صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۲۴۴۱۵

طعنه مقام روس به توییت پمپئو در خصوص ایران / انتقاد دوباره بولتون از دولت ترامپ درباره ایران/ جنجال خانواده خاوری این‎‌بار در کانادا

رویترز: کشتی ایرانی ۱۴۰۰۰ تن آلومینا در ونزوئلا بارگیری کرد / با پیگیری وزارت امورخارجه و مرزبانی نیروی انتظامی، تعدادی از صیادان دستگیر شده لنج ایرانی به کشورمان بازگردانده شدند.
طعنه مقام روس به توییت پمپئو در خصوص ایران
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در طعنه به اظهارات اخیر پمپئو در توییتی نوشت: تحریم‌های تسلیحاتی برای ۱۰ یا ۱۴ سال شرایط خاورمیانه را تغییر نداده است، اما اگر الان این تحریم‌ها طولانی‌تر کنیم، همه چیز مطابق با تصورات آمریکا به طرز معجزه‌آسایی تغییر می‌کند!میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی روز جمعه در توییتی در پاسخ به پمپئو نوشت: منطق عجیبی است. از دیدگاه آمریکا، تحریم‌های تسلیحاتی برای ۱۰ یا ۱۴ سال شرایط خاورمیانه را تغییر نداده است، اما اگر الان این تحریم‌ها طولانی‌تر کنیم، همه چیز مطابق با تصورات آمریکا به طرز معجزه‌آسایی تغییر می‌کند. یک چیزی در این محسابات به شدت جای سوال دارد.وی در توییت دیگری نوشت: از دیدگاه آمریکا چه کشوری عادی است؟ این سوال بزرگی است. اگر می‌خواهید به یک بازیکن بی‌مسئولیت بدل نشوید، نباید از چنین مفهوم‌هایی در فضای عمومی استفاده کرد.وی در توییت دیگری ادامه داد: طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، محدودیت‌های دادوستد تسلیحات با ایران در ۱۸ اکتبر به پایان خواهد رسید. این مهم باید حفظ شد. د این زمان ما پیشنهاد گفتگو‌هایی در خصوص چگونگی توسعه روابط عادی در خلیج فارس را ارائه داده‌ایم.مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در توییتی نوشته بود: توافق هسته‌ای یک‌طرفه با ایران برای آمریکا امنیت و برای خاورمیانه ثبات به ارمغان نیاورده و رفتار‌ها نظام را تغییر نداده و نخواهد داد. تثبیت مجدد تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، به این کشور فشار می‌آورد که همانند کشوری عادی رفتار کند و به پای میز مذاکره بازگرد.

انتقاد دوباره بولتون از دولت ترامپ درباره ایران
جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا گفت اقدام دولت ترامپ برای استفاده از مکانیزم موسوم به ماشه باعث شده تا احمق به نظر برسد.جان بولتن که قبلا اعتبار دولت آمریکا برای استفاده از مکانیزم موسوم به ماشبه را به چالش کشیده بود، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «درسی که شما از این مسئله می‌گیرد این است که برای ایالات متحده کاملا قابل افتخار است در دفاع از اصول ما در سازمان ملل تنها باشد، اما حداقل شما باید تلاش کنید تا این را هوشمندانه انجام دهید نه اینگونه که احمق به نظر برسید.»وی در ادامه تاکید کرد: «من فکر می‌کنم ما احمق به نظر می‌رسیم.»«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا که برخلاف نظر اکثریت قاطع اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنان بر ادعای خود مبنی بر برخورداری آمریکا از حق فعال‌سازی مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران اصرار می‌ورزد، روز پنج‌شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که دولت متبوعش با هرگونه قطعنامه‌ای برای ادامه رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران مخالفت خواهد کرد.وزیر امور خارجه آمریکا ابتدا با انتشار پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر مدعی شد: «هفته گذشته پس از کوتاهی شورای امنیت در اجرای مأموریت خود برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، آمریکا فرآیند ۳۰ روزه‌ای را به‌منظور بازگرداندن تقریباً همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران فعال کرد. این تحریم‌ها در نیمه شب ۲۰ سپتامبر [۳۰ شهریور]به وقت گرینویچ بازخواهند گشت.»

جنجال خانواده خاوری این‎‌بار در کانادا
صفحه توییتر ژورنال ایرانیان کانادا در یک رشته توییت به نقل از روزنامه گلوب اند میل کانادا نوشت: ‏یک پروژه آپارتمان­ سازی شکست خورده در بخش شرقی تورنتو باعث شده است که اختلاف چند میلیون دلاری بین پسران خاوری و خانواده سرمایه­ گذار عربستانی فاش شود.در قلب این پرونده خشایار خاوری قرار دارد. بر طبق گزارش­ها، خشایار خاوری و برادرش اردوان در سال ۲۰۱۷ بابت یک معامله تجمیع زمین که در محله یورک شرقی تورنتو قرار دارد، سلسله وام­‌هایی با نرخ بهره بالا دریافت کرده­ اند و به صورت مستمر اقساط مربوط به وام‌­ها را پرداخت نکرده‌­اند.شرکت وام‌دهنده به این پروژه اکنون بیش از ۸ میلیون دلار طلبکار است. این شرکت با پرداخت وام ۴۴ میلیون دلاری برای ساختن یک آپارتمان هفت طبقه موافقت کرده بود. با وجود دریافت موافقت برای ساخت این پروژه، تقریبا هیچ کاری به جز تخریب ساختمان­‌های موجود در محل انجام نشده است. ‏پائولا فلچر از اعضای شورای شهر تورنتو می­گوید: "آنچه برای این محله باقیمانده یک زمین خالی پر از علف و زباله است، در حالی که میلیونر‌ها در حال دعوا کردن با هم هستند. با این پروژه نباید از ابتدا موافقت می­شد. این سرمایه­ گذاران پولدار در این زمین کوچک در یورک شرقی چه می­کنند؟ "‏مالکان این زمین بیش از ۱۴۶ هزار دلار مالیات بر املاک نیز به شهرداری تورنتو بدهکار هستند.

 
نظر عمران خان در مورد رابطه با ایران
نخست وزیر پاکستان در مصاحبه‌ای اعلام کرد: توسعه روابط با ایران اجتناب ناپذیر است. مران‌خان در مصاحبه با شبکه خبری «ARY» پاکستان با اشاره به سیاست خارجی دولت خود طی دو سال گذشته گفت: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با گذشته در سطح بسیار خوبی قرار داد و توسعه بیشتر این مناسبات ضروری است. نخست وزیر پاکستان در این مصاحبه اعلام کرد: روابط فعلی پاکستان با ایران در مقایسه با گذشته در سطح بسیار خوبی قرار دارد. توسعه بیش از پیش روابط پاکستان با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور همسایه اجتناب ناپذیر است. عمران‌خان با اطمینان از مناسبات پاکستان با سایر کشور‌های منطقه از جمله ترکیه و عربستان نیز گفت: اسلام‌آباد مصمم به نقش آفرینی برای کمک به تنش زدایی میان کشور‌های مهم منطقه است.

 
واکنش علم‌الهدی به وعده وزیر مسکن
امام‌جمعه مشهد به وعده ساخت 600 هزار مسکن از سوی وزیر مسکن تا پایان دولت واکنش نشان داد.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی،آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در بیست و ششمین هفته برگزار نشدن نماز جمعه در مشهد مقدس، گفت این که آقای وزیر مسکن وعده داده که تا پایان این دولت، 600 هزار مسکن ایجاد کند، بسیار وعده امیدوارکننده‌ای است، اگر واقعاً 600 هزار مسکن تا یک سال دیگر در این کشور به وجود بیاید، خیلی در حل مشکل مسکن که از مشکل‌ترین مشکلات امروز مملکت هست، کمک می‌کند و امیدواریم این عزیزان موفق بشوند.

 
عذرخواهی رسمی امارات از ایران
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: کشور امارات ضمن عذر خواهی رسمی از جمهوری اسلامی ایران (بابت تیراندازی به دو صیادایرانی که منجر به کشته شدن آن‌ها شد) متعهد شد برابر قوانین بین‌المللی خسارات وارد شده را جبران کند. سردار احمدعلی گودرزی در حاشیه بازدید از یگان‌های مرزی ساحلی قشم با بیان اینکه لنج‌های ایرانی به قصد صید و تجارت و امرار معاش در آب‌های خلیج‌فارس تردد می‌کنند، اظهار کرد: مأموران دیگر کشورها، نباید در صورت حضور آن‌ها در آب‌های سرزمینی به سوی آن‌ها تیراندازی کنند. فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به رفتار خارج از عرف و قوانین بین‌المللی گارد ساحلی امارات و تیراندازی به دو صیادایرانی که منجر به کشته شدن آن‌ها شد، افزود: با پیگیری وزارت امورخارجه و مرزبانی نیروی انتظامی، تعدادی از صیادان دستگیر شده لنج ایرانی به کشورمان بازگردانده شدند.

رویترز: کشتی ایرانی ۱۴۰۰۰ تن آلومینا در ونزوئلا بارگیری کردسخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به استعفای «آبه شینزو» از سمت نخست‌وزیری ژاپن اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران از نقش وی در توسعه روابط دو ملت قدردانی و برای او آرزوی سلامتی و توفیق می‌کند. سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در ارتباط با استعفای «آبه شینزو» نخست وزیر پیشین ژاپن اعلام کرد: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ژاپن از روابط دوستانه و تاریخی برخوردارند و آقای آبه شینزو در هر دو دوره فعالیت بعنوان نخست وزیر، کمک‌های ارزنده‌ای در راه توسعه روابط دو ملت انجام داده است. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اراده خود بر تقویت روابط با ژاپن و قدردانی از توجه آقای آبه به روابط دو ملت، برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت می‌کند.

 
رویترز: کشتی ایرانی ۱۴۰۰۰ تن آلومینا در ونزوئلا بارگیری کرد
یک کشتی با پرچم ایران پس از تحویل محموله‌اش به یک سوپرمارکت ایرانی در ونزوئلا، محموله‌هایی از آلومینا (اکسید آلومینیوم) در این کشور بارگیری کرده است. به گزارش رویترز، یک کشتی با پرچم ایران پس از تحویل محموله‌اش به یک سوپرمارکت ایرانی در ونزوئلا، محموله‌های از آلومینا (اکسید آلومینیوم) در این کشور بارگیری کرده است. این اقدام جدید‌ترین نشانه روابط نزدیک بین این دو کشور تحت تحریم‌های آمریکاست. هنوز مشخص نیست این محموله برای چه کسی بارگیری شده و مقصد آن کجاست. کشتی گلسان یک کشتی باری با ظرفیت حمل ۲۲۸۸۲ تن کالاست که در حال حاضر در اقیانوس اطلس به سمت شرق می‌رود، ولی مقصد آن هنوز هم بندر «لا گوایرا» در ونزوئلا نشان داده می‌شود. این دو کشور عضو اوپک روابط تجاری خود را در ماه‌های اخیر افزایش داده اند. ایران در ماه آوریل ۵ نفتکش حاوی سوخت به ونزوئلا فرستاد تا به حل مشکل کمبود بنزین در این کشور کمک کند. همچنین تجهیزاتی از طرف ایران به ونزوئلا ارسال شده تا تولید در بزرگترین مجتمع پالایشگاهی این کشور از سر گرفته شود. مقامات کاراکاس و تهران مشخص نکرده‌اند پول این محموله‌های بنزین و تجهیزات چگونه به ایران پرداخت شده است، ولی آمریکا ادعا می‌کند رژیم مادورو در ازای این محموله‌ها طلا پرداخت کرده است. افزایش روابط تجاری بین ایران و ونزوئلا باعث عصبانیت واشنگتن شده است. آمریکا سعی می‌کند رژیم مادورو را سرنگون کرده و برنامه‌های اتمی ایران را خنثی کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات