صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۲۴۶۷۰

گام‌های توسعه‌ای در مسیر تحول سواحل مکران

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار داشت: با آغاز واگذاری موج‌شکن‌های چندمنظوره مردمی در جنوب شرق کشور گامی دیگر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه سواحل مکران برداشته شد.

بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این اداره‌کل جهت تسهیل در ترافیک و عبور و مرور دریایی، ایمنی شناورها و حفاظت از منابع دریایی و خشکی و از همه مهمتر رونق اشتغال و ایجاد اقتصاد پایدار منطقه اهداف کلانی را در راستای مسئولیت‌های قانونی و اجتماعی خود دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: در همین راستا ساخت 6 موج‌شکن چندمنظوره مردمی با هدف اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی، توسعه پایدار، توسعه گردشگری دریایی، اهداف پدافند غیرعامل و توزیع یکنواخت جمعیت در طول نوار ساحلی سیستان و بلوچستان از سال 86 در دستور کار قرار گرفت. عملیات ساخت این موج‌شکن‌ها به اتمام رسیده و آماده واگذاری به سرمایه‌گذران بخش خصوصی و ارگان‌های خدمات‌رسان دولتی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌ و بلوچستان با اشاره به برخورداری این موج‌شکن‌ها از دو بازوی اصلی و فرعی و حدود هشت هکتار حوضچه و 19 هکتار اراضی پسکرانه سنددار، اضافه کرد: برخی از این موج‌شکن‌ها دارای بازوی رسوب‌گیر نیز هستند.

آقایی گفت: با پیگیری این اداره‌کل از طریق دو سازمان بنادر و دریانوردی و مدیریت و برنامه‌ریزی، مجوز واگذاری این موج‌شکن‌ها از طریق کمیسیون تلفیق دولت در ماه گذشته اخذ و کارگروه تخصصی واگذاری آن نیز تشکیل شد که به‌طور قطع رونق اشتغال و سرمایه‌گذاری در سواحل مکران را به‌همراه خواهد داشت.

وی اعتبار هزینه‌شده برای ساخت این 6 موج‌شکن در طول سواحل مکران را حدود 155 میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمانی اعلام و بیان کرد: اجرای چنین پروژه‌هایی در سواحل سیستان و بلوچستان بسیار تأثیرگذار است، چرا که موجب تثبیت جمعیت و جلوگیری از کوچ اجباری مردم برخی از روستاهای ساحلی که در خشکسالی‌های اخیر آسیب دیده‌اند، به‌سمت حاشیه شهرها می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: فقط موج‌شکن «گواتر» علاوه بر توسعه گردشگری ساحلی و ایجاد پناهگاه امن نظامی، مرکز ثقل فعالیت‌های صیادی برای روستاهای هدف با جمعیت تقریبی بیش از سه هزار نفر شده است.
وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق دولت، موج‌شکن‌های «رودیک،گوردیم، بیردف و جد» به سازمان شیلات ایران جهت فعالیت‌های صیادی و آبزی‌پروری، موج‌شکن «گواتر» به نیروی دریایی ارتش جهت کاربری نظامی و موج‌شکن «گیشاپ» جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به‌روش BOT اختصاص یافته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات