صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۲۴۸۸۸

جمهوری اسلامی حکم قرارگاه مرکزی محور مقاومت را دارد/ انتقام سخت تحقق می یابد/ هرگز درباره قدرت دفاعی خود مذاکره نمی کنیم

سردار "یدالله جوانی" معاون سیاسی سپاه پاسداران در گفتگو با شبکه العالم، پیرامون 8 سال جنگ تحمیلی، محور مقاومت، آخرین تحولات منطقه، تهدیدات ترامپ، عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و انتقام سخت خون شهید سلیمانی توضیحاتی ارائه داد.
وی تصریح کرد: در 200 سال گذشته قبل از انقلاب اسلامی بخش هایی از ایران جدا شد اما بعد از انقلاب اسلامی نخستین جنگی که در کشور ما تحمیل شد و حتی وجبی از خاک کشور عزیزمان جدا نشد همان دفاع مقدس بود که رژیم بعث عراق با حمایت قدرت های جهانی بر ایران تحمیل کرد.
معاون سیاسی سپاه پاسداران افزود: دشمنان ما اشتباه محاسباتی داشتند آن ها قدرت بسیج کننده امام راحل و ماهیت دفاع مقدس را درنظر نگرفتند. صدام وقتی در 31 شهریور به کشورمان حمله کرد با استراتژیک حملات برق آسا در نظر داشت که سریع به اهدافش می رسد. آن اهداف شکست انقلاب و تجزیه ایران بود که با توجه به شرایط داخلی کشور تصور می کرد دو ماهه تهران را فتح می کند اما در واقعیت مدیریت امام راحل در همان ابتدا به گونه ای بود که جنگ را مردمی و منسجم کردند تا تمامیت ارضی ما حفظ شد.
سردار جوانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در زمان دفاع مقدس از چند طریق نیازهای دفاعی خود را تامین می کرد، یادآور شد: بخشی از این تجهیزات از دوران گذشته بود و بخشی دیگر تجهیزاتی بود که به مروز زمان توسط جوانان ایرانی ساخته شد اما نکته قابل توجه این بود که خود ارتش عراق منبع تامین کننده سلاح ما بود یعنی ما در عملیات های متعدد حجم عظیمی از سلاح های آن ها را به غنیمت می گرفتیم و کشور ما به دلیل تحریم ها خیلی معدود و محدود تجهیزات وارد می کردیم اما صدام بدون محدودیت هر سلاحی که می خواست وارد می کرد که باز هم در مقابل ما شکست خورد.
وی بیان داشت: در 8 سال جنگ تحمیلی صدام بدون محدودیت به هر نوع سلاحی دسترسی پیدا می کرد برای جهانیان یک نوع تحیری را ایجاد می کند که پس چگونه این ملت (ایران) در حال تحریم توانست هشت سال مقاومت بکند و دشمن سراپا مسلح را در نهایت با شکست مواجه بکند. که خوب اشاره کردم مقداری سلاح از قبل بود اما از آن طرف خلاقیت ها و نوآوری ها و بعد سلاح ها و جنگ افزارهایی که ما از ارتش بعث عراق به غنیمت می گرفتیم .
سردار جوانی درباره پذیرش قطعنامه 598 گفت: پذیرش قطعنامه نشانه ضعف ایران نبوده است به هر حال جمهوری اسلامی به یک نقطه ای وارد شد و قطعنامه ای که صادر شد اولین قطعنامه های بود که حقوق ملت ایران را تا حدودی به رسمیت شناخته بود و این متفاوت از تمامی قطعنامه های قبلی بود و یک مطلبی آشکار شد و آن مطلب هم این بود که قدرت های جهانی برای جلوگیری از پیروزی نظامی ملت ایران در این جنگ هر اقدامی را برای خودشان مباح می دانستند لذا اینجا بود که حضرت امام (ره) از آن مطلوب خود مبنی بر تنبیه متجاوز و نجات ملت ایران عقب نشینی کردند و قطعنامه را پذیرفتند و بعد هم اعلام کردند که این به مثابه یک جام زهری است که من می نوشم.
معاون سیاسی سپاه افزود: این که اشاره کردم که قدرت های جهانی و از جمله آمریکایی ها مصمم بودند که به هر شکل ممکن جلوی پیروزی نظامی ایران را بگیرند، نمونه اش زدن هواپیمای مسافربری ایرباس بود که این پیامی بود که ما به هیچ عنوان نخواهیم گذاشت که شما در این جنگ به شکل نظامی بر عراق پیروز شوید اگر نبود این نوع رفتارها قطعا جمهوری اسلامی به شکل نظامی پیروز بر رژیم بعث عراق بود و به کمک خود ملت عراق ، عراق از دست رژیم بعث عراق رهایی پیدا می کرد . در اینجا بود که جمهوری اسلامی با تدبیر حضرت امام نهایتا قطعنامه 598 را پذیرفتند.
جمهوری اسلامی حکم قرارگاه مرکزی محور مقاومت را دارد

سردار جوانی درباره انگیزه شکل گیری مقاومت در منطقه اینچنین بیان کرد که با انقلاب اسلامی، مقاومت در منطقه جان تازه ای گرفت به هر حال این مقاومت در دوره های مختلف در برابر قدرت های بیگانه ، انگلیسی ها ، فرانسوی ها وجود داشت، اما متاسفانه راه به جایی نمی برد اما وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد و ملت ایران در جغرافیای ایران یک نظام سیاسی مستقلی را شکل داد طبیعی بود در هر کشوری وقتی که جریان های رهایی بخش و آزادیبخش بوجود می آمدند از حمایت جمهوری اسلامی برخوردار باشند که نمونه برجسته اولیه اش گروه های مقاومت فلسطینی بودند که جمهوری اسلامی اعلان حمایت از آنها کرد و بعد وقتی که صهیونیست ها به لبنان یورش بردند و مناطقی از لبنان را اشغال کردند جمهوری اسلامی اعلان موضع کرد.
وی ادامه داد: شیعیان در لبنان حرکت و قیام کردند و مقاومت اسلامی این گونه بود که پاگرفت و در ادامه در نهایت وقتی که در کشورهای مختلف از جمله در سوریه گروه های تروریستی شکل گرفتند مشخص شد که یک منافع مشترکی بین ملت ایران و ملت های منطقه وجود دارد. اگر چه برخی از دولت ها در واقع نوعی همراهی با آمریکا را دارند وقتی که ما قبل از این گروه های تروریستی، آمریکایی ها یازده سپتامبر را به شکل مشکوک این حادثه اتفاق افتاد و تحت عنوان مبارزه با تروریسم به افغانستان لشگرکشی کردند بعد وارد عراق شدند این آگاهی بوجود آمد که آمریکایی ها و متحدین آمریکا با یک اهداف خاصی برای تحت سیطره قرار دادن منطقه تحت عنوان مبارزه با تروریسم وارد منطقه شده اند. اینجا بود که در هر کدام از این کشورها گروه های مقاومت و نیروهای مردمی شکل گرفتند چون به لحاظ اعتقادی و ایمانی و اهداف و منافع یک اشتراک نظری وجود داشت این انسجام بوجود آمد و جمهوری اسلامی حکم قرارگاه مرکزی محور مقاومت را پیدا کرد دلیلش هم این است که جمهوری اسلامی در دفاع از ملت های مظلوم در دفاع از ملت مظلوم فلسطین ملت مظلوم لبنان دفاع از ملت سوریه و ملت عراق صادقانه رویکردها و سیاست های خودش را اعلام می کرد و یک حضور میدانی را هم در کنار آنها داشت و لذا می توان گفت که این هسته های مقاومت آن فراخوانی بود که حضرت امام در گذشته داده بودند چون به هر حال در کشورهای اسلامی و در منطقه، بیگانگان و استعمارگران سلطه داشتند و حضرت امام راه رهایی این ملت ها را تشکیل هسته های مقاومت معرفی کرده بودند.
سپاه توانست هسته های مقاومت را همانند نخ تسبیح به هم متصل کند/ قدرت مقاومت در منطقه توسعه یافته است/ امروزه جلوه هایی از مقاومت را در خود آمریکا و اروپا می بینیم
معاون سیاسی سپاه اظهارداشت: این هسته های مقاومت که شکل گرفت سپاه پاسداران توانست این هسته های مقاومت را همانند نخ تسبیح به هم متصل کند و یک جبهه منسجم مقاومت بوجود بیاید بگونه ای امروز ما این جبهه مقاومت را غزه در کرانه باختری در رام الله به یک شکلی و انصارالله یمن به گونه ای و در سوریه و در عراق و در دیگر کشورهای اسلامی می بینیم در بعضی از مکان ها خیلی شدت دارد پررنگ و توانمند است و در برخی در مراحل اولیه است ولی آنچه که مهم است این است که عمدتا در بسیاری از کشورهای اسلامی گروه های مقاومت شکل گرفته اند حالا بعضی ها بالفعل شده اند عملیات و اقداماتی را انجام می دهند و برخی ها ممکن است در مراحل ابتدایی باشند اما آنچه که قطعی و مسلم است این است روندی که ما در حال طی کردن هستیم روند توسعه قدرت مقاومت در منطقه و در نهایت جهان اسلام و در ادامه میان ملت های حتی غیر مسلمان است ما امروزه جلوه هایی از مقاومت را در خود آمریکا و اروپا می بینیم. مقاومت در آمریکا وقتی که شعار مرگ بر آمریکا می گوید شعار مرگ بر نظام سیاسی خودش را مطرح می کند این نشان دهنده یک اشتراک نگاهی است بین ملت ما و ملت های منطقه و ملت آمریکا ،چرا چون همه زخم خورده نظام سلطه و نظام سرمایه داری هستند که به حقوق خودشان و منافع خودشان توجه می کنند بنابراین می توان گفت که این مقاومت اشتراکات گروه های مقاومت و هسته های مقاومت این ها را به هم پیوند داده است .

سپاه قدس هیچ گاه از مسیر و اهدافش منحرف نخواهد شد
سردار جوانی درباره جنایت ترور سردار سلیمانی بیان داشت: آنها اشتباهات محاسباتی انجام می دهند، ما معتقد هستیم سپاه قدس در دوره پسا سلیمانی به برکت خون شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدای مظلوم مقاومت به یک فصل نوینی وارد می شود بگونه ای که در آینده هم آمریکایی ها و هم صهیونیست ها متوجه نقش آفرینی های بیشتر نیروی قدس و سپاه قدس و گروه های مقاومت در منطقه خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه سپاه قدس به برکت شهدای مقاومت و برکت خون شهید سلیمانی و ابو مهندس وارد فصل جدید خودش شده است افزود : با شهادت قاسم سلیمانی اهداف آمریکا تحقق نمی یابد ،آنان سردار سلیمانی را شهید کردند که بساط مقاومت جمع شود اما این اتفاق رخ نداده است تصورات آنها از ثمرات شهادت سردار سلیمانی و انحراف مسیر مقاومت کاملا غلط است و قطعا این رژیم صهیونیستی است که در منطقه محو خواهد شد.
انتقام سخت تحقق می یابد

سردار جوانی با اشاره به اینکه همچنان زمزمه انتقام سخت شنیده می شود و قطعا این انتقام سخت گرفته خواهد شد گفت : انتقام سخت فروپاشی نظام سلطه است تا به معنی واقعی خود تحقق یابد چرا که سردار سلیمانی پرچمدار مبارزه با تروریسم بود و آمریکاییها ناجوانمردانه آن را به شهادت رساندند و مقام معظم رهبری بحث انتقام سخت را مطرح کردند.

وی افزود : آمریکا رو به افول است و رژیم صهیونیستی در منطقه در تنگنا قرار گرفته و متحدینشان در منطقه متزلزل هستند و قطعا فروپاشی آنان شدنی است .
ماجرای ترور سفیر آمریکا در آفریقا یک اتهام واهی است
معاون سیاسی سپاه گفت : ماجرای ترور سفیر آمریکا در آفریقا یک اتهام واهی است که ترامپ عنوان کرده که در صورت این عمل آمریکا یک اقدام هزار برابری انجام خواهد داد، مطلبی که خود آمریکاییها باور ندارند چرا که در مقاطع گذشته ضرباتی از جمهوری اسلامی دریافت کردند و جرات هیچ اقدامی را نداشتند.

سردار جوانی افزود : رفتار ما و آمریکا در یک دهه گذشته نشان داده است که تهدیدات ایران معتبر و تهدیدات آمریکا غیر معتبر است چرا که بارها ایران را تهدید کردند اما هیچ کاری نکردند اما ایران هر بار تهدید کرد آن عمل را انجام داده است از همین رو بهتر است برای جلوگیری از آبروریزی بیشتر رییس جمهور آمریکا کمتر تهدید کند.
معاون سیاسی سپاه با تاکید بر مصمم بودن ایران برای توانمند سازی دفاعی در حوزه های مختلف از جمله موشکی افزود: ما آموختیم در این 41 سال استمرار حیات و استقلال ملت و امنیت ملی ما در گرو توانمند بودن و داشتن قدرت دفاع به شکل خود اکتفا در داخل کشور است.
وی در ادامه گفت : نظام ملت مسئولان و دولتمردان ما برای دفاع روی هیچ قدرت خارجی حساب نمی کنند چرا که ایران با اتکا به قدرت الهی در پرتو ایمان و معنویت و توانمندی های داخلی استوار است .
هرگز درباره قدرت دفاعی خود مذاکره نمی کنیم
سردار جوانی افزود : دشمن می داند اگر روزی بخواهد متعرض ملت ایران بشود باید ابتدا قدرت ایران را مهار کند که همین تحریم ها تسلیحاتی از جمله موشکی در باب این مسائل است و هرگز ایران پای میز مذاکره ای نخواهد رفت که موضوع آن کنترل تسلیحات موشکی باشد و جمهوری اسلامی برای توسعه هیچ حد و مرزی را ندارد و امروزه این آمریکایی ها هستند که برای تبدیل شدن به یک نیروی بازدارنده تلاش می کنند.

معاون سیاسی سپاه گفت : ما معتقدیم امریکایی ها در بحث علنی شدن ارتباط امارات و بحرین با اسرائیل سر اعراب کلاه گذاشتند و اینها بازنده آشکارسازی روابط هستند و نکته قابل توجه این است که کشور هایی مثل بحرین و امارات سالیان سال با اسرائیل ارتباط داشتند منتهی علنی نبوده است و این آشکارسازی صرفا بازی تبلیغاتی ترامپ و رژیم صهیونیستی بود .
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی بارها تاکید کرده است که هیچ تهدیدی در منطقه را قبول نخواهد کرد و با عوامل تهدید علیه ملت ایران قاطعانه برخورد می کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات