صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۲۴۵۲۰

گفت‌وگوی پامپئو با وزیر خارجه سوئیس پیش از سفر به ایران

وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه با همتای سوئیسی خود تماس گرفت و درباره طیف های گسترده از موضوعات از جمله ایران و پیشبرد روابط دوجانبه به گفت وگو پرداخت.
به نوشته «وبگاه وزارت خارجه آمریکا، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «ایگنازیو کاسیس» وزیر خارجه سوئیس از تلاش های این کشور به عنوان حافظ منافع ایالات متحده در ایران و کمک برای بازگرداندن شهروندان آمریکایی از ایران تشکر کرد.
وزرای خارجه آمریکا و سوئیس در این گفت وگوی تلفنی، بر تعمیق روابط اقتصادی و کمک در مبارزه علیه کرونا تاکید کردند.
این در حالی است که وزارت خارجه سوئیس خبر داده، ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه این کشور از پنجم تا هفتم سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۵ تا ۱۷ شهریور ۱۳۹۹) در سفری رسمی به تهران می‌آید. بر اساس اعلام وزارت خارجه سوئیس، این سفر به مناسبت بزرگداشت یکصدمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان ایران و سوئیس انجام می شود. وزارت خارجه سوئیس اعلام کرده کاسیس در این سفر با «حسن روحانی» رئیس جمهور و «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه و «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت.
بر اساس اعلام وزارت خارجه سوئیس، کاسیس در این سفر علاوه بر گفت وگو درباره موضوعات دوجانبه نظیر کانال مالی سوئیس درباره اقلام بشردوستانه، با مقامات ایران درباره تحولات کنونی در خصوص توافق هسته ای و اوضاع در خاورمیانه نیز گفت و گو خواهد داشت.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات