صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۲۴۵۲۳

حماس: روابطی راهبردی و دیرینه با حزب الله داریم

«اسامه حمدان» از سران جنبش حماس فلسطین تأکید کرد که با کمک سایر گروه‌های مقاومت در منطقه، با توطئه‌های رژیم صهیونیستی مقابله خواهند کرد.
حمدان با اشاره به سفر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس  به لبنان و دیدار با سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان، گفت که این دیدار «بیانگر آن خواهد بود که گزینه‌های مقاومت در برابر اسرائیل، همچنان به قوت خود پابرجاست».
 این مسئول فلسطینی در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین تأکید کرد که «روابط حماس و حزب الله راهبردی و دیرینه است و اختلافات اندک نمی‌تواند در آن تأثیر بگذارد».
حمدان با بیان اینکه تمامی گروههای فلسطینی به سمت تثبیت مواضع ملی خود نسبت به رد مسئله اشغال کرانه باختری و طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله قرن» حرکت می‌کنند، گفت که «از طرح ملی راهبردی خود که آزادسازی فلسطین از رهگذر مقاومت است، کوتاه نخواهیم آمد».
وی با بیان اینکه سفر هنیه به لبنان در راستای مقابله با از بین بردن آرمان فلسطین است، خاطر نشان کرد: «انسجام فلسطینی‌ها برای بسیاری از بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی خوشایند نیست».
این رهبر حماس ادامه داد، در نشست گروههای فلسطینی در بیروت به هم‌افزایی تلاش گروههای فلسطینی برای مبارزه با عادی‌سازی روابط و تجاوزات رژیم صهیونیستی پرداخته خواهد شد.
حمدان با بیان اینکه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، خیانت به قدس و ملت فلسطین است، خاطر نشان کرد، راه به روی کسی که به دنبال راهکار سیاسی با رژیم صهیونیستی است، بسته است.
وی با بیان اینکه مقاومت یک پروژه همچنان پابرجاست، تصریح کرد، گروههای فلسطینی با مقاومت خواهند توانست ورق را در منطقه برگردانند.
هنیه ۱۱ شهریور ماه جاری به لبنان سفر کرد. این اولین سفر وی به لبنان از زمان بازگشتش به فلسطین در سال ۱۹۹۳ است.
رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۲ بیش از چهارصد نفر از سران و شخصیت‌های فلسطینی را به اردوگاه مرج‌الزهور لبنان تبعید کرد که هنیه نیز یکی از این افراد تبعیدی بوده است.
قرار است نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در بیروت امروز پنجشنبه (سیزدهم شهریور) برگزار شود.
این در حالی است که لبنان اخیرا  اعلام کرده بود که به دلیل مشغولیت فعلی و اوضاع داخلی ناشی از انفجار بندر بیروت و نیز تلاش‌های کنونی برای تشکیل دولت جدید نمی‌تواند میزبان این نشست باشد.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات