صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۲۴۷۰۳

کاندیدا‌های پوپولیست نه اصولگرای اصیل هستند نه اصلاح طلب واقعی

 
کاندیدا‌های پوپولیست نه اصولگرای اصیل هستند نه اصلاح طلب واقعی
محمد ناظمی اردکانی، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری به خبرآنلاین گفت: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ کاندیدایی قادر به جلب آراست که دارای گفتمانی مبتنی بر تجمیع مطالبات اجتماعی باشد. کاندیدایی که قصد حضور در عرصه انتخابات را دارد، باید برای برون رفت از مشکلات موجود، برنامه عملیاتی ارائه کند. ️شخص داوطلب باید همراه با خود یک تیم متعهد، کارآمد و منسجم داشته باشد. گفتمانی که رؤسای جمهور در ادوار گذشته داشتند، تاریخ مصرف خود را از دست داده‌اند. به جرأت می‌توان گفت، کسانی که به شعار‌های پوپولیستی تکیه می‌کنند، نه اصلاح طلب واقعی هستند و نه اصولگرای اصیل. برای جذب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰، باید نوعی از بازسازی در اعتماد مردم به قوای سه گانه شکل بگیرد. چهره‌هایی که در دوره‌های گذشته کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بودند، در سال ۱۴۰۰ برای ثبت نام مراجعه نکنند.

طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری به سرانجام نمی‌رسد
حسین رضازاده، نماینده ادوار مجلس در گفت‌وگو با ایرنا:️ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس تصویب نمی‌شود و اگر تصویب هم شود توسط شورای نگهبان رد خواهد شد. ما باید مطابق قانون اساسی عمل کنیم و نباید محدودیت‌هایی ایجاد کنیم که عملا باعث شود که قانون اساسی زیرپا گذاشته شود. /ایرنا

طرح اصلاح قانون انتخابات واقعا نوبر است
عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب به خبرآنلاین گفت: چرا یک قانون می‌تواند ۹۰ سال ثبات کامل داشته باشد، ولی برخی دیگر مانند قوانین انتخاباتی ما هر سال دچار تغییراتی می‌شوند؟ هنوز اساس و فلسفه انتخابات واقعی در ایران مورد پذیرش برخی‌ها قرار نگرفته و به همین دلیل، هر روز جایی از آن را دستکاری و اینقدر لکه‌گیری و صافکاری می‌کنند. بر اساس یک برداشت اشتباه، برخی فکر می‌کنند با تغییر قانون می‌توانند مسائل را در کشور به نحوی که مطلوب می‌دانند، تغییر دهند. هدف نهفته در اصلاح قانون انتخابات، این است که بقای خودشان تثبیت و تضمین شود، نه اینکه خواست عمومی را بازتاب بدهند. مگر ریاست جمهوری اکابر است که کاندیدا‌ها در شورای نگهبان آزمون بدهند؟
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات