صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۲۴۶۷۵

نگرانی غرب از گرایش مردم به دین مبین اسلام

استفاده از پوپولیسم و عوام فریبی برای فرار از پاسخگویی نسبت به نارسایی ها و مشکلات ناشی از شرایط بحرانی حاکم بر غرب و فرانسه و جلب نظر ملی گراهای افراطی در شرایطی که امواج اعتراض به تبعیض و بی عدالتی در غرب روندی فزآینده پیدا کرده است.
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل/ گفتگو با سردار سنایی راد
سردار سنایی راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در مورد پیام رهبر معظم انقلاب در واکنش به اقدام توهین آمیز نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) عنوان کرد: هفته نامه فرانسوی شارلی ابدو که در 2015 با چاپ کاریکاتور اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)، خشم جهان اسلام را بر انگیخته بود و موجب خشم یک گروه مسلح به دفتر این هفته نامه و قتل تعدادی از دست اندرکاران آن شده بود، درست یک روز قبل از محاکمه عوامل این حمله، اقدام به بازنشر کاریکاتور موهن بر روی جلد خود و اهانت دوباره به عقاید مسلمانان کرد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اظهار داشت: با توجه به بازتاب این اقدام اهانت آمیز هفته نامه شارلی ابدو و تحریک عواطف و احساسات دینی مسلمانان و حمله مستقیم به عقاید و مقدسات آنان، انتظار می رفت، قبل از دیگران، دولتمردان و نخبگان سیاسی و فرهنگی خود فرانسه به احترام عقاید مسلمانان جهان و شهروندان مسلمان خود، به این اقدام نابخردانه و مجرمانه واکنش نشان داده و احترام خود را بر حقوق دینی جامعه اسلامی نشان دهند.
 
اما نه تنها شاهد بی تفاوتی مسئولان و نخبگان سیاسی و فرهنگی فرانسه مدعی حقوق بشر بودیم، بلکه رئیس جمهور این کشور از این اقدام مجرمانه و ماجراجویانه دست اندرکاران این نشریه به بهانه دفاع از آزادی با وقاحت تمام حمایت کرده و مدعی شد؛ «آزادی در فرانسه، آزادی برای اعتقاد داشتن یا نداشتن را هم شامل می شود. اما این را نمی توان از آزادی ای که حق کفرگویی را هم شامل می شود، جدا کرد.»

سردار سنایی‌راد گفت: حال آنکه اینجا که موضوع «بی اعتقادی به دیانت و مذهب» نیست، بلکه موضوع اهانت آشکار به عقاید و مقدسات معتقدان به یک دین بزرگ و نوعی ماجراجویی و شرارت با تحریک احساسات و عواطف دینی جامعه اسلامی است که می تواند به منازعه، تخاصم و جنگ مذهبی منجر شود و لذا یک جرم بزرگ به حساب می آید که به صورت آشکار به زننده ترین شکل ممکن، صورت گرفته است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، در ادامه بیان کرد: از این رو امام خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با اشاره به شرارت، عناد و کنیه ای بودن دستگاه های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب علیه اسلام، اعلام نمودند؛ «بهانه آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاست مداران فرانسوی گفته شده، کاملا مردود، غلط و عوام فریبانه است.»

وی تاکید کرد: ادعای آزادی از سوی مکرون رئیس جمهور فرانسه را باید در برخورد دستگاه های سیاسی ـ امنیتی فرانسه با حجاب شهروندان مسلمان این کشور و فعالیت مساجد و مراکز دینی مسلمانان محک زد که بارها با شدیدترین و خشن ترین وجه ممکن نفی شده است.

سردار سنایی‌راد برای فهم چرایی این اقدام اهانت آمیز و حمایت دستگاه های سیاسی ـ فرهنگی فرانسه و غرب مدعی حقوق بشر از آن در این مقطع زمانی می توان به گمانه های زیر اشاره کرد:

1- دنباله روی از سیاست های ضداسلامی صهیونیست ها و جریانات اسلام ستیز در غرب که همواره خطر اسلام هراسی را برای پیشبرد اهداف خباثت آلود و ضداسلامی خود بکار گرفته و ادامه می دهند.

2- حاشیه سازی و سایه انداختن بر ناکارآمدی ها و ضعف بزرگ نظام اداری کشور فرانسه در مواجهه با پدیده کرونا که در مقایسه با برخی کشورهای متهم به اقتدارگرایی، عملکرد مدعیان دمکراسی فضاحت بار بوده است.

3- نگرانی از گرایش معنوی جامعه غربی و بازخورد سرخوردگی از نظام های لائیک و مدعی دمکراسی در شرایط سخت فعلی و گرایش شهروندان به اسلام و همچنین افزایش مهاجرت جمعیت های مسلمان که با اسلام هراسی و اسلام ستیزی شاید بتوان از آن ممانعت به عمل آورد.

4- استفاده از پوپولیسم و عوام فریبی برای فرار از پاسخگویی نسبت به نارسایی ها و مشکلات ناشی از شرایط بحرانی حاکم بر غرب و فرانسه و جلب نظر ملی گراهای افراطی در شرایطی که امواج اعتراض به تبعیض و بی عدالتی در غرب روندی فزآینده پیدا کرده است.

5- وا داشتن برخی جریانات یا گروه های اسلامی به واکنش تند افراطی و پوشاندن توحش آشکار شده غرب در مواجهه با بحران کرونا که در واقع ماهیت وحشی و بی رحمانه غرب را که بر ملا شده با برخی اقدامات تند و احساسی جامعه اسلامی به سایه اندازد.

وی در پایان تاکیدکرد: حمایت و جانبداری سران سیاسی و مسئولان دستگاه های فکری – فرهنگی غرب از این جرم و گناه بزرگ نابخشودنی با اهانت آشکار به مقدسات مسلمانان که ماهیت واقعی غرب کینه توز و شر در علیه اسلام را به نمایش گذاشت، در حافظه تاریخی مسلمانان ماندگار شده و یک بار دیگر تناقض ادهاهای حقوق بشری و رفتارهای مغایر حقوق بشر سران غربی را به اثبات رساند.

بدیهی است این تناقض که با وقاحت آمیخته شده به نفرت در جامعه اسلامی دامن زده و کارکردی اعتراضی در بین مسلمانان از جمله شهروندان مسلمانان فرانسوی دارد که هزینه آن برای نظام سیاسی دولتمردان فرانسوی به مراتب از فایده حمایت از چند عنصر کینه ای، عقده ای و ماجراجوی یک نشریه تشنه شهرت به بهانه دفاع از آزادی بیشتر است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

گفتگو از وحید قاسمی
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات