سیستان و بلوچستان >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۲۴۶۰۶
نماینده چابهار در مجلس مطرح کرد؛

بسیج نمایندگان انقلابی مجلس برای رفع معضلات در جنوب شرق کشور/ قالیباف میهمان مردم سیستان و بلوچستان می شود

معین الدین سعیدی گفت: جمعی از نمایندگان انقلابی کشور برای رفع معضلات سیستان و بلوچستان بسیج شده اند و در این راستا نشست هایی با وزرا و مسئولان مختلف خواهند داشت.
معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در خصوص سفر جمعی از نمایندگان مجلس به جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: تعدادی از نمایندگان جهادی مجلس شامل سید نظام‌الدین موسوی، احمد نادری، مجتبی رضاخواه و روح الله ایزدخواه نمایندگان مردم تهران، عباس گلرو از حوزه انتخابیه سمنان و جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت از ظرفیت های منطقه و به ویژه از محرومیت ها و مظلومیت های آن از نزدیک بازدید کردند.
وی با بیان این که آن ها با مردم نشستند و مشکلات را بررسی و راهکارهایی برای مسئولان اجرایی تعریف کردند، ادامه داد: این سفر با بازدید از حاشیه نشینی چابهار شروع شد، نمایندگان مشکلات صیادان را از نزدیک دیدند، در خصوص آب شرب دشتیاری و شهر چابهار با مردم هم صحبت شدند و از هوتگ ها بازدید کردند.
سعیدی اضافه کرد: این نمایندگان در ادامه پدیده گروک ها را در عورکی و در مسیر بخش تلنگ به قصرقند موضوع راه را بررسی کردند و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدند و بعد از جلسه در بخش کاجوی قصرقند با مدیران استانی، عازم ایرانشهر شدند.
وی گفت: مصوبات کارگروه هایی شامل مرز، حاشیه نشینی، کشاورزی، آب، راه، صید و صیادی، سوخت، فاقدان شناسنامه و گردشگری تشکیل و مقرر شد هر کدام از نمایندگان به نوعی معین حوزه انتخاابی در این بخش ها باشند امروز درباره مشکلات سفر، بررسی راهکارها برای رساندن مشکلات نشست هایی خواهند داشت.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: با توجه به این که کشت پنبه در سیستان و بلوچستان ممنوع است، پیرو نشست ها و بازدیدهای انجام شده در جنوب استان، روز گذشته جلسه ای در خصوص کشاورزی و به خصوص کشت این محصول در تهران برگزار شد و در ادامه نیز در خصوص مصوبات این سفر جلسات متعددی با حضور وزرا و نهادهای دست اندرکار خواهیم داشت تا مشکلات مردم این خطه کمتر شود.

سفر متفاوت نمایندگان انقلابی به سیستان و بلوچستان
وی اذعان کرد: اگر مقایسه ای بین سفرهای نمایندگان مجلس به سیستان و بلوچستان انجام شود می بینیم که ماهیت این سفر متفاوت بود، هیچ بازدیدی از منطقه آزاد، بندر و پتروشیمی صورت نگرفت، بلکه میهمانان مستقیم به حاشیه نشینی ورود پیدا کردند، اقامت هم مردمی بود و هیچ نهاد دولتی و مهمانسرایی درگیر این موضوع نبود.
نماینده چابهار با بیان این که نمایندگان بدون واسطه و محافظ و بی پرده بین مردم حضور یافتند و مسائل و مشکلات آن ها را شنیدند، تأکید کرد: نوع سفر با همه سفرهای گذشته متفاوت بود، امیدواریم که نتایج آن را نیز مردم به صورت ملموس تجربه کنند، این  تفاوت نگاه انقلابی با نگاه غیر انقلابی است.
به گفته وی، مقام معظم رهبری در پیامی که به مجلس دادند در خصوص این که نمایندگان بین مردم حضور یابند و مشکلاتشان را از نزدیک رصد کنند، اشاره موکدی داشتند، در همین راستا علاوه بر سفر رئیس مجلس به خوزستان، نمایندگان انقلابی به حوزه غیزانیه هم رفتند.
سعیدی با بیان این که قالیباف در سفر بعدی میهمان مردم سیستان و بلوچستان خواهد بود، اضافه کرد: رئیس مجلس به دعوت مجمع نمایندگان استان در سفر آتی به این استان می آید که قبل از آن مجدد خدمت وی خواهیم رسید و درباره پیشنهاداتی که نماینده ها می توانند داشته باشند و ماحصل بازدیدهای نمایندگان جهادی مجلس از چابهار گفت و گو خواهیم کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات