صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۲۴۶۸۱

حباب بورس آمریکا در حال ترکیدن است/ سقوط هزار میلیارد دلاری ارزش شش شرکت آمریکایی در وال استریت

حباب بورس آمریکا در حال ترکیدن است
راشاتودی: پیتر شف، معامله‌گر و سهامدار بورس وال استریت، گفت تشکیل شدن صف‌های فروش سنگین به خصوص در نماد‌های مربوط به شرکت‌های فناوری احتمالا نشان دهنده آن است که حباب وال استریت در حال ترکیدن است. وی مدت‌هاست هشدار می‌دهد، حباب بورس آمریکا در شرف ترکیدن است. پیشتر زمانی که شف هشدار داد، بورس آمریکا درگیر بزرگترین حباب تاریخ خود شده است، شاخص نزدک رکورد ۱۲ هزار واحد را برای نخستین بار شکست. اما پس از چند روز نزدک بزرگترین سقوط ارزش خود را تجربه کرد و ۱۰ درصد پایین آمد.
شف معتقد است ممکن است ما در شرف یک سقوط دیگر باشیم. این سهامدار باسابقه که مدیرعامل مؤسسه یورو پسیفیک کپیتال نیز هست، ادامه داد، دوباره شاهد شکل گرفتن یک حباب بی‌سابقه هستیم و این حباب به این سادگی از بین نخواهد رفت. البته ممکن است بازیگران خریدار سهام به کمک بانک مرکزی فدرال آمریکا بتوانند آن را کنترل کنند.
علیرغم آنکه بورس آمریکا شاهد حباب است، چارلز ابانز، رئیس بانک مرکزی فدرال ایالت شیکاکو، خواستار اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی بیشتر از سوی آمریکا شده و گفته سیاست‌های انقباضی بیشتری اجرا خواهد شد. شف ادامه داد، من فکر نمی‌کنم همزمان شدن اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی از سوی بانک مرکزی آمریکا در زمانی که بازار در شرف سقوط است تصادفی باشد.

مهلت پذیره نویسی پالایشی یکم تمدید شد
به نقل از سازمان خصوصی سازی، سرپرست مدیریت نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از تمدید مهلت پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم خبر داد. در نامه این مدیریت خطاب به شرکت تأمین سرمایه نوین آمده است: با توجه به درخواست ارائه شده مبنی بر تمدید دوره پذیره نویسی به منظور بهره مندی متقاضیانی که تا کنون فرصت خرید واحد‌های سرمایه گذار صندوق مذکور را نداشته اند، تمدید پذیره نویسی تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۶ شهریور امسال با رعایت سایر قوانین و مقررات از نظر این سازمان بلامانع است.

سقوط هزار میلیارد دلاری ارزش شش شرکت آمریکایی در وال استریت
سقوط اخیر بورس وال استریت هزار میلیارد دلار از ارزش سهام شش شرکت بزرگ آمریکایی را به باد داد. شب گذشته برای سومین روز معاملاتی متوالی شاهد کاهش شاخص‌های بورس آمریکا بودیم. در روز معاملاتی که گذشت نماد شرکت‌های فناوری صف‌های فروش سنگینی را شاهد بودند که تا پیش از این همین نماد‌ها اصلی‌ترین پیشران رشد بورس آمریکا پس از سقوط در ماه‌های نخست شیوع ویروس کرونا بودند. شاخص داوجونز ۶۰۰ واحد سقوط کرد و نزدک هم ۴۰۰ واحد معادل بیش از ۴ درصد پایین آمد. منفی شدن روز‌های گذشته باعث شده تا ارزش سهام شرکت اپل که نخستین شرکت آمریکایی بود که به ارزش بازار دو هزار میلیارد دلار رسیده بود ۳۲۵ میلیارد دلار کاهش یابد. در معاملات شب گذشته ارزش سهام اپل هم ۷ درصد منفی شد.
بانک گلدمن ساکس آمریکا به مشتریان خود هشدار داده، ممکن است طی ۱۲ ماه آینده ارزش سهام اپل حدود ۳۳ درصد سقوط کند. ارزش سهام آمازون هم که به خاطر کرونا و روی آوردن مردم به خرید اینترنتی فروش خوبی را تجربه کرده بود ۱۹۱ میلیارد دلار پایین آمده است. ارزش سهام دو شرکت مایکروسافت و آلفابت، شرکت مادر گوگل، هم به ترتیب ۲۱۹ و ۱۳۵ میلیارد دلار ریخت و ارزش بازار فیس بوک هم ۸۹ میلیارد دلار منفی شد. شرکت تسلا هم از جمله بازنده‌های بزرگ بازار دیروز بود به گونه‌ای که با بیش از ۲۱ درصد سقوط ۸۰ میلیارد دلار از ارزش بازارش به باد رفت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات