صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۲۴۴۷۶

سرنوشتی مشابه شوروی

غرب‌گرایان سال‌هاست که سبک زندگی و کشورداری در غرب و آمریکا را به عنوان نماد حکومت‌داری مدرن به مردم ایران معرفی می‌کنند[...]

یادداشت: غرب‌گرایان سال‌هاست که سبک زندگی و کشورداری در غرب و آمریکا را به عنوان نماد حکومت‌داری مدرن به مردم ایران معرفی می‌کنند. درحالی‌که رخدادها و حوادث اخیر، بحران‌های موجود در این کشورها را برای همگان آشکار ساخته و دیگر کمتر کسی می‌تواند مدینه فاضله ملت‌ها را جهان غرب و آمریکا معرفی کند.

گزاره خبری: 1- «برنی سندرز»، سناتور دموکرات آمریکایی در روزهای گذشته دو پیام توئیتری انتشار دارد و در آن به بحران‌های موجود در آمریکا اشاره نمود. او نوشت: «درحالی‌که 40 میلیون آمریکایی با بی‌خانمان شدن مواجه هستند، وال‌استریت (بازار بورس آمریکا) از لحاظ سود در حال ثبت رکورد است. درحالی‌که 30 میلیون کارگر شغل‌های خود را از دست داده‌اند،‌ دارایی 12 میلیاردر دارایی‌شان رکورد 1 تریلیون دلاری را رد کرد. ما نیازی به ریاضت برای خانواده‌های کارگری نداریم. ما نیازمند ریاضت برای 1 درصد و شرکت‌های چندملیتی هستیم.» برنی سندرز در پیام دیگری نوشت: «واقعیت‌های اقتصادی دولت ترامپ این است که 29 میلیون آمریکایی غذای کافی ندارد و 30 میلیون بیکار در آمریکا دریافت 600 دلار در ماه را از دست دادند. 40 میلیون آمریکایی نیز با (خطر) بی‌خانمان شدن مواجه هستند حال آنکه 467 میلیاردر آمریکایی طی 5 ماه گذشته 800 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند.

نکته راهبردی: تروریست‌های آمریکایی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود، سال‌هاست که مردم ایران اسلامی را تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه قرار داده‌اند. آن‌ها با کمک خط تحریف، چهره‌ای زیبا از خود به مردم ایران نشان می‌دادند تا از این طریق حکومت لیبرال دموکراسی را مدل جایگزین جمهوری اسلامی به ایرانیان معرفی کنند. ایده‌ای که حوادث و رویدادهای اخیر آن را نخ‌نما کرد؛ زیرا سیاست‌های ظالمانه حاکمان امریکا باعث شده است که حتی مردم این کشور نیز در شرایط مناسب اقتصادی قرار نداشته باشند و امروزه 553 هزار نفر از شهروندان آمریکایی در خیابان‌ها زندگی کنند و چالش جدی بازسازی زیرساخت‌های فرسوده، همچنان گریبان‌گیر این کشور باشد، از هر 100 هزار نفر، 724 نفر در زندان به سر ببرد و آمریکا در صدر فهرست گران‌ترین هزینه‌های درمانی جهان قرار گیرد. این شرایط بحرانی صدای مردم آمریکا را هم درآورده است. اعتراضات مردمی در آمریکا و چنددستگی ایجادشده بین مقامات و نخبه‌های سیاسی سندی بر این ادعا است که آمریکا در حال دچار شدن به سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی است. (فرهاد کوچک زاده)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات