صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۲۴۵۶۳

شما هم می‌توانید مثل سپاه باشید؟

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه اعلام کرد، فاز سوم پروژه آب‌رسانی به منطقه غیزانیه خوزستان روز یکشنبه(امروز) به‌طور رسمی افتتاح خواهد شد[...]

یادداشت: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه اعلام کرد، فاز سوم پروژه آب‌رسانی به منطقه غیزانیه خوزستان روز یکشنبه(امروز) به‌طور رسمی افتتاح خواهد شد تا دغدغه به‌حق مردم عزیز این منطقه در دسترسی به آب سالم و دائمی برطرف شود. به گفته دکتر محمد «علی‌رغم اینکه تصور می‌شد اجرای این پروژه به علت وضعیت آب‌وهوای بسیار گرم و شرایط محیطی سخت، دو ماه به طول بینجامد، اما در مدت زمانی بسیار کمتر از موعد پیش‌بینی‌شده، تکمیل شد». این خبر، نمونه یک «خبر خوب» در حوزه رسانه است؛ امیدوارکننده، واجد سرعت و دقت بالای انجام پروژه و در یک کلمه کار تمیز جهادی، خداپسندانه و غزوه‌ای بی‌منت. به‌راستی چرا سپاه می‌تواند در شرایط تحریمی و کرونایی، یکسان و بلکه بدتر از شرایط دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها دست به این قبیل اقدامات بزرگ بزند؟ آیا دیگر نهادها و سازمان‌ها نیز می‌توانند؟

 نکات تحلیلی: 1- سپاه یک مجموعه انسانی دغدغه‌مند و دلسوز مردم است که رسالت بسیار بزرگی را بر دوش خود احساس می‌کند و آن مسئولیت‌پذیری در برابر راحتی و رفاه مردم است. این هدف روزی در سنگرنشینی جنگ و دفاع از امنیت و عزت مردم خود را نشان می‌دهد و روزی در به راه انداختن ابزار و ماشین‌آلات سنگین بیت‌المال برای سازندگی کشور و امروز، کمک به طراحی، ساخت و تقویت زیرساخت‌های صنعتی و خدماتی و مبارزه بی‌امان با مفاسد اقتصادی! 2- آیا دیگران نیز می‌توانند مانند سپاه باشند؟ بله، به‌شرط آنکه وجودشان سرشار از دغدغه‌ برای مردم باشد و از بزرگی راه، دوری مقصد، صعب‌العبوری مسیر خدمت بی‌منت و خار مغیلان سرزنش‌ها و هجمه‌ها و تحریف واقعیات نهراسند. 3- اتفاقاً یکی از بخش‌های سپاه که همواره دشمنان عملکرد آن را تخریب کرده‌اند، همین قرارگاه خاتم است؛ اما سختی خدمت بی‌منت به مردم در همزادی باور و ایمان به راه و درستی این گزاره پرمغز رهبر حکیم انقلاب که «بزرگ‌ترین مبارزه با آمريكا، خدمت به مردم است» سپاه را روئین‌تن در برابر سه‌گانه شوم تحریف، نفوذ و انحراف کرده و به آینده امیدوار ساخته است؛ آینده‌ای که تنها با عبور از «نمی‌شود» و «نمی‌توانیم» حاصل می‌شود.

نکته راهبردی: سپاه با شدیدترین تهمت‌ها و روایت‌های «تحریف» شده مواجه است؛ اما در کنار کار جهادی و خدمت مضاعف، از بصیرت بخشی و پرتوافکنی به صحنه وارونه ترسیمی از سوی کار‌گردانان تحریف نیز غافل نمی‌شود. تاکتیک‌ها و تکنیک‌های خدمت‌رسانی شاید عوض شوند، اما هدف و راهبرد اصلی، یعنی «تفکر خدمت بی‌منت به مردم» توأم با قطب‌نمای بصیرت محال است در سپاه تغییر کند. بی‌تعارف اگر روزی چنین شود، دیگر سپاه، سپاه تراز انقلاب و مردم نخواهد بود. (نویسنده: فتح‌الله پریشان)

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات