صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۲۴۲۷۶

اخبار کوتاه یک‌شنبه 2 شهریور

روحیه اشرافی، فاتحه‌ای بر اقتصاد بدون نفت/ «سلیمی» عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: «اگر واردات غیرضروری مانند خوراک سگ، ‌شامپو گربه و غیره مدیریت شود، حتماً تراز بازرگانی کشور مثبت خواهد شد. فقط واردات لوازم آرایشی از مبادی رسمی سالیانه بیش از یک میلیارد دلار ارز مصرف می‌کند. قاچاق بیش از ۱۵ میلیارد دلاری اگر مدیریت شود و نیز اراده و همت جایگزین چشم به دست بیگانگان شود، قطعاً در این راستا شاهد تحول خواهیم بود. اگر مسئولان و مدیران روحیه اشرافی خود را کنار بگذارند، می‌توان کشور را بدون نفت مدیریت کرد. مسئولان اگر اشرافی شدند باید فاتحه اقتصاد بدون نفت را خواند.»

واکنش وزیر اقتصاد به دستکاری دولت در بورس/ «فرهاد دژپسند»، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در پاسخ به انتقاد برخی کارشناسان بازار سرمایه نسبت به عملکرد دولت در بورس و اینکه گفته می‌شود دولت بعضاً در این بازار دستکاری می‌کند، گفت: «این حرف، حرف درستی نیست، دولت هیچ نفعی از بورس برای خود نمی‌برد. نفع دولت در بازار بورس، ثبات بازار سرمایه، افزایش قدرت تأمین مالی برای بنگاه‌ها و افزایش محیط امن برای هدایت سپرده‌های خرد به بازار سرمایه است. دولت اصلاً نیاز به دستکاری در بازار بورس ندارد و این دست اظهارات بیشتر برای تحت تأثیر قرار دادن سرمایه‌گذاران بورس است.»

واهمه رسانه هندی از محبوبیت امام خامنه‌ای در بین شیعیان هند/ پس از راه‌اندازی حساب توییتری امام خامنه‌ای حفظه‌الله به زبان هندی، شبکه «ویون نیوز» این کشور با انتشار این خبر و بررسی مواردی از قبیل، بازتاب شهادت سردار اسلام شهید سلیمانی در بین شیعیان هند و برگزاری اجتماعات در ۱۳۰ شهر هندوستان به این مناسبت، نسبت به نفوذ جمهوری اسلامی ایران و امام خامنه‌ای حفظه‌الله در بین جامعه شیعه ۳۰ میلیون نفری هند هشدار داد. مجری این شبکه از توان ایران برای مدیریت جامعه شیعیان هند می‌گوید و تأثیر راهبردی ایران بر این بخش از جامعه هندوستان را تا حدی می‌داند که از دستورات دینی ایران تبعیت می‌کنند و توجهی به عربستان سعودی در تعالیم مذهبی ندارند.

آصفی: تحریم‌ها از این بدتر نخواهد شد/ سخنگوی اسبق وزارت خارجه کشورمان اظهار داشت: «اروپایی‌ها به‌خوبی می‌دانند که حتی اگر مکانیسم ماشه نیز فعال شود،‌ فشارهای وارده به ایران از آنچه که امروز وجود دارد بیشتر نخواهد شد. هدف ترامپ از فعال‌سازی مکانیسم ماشه علیه ایران، بهره‌برداری انتخاباتی است. آمریکا به دنبال کشوری میانجی برای مذاکره با ایران است. حتی اگر مکانیسم ماشه نیز اعمال شود، تحریم‌ها علیه ایران از این بدتر نخواهد شد.»

احکام سیاسی (سؤال 25): در صورت مغایرت اخبار و تحلیل‌های سیاسی سپاه با مواضع رسمی افراد و اشخاص منتسب به انقلاب و امام و رهبری که مورد وثوق می­باشند، تکلیف چیست؟ پاسخ: پخش کردن اخباری که صدق آن‌ها محرز نشده و یا با مواضع نظام و رهبری نظام تضاد و تعارض دارد و یا موجب بدبینی در جامعه و یا دیگر مفاسد شود، مجاز نیست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات