صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۲۴۰۳۶

اخبار کوتاه چهارشنبه 22 مرداد

بالن‌های آتش‌زا!/ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادعایی، آتش‌سوزی‌های اخیر در جنوب مناطق اشغالی به دلیل پرواز بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه را به ایران نسبت داد. نتانیاهو ادعا کرد همه بازوهای نظامی ایران ازجمله در غزه هزینه سنگینی را به دلیل بالن‌های انفجاری و آتش‌زا که در روزهای اخیر به سمت مناطق اشغالی به پرواز درآمدند، پرداخت خواهند کرد. وی همچنین مدعی شد «۹۵ درصد این تهدیدات از طرف ایران است ازجمله نیروهای نیابتی آن در لبنان و غزه که همچنین با سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود اسرائیل را تهدید می‌کنند.» به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، بیش از ۳۵ آتش‌سوزی در فلسطین اشغالی در دو روز گذشته به دلیل پرواز این بالن‌ها از نوار غزه، ایجاد شده است.

قطعنامه‌ای که آب رفت!/ دولت آمریکا متن پیش‌نویس قطعنامه برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را از ۳۵ پاراگراف به ۲ یا ۴ پاراگراف تقلیل داده است. در پیش‌نویس جدید، آمریکا درخواست برای تحریم مقام‌های سپاه را نیز حذف کرده است. واشنگتن همچنین از درخواست تمدید تحریم‌ها برای مدت نامعلوم نیز عقب‌نشینی کرده و صرفاً خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی تا زمانی شده که شورای امنیت تصمیم دیگری اتخاذ کند. بندی که خواستار بازرسی از کشتی‌های حامل کالاهای ایرانی بود نیز از متن قطعنامه کنار گذاشته شده است.

هوک: ملت ایران شعار مرگ بر آمریکا سر نمی‌دهند!/ نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران گفت: «از زمان روی کار آمدن ترامپ حکومت ایران تضعیف شده است. ترامپ این سیاست را در دور دوم ریاست‌جمهوری هم ادامه خواهد داد. ترامپ مایل به توافق جدید با ایران است. مردم ایران و آمریکا مشترکات بسیاری دارند. ملت ایران شعار مرگ بر آمریکا سر نمی‌دهند، بلکه این حکومت ایران است!»

پنج تیم جاسوسی توسط وزارت اطلاعات متلاشی شد/ وزارت اطلاعات خبر داد: «این افسران اطلاعاتی بیگانه درصدد انجام جاسوسی نسبت به پروژه‌های هسته‌ای و نظامی، خرابکاری در زیرساخت‌ها و همچنین ایجاد چالش در روابط ایران با کشورهای همسو بودند.»

پرداخت حقوق کارگران هفت‌تپه با همکاری قوه قضائیه/ استاندار خوزستان خبر داد: «با دستور دادستان کل کشور، مبالغ و منابعی که باید آزاد می‌شد برای پرداخت حقوق کارگران هفت‌تپه، انجام شد. امیدواریم که در چند روز آینده حقوق کارگران هفت‌تپه پرداخت شود.»

احکام سیاسی (سؤال 18): در مورد افرادی که به اتهام اختلاس و کلاه‌برداری و مانند آن، بازداشت می‌شوند، ولی هنوز جرم آن‌ها اعلام نشده، اظهارنظر چه حکمی دارد؟ پاسخ: جرمی که اثبات نشده است، نباید افشاء شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات