را در اذهان مردم برجسته‏ تر کند یا گاهی آدرس‏های غلط در راه‏ حل مشکلات کشور ارائه دهد که همین امر از تحریم‏ها خطرناک تر است.
 
رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود به این نکته اشاره کردند و فرمودند: «اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعا شکست خواهد خورد.»
 
به همین منظور سایت بصیرت با «ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت و گو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

عمویی در این خصوص گفت: «ایالات متحده در سال‏های اخیر، یک جریان فشار حداکثری علیه ملت ما پیش گرفته است که این فشار حداکثری جنبه‏های مختلفی دارد.
 
آمریکا در مقطعی که از برجام خارج شد، در حالی که فکر می‎کرد با برجام گشایشی برای مردم ما فراهم کرده است و بعد از آن افزایش تحریم‎ها و افزودن شرکت‏های مختلف به لیست تحریم‏ها، سعی کرد فشار بسیاری به مردم کشور ما  تحمیل کند.
 
نظام و کشور ما کم‎و‏‎بیش با تحریم‏ها آشنا بود، چراکه سابقه آن را داشتیم. با توجه به اینکه مردم ما، مردمی مقاوم هستند تحریم‏ها نمی‏تواند ما را به سطوح بیاورد، لذا دشمنان جایی می‎توانند تحریم‌‎های خود را اثربخش کنند که بتوانند کنار جریان تحریم که یک جریان واقعی است، جریان تحریف شکل دهند که تحریم‎ها در اذهان مردم هم موثر باشند. در واقع جریانی به راه اندازند که بتوانند تحریم ها را در روان مردم اثربخش کنند.» 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کتاب «هنرجنگ» اظهار کرد: «این کتاب را که «سنتزو» اندیشمند و استراتژیست چینی تدوین کرده، درباره پیروزی بدون خونریزی در جنگ است و معتقد است مهم‎تر از اینکه دشمنان خود را در عالم جنگ شکست دهید، این است که روی روان دشمنان خود اثر بگذارید و آنها را در ذهن خودشان شکست دهید.
 
بنابراین باید برای اثربخشی تحریم‎ها، یک جریان ادراکی و روانی نیز شکل بگیرد. این جریان برای افراد مختلف شناخته شده بود و اخیرا رهبر معظم انقلاب نیز در فرمایشات خود روند این موضوع را برای مردم بازگو و نامگذاری دقیقی برای آن کردند که به عنوان «جریان تحریف در کنار جریان تحریم» شناخته شد.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تحریم‎ها بدون جریان تحریف موثر نیست، تصریح کرد: «قطعا تحریم‎ها به مردم ما آسیب زده‏است، اما آنچه که می‎تواند آن را اثربخش کند، این است که ضریب بیشتری به خود تحریم بدهد.
 
اولین کار جریان تحریف این است که سعی می‎کند آسیبی که تحریم‏ها به مردم ما وارد می‎کند را ضریب چند برابر بدهد و دومین کارش این است که نقاط مثبت کشور را از اذهان مردم دور و پاک کند، به عبارتی سعی می‏کند دستاوردهای نظام اسلامی و نقاط مثبت زندگی مردم را با پررنگ تر کردن مشکلات، به حاشیه برده و به دست فراموشی بسپارد.»

وی با اشاره به سومین اثر جریان تحریف گفت: «این جریان سعی می‎کند راه‏حل‏های نادرست در حل مشکلات به مردم ارائه دهد. به عنوان نمونه به مردم ما بگوید که مشکلات شما ناشی از عدم همکاری کشورتان با غربی‌ها است و اگر دست دوستی به سمت غربی‎‏ها و آمریکا دراز کنید، مشکلات شما حل خواهد شد. در حالی که واقعیت این است کسانی که با مسائل بین المللی به شکل کارشناسانه مواجه هستند، می‏دانند که این یک پاسخ نادرست و غلطی است، چراکه بخشی از مشکلات مردم ما به مسائل داخلی برمی‏گردد و بخشی از آن ناشی از فشارها است و اینکه این فشارها نیز در همکاری با آمریکا برداشته نخواهد شد.»

عمویی افزود: «به عنوان نمونه در جریان مذاکرات برجام، طرف مقابل وعده‏هایی برای رفع تحریم‏ها داده بود که هیچ‎گاه در جهت صحیح رفع آن تحریم‏ها، گام برنداشت.
 
در بین کسانی که اندیشکده‎های آمریکایی را مطالعه می‎کنند، می‎بینیم که جریان تحریم به عنوان یک دارایی راهبردی و استراتژیک در مورد ایران شناخته می‎شود، لذا وقتی موضوعی به یک دارایی و کالای استراتژیک تبدیل می‏شود، کشورها به هیچ‎وجه از آن نمی‏گذرند. بنابراین از این جهت که انتظار داشته باشیم از طریق تعامل و وابستگی به غرب، می‏توانیم تحریم‏ها را رفع کنیم، انتظار غلط و نابجایی است.»

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه «جریان تحریف سعی می‎کند مسائل درست را نیز به غلط به مردم ما نشان دهد»، تصریح کرد: «در این خصوص مذاکرات همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و چین را مثال می‎زنم که در جریان این مذاکرات قراراست یک همکاری بلندمدت شکلبگیرد. این همکاری‎ها می‎تواند در جهت منافع هر دو کشور باشد و می‎تواند در ایجاد یک رابطه پایدار با ایران در موضوع امنیت انرژی به چینی‎ها کمک کند، همچنین می‎تواند کمک به تقویت ایده راهگذر اقتصادی چینی‎ها کند و چین برای ایران می‏تواند شریک تجاری جایگاه چین را تثبیت کند.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: «چین یک کشور اقتصادی روبه رشد است و در حال حاضر موقعیت دوم اقتصادی را در جهان دارد که در مسیر روند رشد اقتصادی، به جایگاه اول خواهد رسید. در این چهارچوب همکاری ایران و چین می‎تواند همکاری بلندمدتی در جهت منافع دو کشور باشد، اما جریان تحریف بحث همکاری به شکلی غلط و غیرواقعی برای مردم بیان می‏کند که این همکاری در جهت تضاد با منافع مردم ایران است. همچنین این جریان ادعا می‎کند که جمهوری اسلامی ایران می‏خواهد جزایر خود را به دولت چین واگذار کند یا اینکه نیروهای نظامی چین می‏خواهند وارد منطقه ما شوند یا مسائل دیگر که همه این‏ها خلاف قانون اساسی است و امکان انجام آنها وجود ندارد. به همین منظور جریان تحریف سعی می‏کند یک واقعه درست را تبدیل به یک واقعه نادرست کند و تصویر اشتباهی از آن در ذهن‏ها متبادر کند.»
 
وی با اشاره به چگونگی برخورد با جریان تحریف، تصریح کرد: «نکته اول و گام اصلی در این خصوص، گامی بود که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند و آن هم اینکه اولا جریانی در کشور ما سعی می کند اذهان را تحریف کند به مردم معرفی کنیم. این جریان باید شناخته شود. یعنی بصورتی شود که مردم هر موضوعی را که می‏بینید، فکر و ذهنتان این باشد که آیا این خبر واقعی است یا برای تحریف واقعیت، ساخته شده است. همچنین به مردم اطلاع داده شود که جریانی سعی دارد شما واقعیات را نبینید. نکته دیگر اینکه باید در مقابل جریان تحریف، نهضت تبیین شکل بگیرد، به عبارتی ما باید واقعیت‎ها را برای مردم بگوییم. انتظارمان این نیست که مردم مشکلات را نبینند، اما انتظار داریم که مشکلات واقع بینانه دیده شود.»

عمویی افزود: «در این خصوص باید دستاوردها و نقاط مثبت دیده شود و دیگر اینکه وزن مسائل و مشکلات کشور در اندازه و ظرفیت خود دیده شود، پررنگ تر دیده نشود، زیر ذره‏بین قرار نگیرد و با ضریب چند برابری دیده نشود. نکته بعدی اینکه در گفت‏و‏گوی نخبگانی که دغدغه ملی و انقلابی دارند، راه حل‏های منطقی شکل بگیرد و برای مشکلات کشور راه‏حل پیدا کنند. ما جریان فکری قوی در داخل کشور داریم که می‎تواند مسائل کشور را هم درک کند و هم برای آنها راه‏حل بودمی و منطبق با فرهنگ، جامعه و تاریخ خودمان ارائه کند.»

نماینده مردم تهران در پایان خاطرنشان کرد: «وظیفه ما این است که در مقابل جریان تحریف، نهضت تبیین شکل بگیرد که بخشی از آن باید از طریق خود ما انجام شود. بخش زیادی از حرکت جریان تببین از طریق فضای مجازی است، چراکه فضای مجازی به جریان تحریف فرصت داده و سعی می‏کند که اخبار غیرواقعی و دروغین را القاء کند اما در مقابل، این فضا فرصتی برای نیروهای مومن انقلابی و متعهد به میهن است که از آن برای تبیین واقعیت‎ها و ارائه راه‏حل‎های درست درخصوص مشکلات کشور و رفع پاسخ‎های غلط استفاده کنند.  
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغر حبیبیان
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
0
0
باسلام.لطفا قبل از بارگذاری مقالات در سایت، یکبار بازنگری املایی و تایپی بنمایید.مثلا کلمۀ سطوح غلطه و"ستوه"صحیح می باشد.یا در مقالۀ سردار جوانی کلمۀ سوطی درست نیست و کلمۀ"سوتی"صحیح است.دفعۀ بعد اگر کلمۀ اشتباهی یافت شود باید در انتهای مقاله 10 مرتبه کلمۀ صحیح آن را بنویسید..یاعلی..
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات