صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۲۴۲۸۱

ورود ۵۰ خودرو تجهیزات نظامی آمریکایی به الحسکه

روز شنبه، ارتش آمریکا کاروانی شامل حدود ۵۰ خودروی نظامی حامل تجهیزات نظامی و مواد لجستیک را به پایگاه‌های خود در استان الحسکه در شمال شرق سوریه رساند.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی در روستای السویدیه در استان الحسکه گفت: «نظامیان اشغالگر آمریکایی ۵۰ خودروی نظامی حامی تجهیزات نظامی و مواد لجستیک را از عراق و از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید وارد سوریه کرده‌اند».
این منابع گفتند: «آمریکا در ادامه اقدامات غیرقانونی خود، این کاروان را که  شامل چند کامیون و تانکر نفت‌کش و نفربر و چند خودروی زرهی است، به پایگاه‌های غیرقانونی خود فرستاده است».
رئیس جمهور آمریکا، اواخر سال ۲۰۱۹ طرحی را برای عقب نشینی نیروهای کشورش از سوریه تصویب کرد؛ اما بعدا در نتیجه فشار اعضای دولتش تصمیم گرفت، قریب به یک هزار نظامی را در عراق نگاه دارد تا تسلط آمریکا بر میدان‌های نفتی تحت تسلط خود در شمال شرق سوریه را تضمین کند.
دمشق می‌گوید که نیروهای ارتش امریکا طی چند ماه گذشته هزاران کامیون حامل سلاح و تجهیزات نظامی و لجستیک را از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی به الحسکه رساندند تا حضور خود را در منطقه الجزیره در شرق سوریه تقویت کرده و نفت و دیگر ثروت‌های این کشور را با همدستی گروه‌های مسلح و تروریست‌های مورد حمایت خود به سرقت ببرند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات