صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۲۴۵۷۱

اخبار کوتاه یک‌شنبه 16 شهریور

افزایش ۲۵ درصدی عملیات‌های داعش در ماه گذشته/ ارزیابی اتحادیه پژوهش‌ها و بررسی تروریسم نشان می‌دهد که نیروهای باقی‌مانده‌ گروه‌ تروریستی داعش ۱۰۰ حمله در مناطق مختلف عراق طی فقط ماه اوت داشته‌اند. این اتحادیه اعلام کرد که میزان عملیات داعش به میزان ۲۵ درصد بیشتر از ماه ژوئیه شده است. این حملات در وهله نخست، در مناطقی انجام شده است که در گذشته، آزادشده از حضور گروه‌های تندرو به‌حساب می‌آمدند.

تجارت خارجی ۲۴ میلیارد دلاری ایران در ۵ ماهه امسال/ مجموع تجارت خارجی کشور در ۵ ماهه نخست امسال، معادل ۲۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار ثبت شده که از این رقم، سهم صادرات ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار و سهم واردات ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است. در ۵ ماهه نخست امسال، مجموع تبادلات تجاری ایران با سایر کشور‌ها بیش از ۵۲ میلیون تن کالا بوده که سهم صادرات ۳۸ میلیون تن و سهم واردات ۱۳.۸ میلیون تن بوده است؛ ضمن اینکه بیش از ۸۵ درصد کالا‌های وارداتی، کالای اساسی و نهاده‌های تولید بوده است.

کاهش میزان موالید به کم‌ترین حد خود در ۵۰ سال گذشته!/ با کاهش محسوس میزان موالید از حدود ۲۰ نوزاد در هر هزار نفر جمعیت در سال ۱۳۹۴ به ۱۴.۴ نوزاد در هر هزار نفر جمعیت در سال ۱۳۹۸، کم‌ترین آمار موالید طی ۵۰ سال گذشته در کشور ثبت شده است. این در حالی است که چهار سال از ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری می‌گذرد!

  در کدام دهک جامعه قرار دارید؟/ محاسبات بر مبنای داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، هزینه دهک اول هزینه‌ای در مرداد به یک‌میلیون و 248 هزار تومان و هزینه دهک دهم به 13 میلیون و 717 هزار تومان رسیده است، یعنی اختلاف حدود 11 برابری در هزینه‌های دهک اول با دهک دهم جامعه وجود دارد! غیرازاین دو دهک، هزینه دهک‌های دوم تا پنجم نیز بین دو میلیون تا سه میلیون و 470 هزار تومان و هزینه دهک ششم تا نهم هم بین چهار میلیون تا هفت میلیون و 600 هزار تومان بوده است.

احکام سیاسی (سؤال 33): آیا حرف­‌هایی که در بحث­های سیاسی پشت سر مسئولین زده می­‌شود، غیبت محسوب می‌شود؟ پاسخ: گفتگو راجع به عملکرد و موضع­گیری­های یک مسئول همراه با نقد و دید اصلاح­طلبانه، جایز و انتقاد است، اما ذکر معایب افراد که ربطی به عملکرد کاری آن‌ها ندارد، غیبت است و حرام می­باشد. بله؛ سخن در مورد مفاسد اقتصادی، سیاسی، امنیتی محرز شده مسئولین، ایرادی ندارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات