سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۲۴۰۵۲

اينک نوبت شارمهد است

همه اين تناقضات نشان دهنده استيصال ضد انقلاب و اپوزيسيون خارج نشين در برخورد سريع و قاطعانه نهادهاي امنيتي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است. برخوردي که بيش از 40 سال است خواب را از چشمان آنها گرفته است.

روز شنبه يازدهم مرداد ماه وزارت اطلاعات در اطلاعيه‌اي از دستگيري جمشيد شارمهد، «سرکرده‌ گروهک تروريستي تندر» خبر داد. بعد از دستگيري روح الله زم مدير کانال آمدنيوز، شارمهد، دومين شخصيت دستگير شده اپوزسيون خارج از کشور در طي يکسال اخير است که بازداشت او بازتاب بسيار گسترده اي در رسانه هاي داخلي و خارجي داشته است.
انجمن پادشاهي ايران توسط «فرود فولادوند» متولد لرستان در اوايل دهه 70 در ترکيه با هدف بازگرداندن رضا پهلوي به ايران شکل گرفت. او پس از مدتي به لندن مهاجرت کرده و با همکاري مطبوعات فارسي لندن، تلويزيوني براي خود راه اندازي مي‌کند، اما چون مشي آنها مسلحانه بوده پخش برنامه‌هايشان توسط شرکت هاي اروپايي قطع مي‌شود و آنها پس از مهاجرت به لس آنجلس، انجمن و شبکه تلويزيوني خود را از نو سازماندهي کردند. آخرين برنامه فولادوند در سال 1385 بوده و او پس از سفر به ترکيه در اين کشور ناپديد مي‌شود و هنوز اطلاع دقيقي از زنده بودن يا مرگ او در دست نيست.
جمشيد شارمهد بعد از ناپديد شدن فرود فولادوند بعنوان سرکرده اين گروه تروريستي انتخاب مي شود. او متولد تهران است اما در يک خانواده ايراني آلماني رشد کرده است. تحصيلات او مهندسي الکترونيک است و از سال 2003 ساکن لس آنجلس آمريکاست. شارمهد پس از عضويت در انجمن پادشاهي ايران، در سال 2004 ميلادي با استفاده از تجربياتي که در زمينه اينترنت داشت تارنماي Tondar.org را به عنوان ارگان سياسي تبليغاتي اين گروه راه اندازي کرد. سال 2007 راديو تندر را راه اندازي کرد که از طريق ماهواره، براي آسيا و اروپا برنامه هاي خرابکارانه خود را پخش مي‌کنند.
اعضاي انجمن پادشاهي ايران خود را جدا از سلطنت طلبان مي‌دانند و حتي در برخي مواقع آنها را به باد انتقاد مي‌گيرند. دليل اين اختلاف نيز به خاطر عدم همراهي ربع پهلوي با اين گروهک است. اعضاي اين گروهک با نگارش قانون اساسي نوين انجمن پادشاهي ايران، تصميم گرفتند «تا هنگامي که بهترين فرزند ايران، چه دختر و چه پسر، تاج پادشاهي را بر سر نگذاشته است آرام ننشينند» و استراتژي آنان براي رسيدن به اين هدف نيز به قول فولادوند «مشت و گلوله» بود. بر همين اساس تاکنون 27 اقدام تروريستي مرتکب شده اند که نمونه آن انفجار حسينيه شهداي شيراز در سال 1387 بود. از سوي ديگر اقدامات ديگري نظير انفجار پايگاه بسيج در شهر شيراز، انفجار مقابل منزل امام جمعه نهاوند، ترور دانشمندان هسته‌اي، طرح انفجار مخازن و خطوط انتقال نفت در بندر گناوه، بمب‌گذاري در حرم حضرت معصومه (س) و مجلس شوراي اسلامي، اقدام به خرابکاري در کنسولگري روسيه در رشت، بمب‌گذاري در مشهد، قصد منفجرکردن سد سيوند شيراز، قصد انفجار بمب‌هاي سيانوري در نمايشگاه کتاب تهران و قصد بمب‌گذاري در حرم امام خميني(ره) و مداخله در حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ نيز به اين گروه منتسب است.
پس از دستگيري شارمهد، انجمن پادشاهي ايران، بيانيه اي در اين خصوص صادر کرد. و حرکتهاي تروريستي عليه ملت ايران را يک افتخار دانست و شارمهد را اسطوره اي خردمند و آموزگار پادشاهي کوروش کبير دانست. در اين بيانيه حضور شارمهد در عرصه خطر براي برافراشتن نماد اين گروهک تروريستي يعني درفش کاوياني در ايران عنوان کرده و مدعي مي شود که او بر خلاف ساير اپوزيسيون خارج نشين خودپرست و پشت ميز نشين نيست.
رسانه هاي مختلف داخل و خارج نيز هر کدام، خبرهايي متناقض از چگونگي دستگيري او منتشر کردند. برخي رسانه‌ها از دستگيري شارمهد در تاجيکستان خبر دادند که رمضان رحيم‌زاده وزير کشور تاجيکستان اين ادعا را تکذيب کرد. برخي نيز مي‌گويند او در ترکيه ربوده شده و برخي ديگر مي‌گويند وزارت اطلاعات او را از دوبي به عمان کشانده و پس از ربودن به ايران منتقل کرده است. حتي برخي نيز او را دست نشانده نظام جمهوري اسلامي قلمداد کردند. براي نمونه رزيتا منطقي از همکاران فرود فولادوند مسئول پيشين گروه «تندر» ادعا کرده شارمهد با جمهوري اسلامي کار مي‌کند و از آنها بودجه مي‌گيرد و هيچ ارتباطي با تندر و انجمن پادشاهي ندارد.
سگ زرد برادر شغال است و اين ضرب المثل آنجا نمود پيدا مي‌کند که گروهک تروريستي منافقين در راستاي حمايت از شارمهد از آلمان و آمريکا مي‌خواهد با شديدترين اعتراض و محکوميت و طرح موضوع در شوراي امنيت ملل متحد، ايران را وادار کنند تا جمشيد شارمهد را براي هرگونه تحقيقات به دادگستري آلمان تحويل بدهد و شارمهد تمامي حقايق در رابطه با نظام اسلامي را بدون هيچ پرده‌پوشي با افکار عمومي در ميان بگذارد.
شايان شارمهد، پسر جمشيد شارمهد، در مصاحبه با ايران اينترنشنال گفت: «براساس موقعيت ياب گوشي همراه پدرم او از آلمان به دبي سفر کرده و از آنجا به عمان رفته اما پس از آن ردياب گوشي غيرفعال شده است.» به گفته فرزندان جمشيد شارمهد قرار بوده براي کار به دبي و سپس هند برود که به دليل کرونا سفرش با مشکل مواجه مي‌شود و براساس اطلاعات موقعيت ياب گوشي او سوم مرداد در فرودگاه بين‌المللي دبي بوده و از آنجا به عمان رفته است. پس از انتشار اين گزارش، در برنامه تيتر اول ايران‌اينترنشنال، عنوان شد که احتمالا نيروهاي اطلاعاتي ايران جمشيد شارمهد را از دبي به عمان کشانده و به ايران منتقل کرده‌اند.
رسانه هاي اسرائيلي بحث ناهماهنگي در خبررساني توسط نهاد ها و رسانه هاي داخل کشور را طرح کرده و سوالاتي را مطرح مي کنند که: چرا ارگان هاي امنيتي ايران مثل وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در زمينه خبررساني، هماهنگ نيستند؟ از سوي ديگر، با توجه به بازداشت شدن روح الله زم تنها چند ماه پيش از اين در عراق و انتقالش به ايران، چرا چنين افرادي، به سادگي در دام نيروهاي امنيتي جمهوري اسلامي مي‌افتند؟ و با مطرح کردن اين نوع سوالات، جمشيد شارمهد را مأمور اطلاعاتي نظام اسلامي خوانده و از مردم مي خواهند فريب بازيهاي رژيم را نخورند. آنها معتقدند قدرت‌نمايي رژيم از طريق به راه انداختنِ اين نمايش‌هاي مضحک، صرفاً براي ترساندن مردم است، زيرا آخوندها از اتحاد و قيام‌ِ ملت ايران به شدت وحشت دارند.
عده اي ديگر نيز طرح حمله به کنسولگري روسيه در رشت توسط اين گروهک را مطرح کردند و پس از آن به گزارش اسپوتنيک «طراحي عمليات انفجار کنسولگري اين کشور در رشت را «شايعه» خوانده و آن را رد کردند.
گروهک سلطنت طلب فرشگرد نيز در کانال خود به يادداشت فيسبوکي سعيد ملک‌پور، زنداني سياسي، اشاره مي‌کند. ملک پور از مشاهداتش در دوره زندان درباره‌ي گروه "تندر" و بازداشت‌شدگان مرتبط با آن نوشته است. او مي‌گويد که حتي وبسايت اين گروه را اطلاعات سپاه پاسداران طراحي و اداره کرده بود و از اين طريق افرادي را که پيام مي‌دادند شناسايي و بعضا دستگير مي‌کرد. تعدادي از آنها تحت فشار و شکنجه به بمب‌گذاري و عمليات تروريستي اعتراف و اعدام شدند. سعيد ملک‌پور مي‌نويسد: «متاسفانه خيلي‌ها قرباني اين پروژه شدند. هدف اين پروژه هم مشخصا قدرتمند نشان دادن سيستم اطلاعاتي جمهوري اسلامي در دستگيري نيروهاي مسلح اپوزيسيون بود.»
همه اين تناقضات نشان دهنده استيصال ضد انقلاب و اپوزيسيون خارج نشين در برخورد سريع و قاطعانه نهادهاي امنيتي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است. برخوردي که بيش از 40 سال است خواب را از چشمان آنها گرفته است. ديروز نوبت روح الله زم بود و امروز نوبت شارمهدفرارسيده است و فردا نوبت ديگري خواهد بود.
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغر حبیبیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
0
1
باسلام و احسنت از این گزارش.1-زم و شرّمهدو.."شخصیت"نیستند و"عنصر یا مزدور مفلوک"هستند!2-إن شاءالله با اعدام این انگلها،امثال رسانه های صهیونیستی و ضد انقلاب سیه روی می شود آنکه"غشّی"در اوست!..یاعلی..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
0
0
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات