صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۲۴۴۴۳

اخبار کوتاه دوشنبه 10 شهریور

نقش امام حسین(ع) در همه نسل‌ها امتداد دارد/ سید «عبدالملک بدرالدین» دبیرکل انصارالله یمن در سخنرانی خود به مناسبت روز عاشورا گفت: «نقش امام حسین در هدایت امت نقشی اساسی، مهم و تعیین‌کننده است که در همه نسل‌ها امتداد دارد. ملت یمن انتخابش را برای نپیوستن به نفاقی که در ۲ رژیم عربستان و امارات تجسم یافته، کرده است. موضع ما در مقابله با تجاوزگری، موضعی اصولی، ایمانی و واجبی دینی - ملی است.»

اشتباهات روحانی چقدر از ذخایر ملی را هدر داد؟/ «سعید لیلاز»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران: معتقد است: «آقاي حسن روحاني به‌جز اشتباهات بسيار بزرگ و البته نابخشودني در چند ماه اول تحريم‌ها، مبتني بر توزيع بی‌حساب‌وکتاب دلار ۴۲۰۰ توماني (چون فکر می‌کرد با ارز پاشی يا طلا پاشی مي‌تواند در برابر روند تحريم‌ها مقابله و موج تحريم‌ها را خنثي کند) که منجر به از‌ دست ‌رفتن ۲۵ تا ۳۰ ميليارد دلار و حدود ۷۰ تا ۸۰ تن طلا شد، اشتباه قابل‌توجهي ديگري نداشته و مجموع عملکرد دولت نشان مي‌دهد که بزرگ‌ترين فشار وارده بر ايران تا آنجا که به ياد داريم و در تاريخ خوانده‌ايم، منجر به فروپاشي اقتصاد ايران نشده است.»

هدف رژیم صهیونیستی از عادی‌سازی روابط با امارات/ «محمد محمود رفعت»، تحلیلگر مسائل سیاسی و حقوقدان مصری می‌گوید: «رژیم‌های مرتجع عربی با عادی‌سازی روابط با اسرائیل، در حال اجرای دستورات نظام استعماری و اجرای نقشه‌های توسعه‌طلبانه آن‌ها در منطقه هستند. هدف اسرائیل از عادی‌سازی روابط با امارات، نزدیک شدن به مرزهای ایران است، چراکه ایران اصلی‌ترین تهدید برای آن محسوب می‌شود.»

صادرات نفت ایران بسیار بیشتر از آمار اعلامی است!/ بر اساس داده‌های آماری وب‌سایت «تانکر تِرَکِر» که کار رهگیری نفت‌کش‌های جهان را انجام می‌دهد، میزان صادرات نفتی ایران بسیار بیشتر از آمار اعلامی آمریکا است. بنا به گزارش خبرگزاری روسی «آرتی»، طبق داده‌های رسمی منتشر شده در هفته جاری، چین واردات نفت خود را از ایران از سر گرفته است، به‌طوری‌که در ماه ژوئیه ۱۲۰.۰۰۰ بشکه در روز از ایران نفت خام وارد کرده است. بر اساس این داده‌ها، ایران در حال حاضر بیش از ششصد هزار بشکه نفت در روز صادر می‌کند که بیشتر آن‌ها به‌منظور جلوگیری از شناسایی و تحریم کشتی‌های نفتی توسط آمریکا، با استفاده از نقل و انتقالات کشتی به کشتی صورت می‌گیرد.

کدام کشور بر تجارت جهانی مسلط است؟/ چین توانسته به بزرگ‌ترین کشور تجاری جهان تبدیل شود و جای آمریکا را طی ۲۰ سال بگیرد. یک بررسی آماری نشان می‌دهد در سال ۱۹۹۸، آمریکا بیشترین حجم تجاری با کشورهای جهان را داشته، اما حالا چین بزرگ‌ترین شریک تجاری کشورهای دنیاست.

احکام سیاسی (سؤال 29): در مقام تحلیل، توهین و اهانت به سران کشورهای غربی چه حکمی دارد؟ پاسخ: توهین و تحقیری که بازتاب عملکرد و رفتار آن‌ها باشد، اشکال ندارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات