صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۲۴۵۹۴

اولین اراده قوی به استقرار انقلاب اسلامی در کشور منجر شد

دکتر رضایی با تأکید بر اینکه اولین اراده قوی شکل گرفته توسط جوانان به استقرار انقلاب اسلامی در کشور منجر شد، افزودند:  اولین اراده ملی در ایران در سال ۵۶ و ۵۷ شکل گرفت و نسل اول انقلاب در کنار امام توانست کار بزرگی انجام دهد و در عالم سیاست راهی نو به نام جمهوری اسلامی را به‌ وجود آورد. دومین اراده ملی برای آزادسازی سرزمین های اسلامی بود که قدرت‌های بین‌الملل، صدام حسین را تحریک کردند و او به پنج استان وارد شد و در اینجا نسل دوم، دومین اراده ملی را شکل داد و اقتدار ایران را بازگرداند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در گام دوم انقلاب در آستانه شکل‌گیری، یک اراده ملی سوم توسط نسل سوم و چهارم انقلاب در حوزه اقتصاد، فرهنگ و محورهای هفتگانه رهبری در بیانیه گام‌دوم هستیم، گفت: سومین اراده ملی ایران باید به دست نسل سومی‌ها صورت گیرد. ما در آستانه تحولات جدید در کشور هستیم و نحوه اداره، سیاست‌گذاری کشور و برنامه‌ریزی‌ها باید متحول شود، در غیر این صورت، مسیرهای منفی در فرهنگ و اقتصاد ادامه می‌یابد. در چهل سال اول انقلاب با روندهای مثبت و منفی روبه رو بودیم.
وی افزود: روندهای مثبت انقلاب در حوزه سیاست، دفاع و امنیت است و این تحولات بدون بسیج اندیشمندان امکان پذیر نیست. باید بسیجی از اندیشکده ها و نخبه ها و پژوهشگاه ها در موسسات فرهنگی و کسب وکارها صورت گیرد. تا تحول در بخش های فکری و اندیشه‌ای شکل نگیرد، تحولی در فرهنگ و اقتصاد صورت نخواهد گرفت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات