صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۲۴۶۶۲

سخنی با والدین دانش‌آموزان

مدارس هرچند اختیاری، اما بازگشایی شد و دولت از خانواده‌ها خواست که فرزندان خود را به مدرسه بفرستند[...]

یادداشت: مدارس هرچند اختیاری، اما بازگشایی شد و دولت از خانواده‌ها خواست که فرزندان خود را به مدرسه بفرستند. موضوعی دل‌نگرانی زیادی در بین خانواده‌ها ایجاد کرد.

گزاره خبری: 1- «محسن حاجی میرزایی» وزیر آموزش‌وپرورش گفت: «ما دو اولویت بسیار مهم داریم که اولی، سلامت دانش آموزان است و اولویت دوم هم تداوم آموزش است. تجربیات در دنیا را هم بررسی می‌کنیم. در آسیای جنوب شرقی از یک هفته قبل مدارس باز شده است. هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود. چون اصل بر حضور دانش آموزان در سال تحصیلی جدید است، برای همین هر جا امکان اجرای پروتکل باشد، اصل بر آموزش حضوری است.

نکات راهبردی: توجه به نکاتی چند برای درک درست از شرایط کنونی، محدودیت‌ها و مشکلات وزارت آموزش‌وپرورش در بازگشایی مدارس، از سوی خانواده‌ها حائز اهمیت است؛ 1- فرزندانمان حرف‌های ما را می‌شنوند و اثر می‌پذیرند. سعی کنیم نقدها و ایرادها و دلخوری‌هایمان از کم‌کاری برخی مسئولین دولتی را به فرزندانمان انتقال ندهیم. 2- سلامت روانی فرزندانمان باید مهم‌ترین ملاحظه ما باشد و جهت‌گیری‌های ما هر چه که هست، نباید امنیت روانی آن‌ها را تخریب کند. ازاین‌رو، برای ایجاد امنیت فکری و روحی فرزندان، باید فضای خانه و مدرسه را برای آن‌ها توضیح دهیم. 3- متخصصان امر تربیت و آموزش می‌گویند؛ طلای شجاعت، استقلال، تفکر، ابتکار و ... را به بهانه‌های مختلف از بچه‌ها نگیرید؛ پس توضیح وضع موجود ما باید به صورتی باشد که هرگونه ترسی را از بچه‌ها بگیرد، نه آنکه آن را افزایش دهد. 4- کمی از نقد دولت فاصله بگیریم و از خود بپرسیم در این ایام، کمک والدین به مدارس چگونه باید باشد؟ 5- طریقه بهره گرفتن از امکانات مختلف مجازی و برنامه‌های آن را به فرزندانمان آموزش دهیم و در هنگام آموزش با آرامش و محبت کنار آن‌ها باشیم. 6- عادت دادن دانش آموزان به برنامه منظم آموزش و یادگیری؛ از درس خواندن گرفته تا تغذیه و زمان خوابیدن، تفریح و ... 7- شاید بعضی بچه‌ها از طریق فضای مجازی نتوانند با کیفیت درس بخوانند، پس با درک این موضوع، عجله در یادگیری و ترس از عقب ماندن بچه‌ها را از دستور کار خارج کنیم. 8- در قامت یک سرپرست، دوست، مدیر و معلم صبور در کنار دانش‌آموزمان باشیم. (نویسنده: سید حسین خاتمی)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات