صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۲۴۷۶۴

احضار سفیر آلمان در تهران به وزارت خارجه

 در پی توئیت‌های اخیر سفارت آلمان در تهران، «هانس اودو موتسل» سفیر این کشور در جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ توسط مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه احضار شد. 

مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه  اقدام خارج از عرف دیپلماتیک سفارت آلمان در تهران را به منزله دخالت در امور داخلی کشورمان دانست و به شدت محکوم کرد. 

مدیرکل اروپا تصریح کرد: مداخله در قوانین و مقررات و رویه‌های قضایی مستقل جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه قابل قبول و تحمل نیست و از سفارت آلمان انتظار می‌رود حد و حدود وظایف دیپلماتیک خود را شناخته و پا از آن فراتر نگذارد.

سفیر آلمان اظهار داشت مراتب را به کشورش منعکس خواهد کرد.
 «هانس اودو موتسل» سفیر جدید آلمان در جمهوری اسلامی ایران ۱۵ مرداد ماه سال جاری در آغاز ماموریت خود در کشورمان و در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد. «میشائیل کلور-برشتولد» پیش از این عهده دار سفارت آلمان در تهران بود که تیر ماه سال جاری در توئیتی از پایان ماموریتش در تهران خبر داد.
لازم به ذکر است، سفارت آلمان در تهران اخیرا در صفحه توئیتر این سفارتخانه در رشته توئیت‌هایی مطالبی مداخله جویانه را در خصوص قصاص نوید افکاری منتشر کرده است.

حکم قصاص نفس نوید افکاری صبح شنبه ۲۲ شهریور ماه پس از انجام تشریفات قانونی استیذان و با اصرار اولیاء دم و خانواده مقتول به مرحله اجرا گذارده شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات