صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۲۴۷۷۸

اخبار کوتاه سه‌شنبه 25 شهریور

تبدیل مدارس به پادگان نیروهای امریکا/ ده‌ها مدرسه در شهرها و روستاهای استان «الحسکه» در شمال شرق سوریه توسط شبه‌نظامیان عضو گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت آمریکا هستند، به زندان‌ها، مقرهای نظامی و پایگاه‌های غیرقانونی نظامیان اشغالگر آمریکایی تبدیل شده‌ و هزاران دانش‌آموز را از تحصیل محروم کرده است؛ درحالی‌که نهادهای بین‌المللی نسبت به این مسئله سکوت کرده‌اند. بر اساس آمار اداره کل آموزش‌وپرورش استان الحسکه، شبه‌نظامیان کُرد، ۲۲۸۵ مدرسه از مقاطع مختلف تحصیلی را با زور سلاح به تصرف خود درآوردند و تنها ۱۷۹ مدرسه در اختیار این اداره باقی مانده است.

مقایسه تولید خودرو با تولید ماسک در کشور!/ حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با نقد ضمنی عملکرد چند دهه دو شرکت خودروسازی (ایران‌خودرو و سایپا) و ضرورت رقابتی شدن صنعت خودرو با تأسیس شرکت‌های جدید خودرویی، نوشت: «اگر تولید همین ماسک هم (که با قیمت اندک در بازار به‌وفور وجود دارد) صرفاً به دو تولیدکننده سپرده شده بود، تا الآن پنجاه درصد از مردم از کرونا مرده بودند! بازماندگان هم هر ماسک را به قیمت چند ده هزار تومان از مافیا خریداری می‌کردند!

گران‌فروشی کمتر شده، احتکار بیشتر!/ بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اتاق اصناف ایران در پنج‌ماهه نخست امسال، بیشترین میزان احتکار مربوط به لاستیک، روغن، برنج و شکر بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل تخلفات گران‌فروشی ۱۹ درصد، درج نکردن قیمت ۱۹ درصد، صادر نکردن صورتحساب ۲۲ درصد و تقلب ۱۸ درصد کاهش و احتکار چهار درصد افزایش یافته است.

۷۰ درصد درآمد کشور در اختیار ۱۰ استان/ بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار، بیش از ۷۰ درصد از تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۹۸ در ۱۰ استان متمرکز بوده و ۳۰ درصد مابقی مربوط به ۲۲ استان است. دراین‌بین سهم استان‌های تهران و خوزستان و بوشهر دارای برجستگی بیشتری است؛ به طوری که مجموع تولید ناخالص داخلی در ۱۸ استان مرکزی، گیلان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، سیستان‌وبلوچستان، کردستان، همدان، چهارمحال‌و‌بختیاری، لرستان، ایلام، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، زنجان، سمنان، اردبیل، قم، گلستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی به اندازه کل استان تهران است. همچنین بر همین اساس میانگین درآمد سرانه ۱۳ استان کمتر از یک‌چهارم درآمد سرانه استان‌های خوزستان، بوشهر و کهگیلویه است.

احکام سیاسی (سؤال 40): اگر چیزی گفته شود که از اسرار نباشد، اما توهین تلقی شود و موجب پایین آمدن شأن فرد غایب شود و یا اگر بشنود که پشت سرش این‌طور گفته شده، ناراحت می‌شود، حکمش چیست؟ پاسخ: جایز نیست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات