صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۲۴۲۱۲

خواب آشفته پمپئو برای پیروزی ترامپ در انتخابات!

پمپئو که به عنوان فرمانده یک جوخه تانک در پایان جنگ سرد خدمت می‌کرد و مدتی نیز ریاست سازمان سیا را بر عهده داشت، در نئوکان بودن و داشتن اعتقادات جنگ‌طلبانه روی همه همقطاران خود در ایالات متحده را سفید کرده است!
 پمپئو وزیر خارجه آمریکا که فردی بسیار جاه‌طلب به شمار رفته و یک رادیکال تمام عیار است، همچنین کینه هویتی و درونی عجیبی علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران دارد، نقش ویژه‌ای در طراحی و سازماندهی اقدامات ضد ایرانی از منظر سخت‌افزاری، اعم از تروریسم و ... دارد.
پمپئو که به عنوان فرمانده یک جوخه تانک در پایان جنگ سرد خدمت می‌کرد و مدتی نیز ریاست سازمان سیا را بر عهده داشت، در نئوکان بودن و داشتن اعتقادات جنگ‌طلبانه روی همه همقطاران خود در ایالات متحده را سفید کرده است!
مایک پمپئو همان کسی است که هنگام ریاست بر سازمان سیا در سال ۱۳۹۶، در شرایطی که عراق درگیر جنگ با تروریست‌های داعشی بود و سربازان آمریکایی نیز در تیررس طرف‌های درگیر قرار داشتند، برای سپهبد شهید سلیمانی که در بوکمال حضور داشت، نامه محرمانه ارسال کرده و با عجز و التماس از این شهید بزرگوار درخواست کرده بود که اجازه ندهد جان سربازان و مراکز آمریکایی در منطقه توسط گروه‌های مقاومت آسیب ببیند؛ نامه‌ای که شهید سلیمانی از دریافت آن خودداری نموده و نامه را برگشت داده بود. این موضوع آن زمان بیش از هر چیز دیگری دستمایه تحقیر پمپئو و دولت متبوع او شد.
یکی از تغییرات مهمی که اخیراً در دولت آمریکا اتفاق افتاد، برکناری برایان هوک و ریاست الیوت آبرامز بر گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا بود. انتصاب آبرامز که یک انتصاب کاملاً هدفمند و معنادار است، اقدامی است که در اصل توسط پمپئو صورت گرفته است. اخیراً نیز به این فکر افتاده است که با کمک آبرامز و به منظور انحراف افکار عمومی آمریکا از مسائل داخلی و هموارسازی مسیر پیروزی ترامپ در انتخابات، یک تحرک نظامی علیه ایران را در دستور کار قرار دهد، غافل از اینکه از این طریق نه تنها ترامپ پیروز نمی‌شود، بلکه آمریکا را دچار انتحار سیاسی و نظامی می‌کند.
اینکه پمپئو به قول وزیر امور خارجه کشورمان، وزیر نفرت آمریکا، تصور می‌کند همانند بوش که در دور دوم ریاست جمهوری که درگیر مشکلات داخلی عدیده‌ای بود، ولی با حمله به عراق نقطه قوتی برای پیروزی مجدد خود در انتخابات فراهم کرد و این سیاست در مورد ترامپ نیز جواب می‌دهد، تصور پوچ و باطلی است. نه ایران امروز، عراق سال ۲۰۰۴ است و نه منطقه منطقه سابق! به قول شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی، جنگ علیه ایران یعنی نابودی تمام امکانات آمریکا در منطقه!
توجیه پمپئو برای یک فتنه‌انگیزی داخلی و یا تحرک نظامی کوتاه علیه ایران هم بسیار مضحکانه و خنده‌دار است. سفیر اسبق آمریکا در قطر نیز طی یادداشتی که جدیداً در نشنال هرالد منتشر کرده، در خصوص راهبرد وزیر خارجه آمریکا برای پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات ماه نوامبر نوشته است، «ساماندهی یک فتنه یا جنگ علیه ایران روش مطمئنی برای پیروزی در انتخابات ترامپ است!» وی در توجیه راهبرد خود، به ترامپ گفته است، «در سال ۲۰۰۴ به نظر می‌رسید بوش با مشکلات جدی روبرو است؛ اما به هر حال پیروز شد. او حتی با وجود طوفان کاترینا و تعدادی از اشتباهات دیگر، آرای اکثریت مردم را به خود اختصاص داد؛ زیرا مردم آمریکا هرگز به رئیس جمهور زمان جنگ، پشت نمی‌کنند و رأی به خروجش از کاخ سفید نمی‌دهند»! به قول عبید زاکانی «زهی تصور باطل زهی خیال خام»
البته در دنیای سیاست هر چیزی ممکن است، و در مقابل خصم و دشمن نیز همیشه ولو در دوران آرامش هم باید تا بن دندان مسلح آماده بود و خود را به قوی‌ترین تسلیحات جنگی آراست که این منطق قرآن و اسلام است، اما باید توجه داشت چگونه می‌توان رئیس جمهوری را که وقتی می‌شنود و می‌بیند پیشرفته‌ترین هواپیمای بدون سرنشین‌اش توسط سربازان ایرانی در خلیج فارس سرنگون می‌شود یا مهم‌ترین پایگاه نظامی‌اش در عراق با موشک‌های بالستیک شخم زده می‌شود، به هذیان‌گویی روی می‌آورد و حتی در مقابل اعتراضات داخلی به پناهگاه فرار می‌کند، به اقدام نظامی علیه ایران وادار کرد؟!
پمپئو در حالی در حال تحریک کاخ سفید به تحرک نظامی علیه ایران است که مدت‌هاست سایه جنگ از سر ایران به این خاطر که هر جنگی علیه ایران نابودی تمام امکانات آمریکا و سقوط آزاد اقتصاد و امنیت و سیاست ایالات متحده را در بر دارد، برداشته و منتفی شده است. طرح پمپئو، خواب آشفته‌ای است که تعبیر نخواهد شد.
حمید خوش‌آیند*
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات