صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۲۴۳۴۳

سوخو-27 روسیه 2 هواپیمای ناتو را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کرد

وزارت دفاع روسیه از رهگیری سه فروند هواپیمای متعلق به آمریکا، سوئد و آلمان بر فراز آب‌های دریای بالتیک خبر داد.
خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرده  که یک جنگنده «سوخو-27»  روز دوشنبه هواپیماهای نظامی ایالات متحده ، آلمان و سوئد را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کرد.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در 24 آگوست (3 شهریور) سامانه‌های کنترل هوایی روسیه بر فراز آبهای بین‌المللی در دریای بالتیک سه هدف هوایی که قصد نزدیک شدن به  قلمروی هوایی روسیه را داشتند، شناسایی کردند.»
وزارت دفاع روسیه نوع این هواپیماها را «آرسی-135» متعلق به آمریکا، «گلف استریم » متعلق به سوئد و هواپیمای «اوریون» متعلق به نیروی دریایی آلمان ذکر کرد.  روسیه اعلام کرده که هواپیمای گشتزنی آلمان  سرعتی معادل 250 کیلومتر در ساعت و ارتفاع پروازی 500 متری  داشت.
به گفته وزارت دفاع روسیه، جنگنده سوخو-27 در این ماموریت تمامی قوانین مرتبط به امورهوانوردی بین‌المللی  از جمله حفظ فاصله را رعایت کرد.
طی روزهای گذشته نیز یک فروند جنگنده سوخو-27 روسیه موفق شد با پرواز سریع و شناسایی 2 فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا آنها را از منطقه دور کند.
 وزارت دفاع روسیه چهارشنبه گذشته  نیز اعلام کرد که یک سوخو-27 با پرواز سریع موفق به شناسایی و رهگیری  دو فروند هواچیمای جاسوسی آمریکا شد که از طریق دریای سیاه به حریم هوایی این کشور نزدیک شده بودند. بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، نوع هواپیماهای جاسوسی آمریکا «آر سی-135» و «پوسیدان-8» بود که به دنبال مواجهه با جنگنده روسی، حریم هوایی منطقه را ترک کردند
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات