اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۲۴۹۳۲
عضو کمسیون انرژی مجلس

درباره نحوه درست اختصاص یارانه حامل های انرژی استفاده، ذخیره‎سازی و تبدیل مسائل مهم این طرح است

همچنین نحوه اجرای طرح و تمیز دادن این طرح در بعدهای مختلف انرژی و تبدیل این واحدهای انرژی به همدیگر از مسائل بسیار مهمی است که باید حل شود. 
پایگاه بصیرت / گروه اقتصادی / گفتگو با نماینده مجلس
زهرا ظهروند- خبرنگار/ در شرایطی که از آبان ماه سال گذشته سهمیه‌بندی بنزین با دو نرخ ۱۵۰۰ تومان یارانه‌ای و ۳ هزار تومان آزاد زیرنظر سران قوا کلید خورد و اجرایی شد، اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به دنبال تغییراتی در این زمینه هستند. در همین خصوص و سرانجام طرح جدید مجلس برای اختصاص یارانه بنزین به هر ایرانی، عبدالعلی رحیمی مظفری عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: این طرح به تازگی در کمیسیون انرژی مطرح شده است؛ البته این طرح قبلا نیز مطرح شده بود و ما نسبت به آن اطلاع داشتیم. کلیات این طرح خوب بوده و بر مبنای عدالت است، اما در خصوص شیوه‎های اجرایی و جزیئات آن قطعا مشکلاتی وجود دارد.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: این مشکلات در کمیسیون مطرح شده و باید در صحن نیز مطرح شود؛ نمایندگان در حال بررسی این طرح هستند ولی باید در ابتدا طرح در صحن اعلام وصول شود و سپس به کمیسیون انرژی داده شود و بعد از آن، ما قطعا جزئیات این  طرح را خواهیم گفت.
 وی با اشاره به برخی از مشکلات این طرح اظهار داشت: در چند موضوع این طرح جای بحث وجود دارد که یکی از آنها نحوه اجرای این طرح است؛ اینکه مردم چگونه می‎توانند از این یارانه استفاده کنند و نحوه ذخیره آن به چه صورت است و همچنین تبدیل این انرژی‏ها به یکدیگر نیز جای بحث دارد.

رحیمی مظفری با بیان اینکه انرژی که فقط نفت و بنزین نیست، تصریح کرد: وقتی بحث هدف‎مندی مطرح می‏شود، مردم بلافاصله سروقت بحث بنزینی روند، در حالی که قضیه گازوئیل و برق چه می‌شود؟ بحث سایر حامل‏های دیگر چه می‎شود؟ برخی‎ها نفت کوره مصرف می‏کنند، لذا همه این‎ها حامل‎های انرژی هستند و اگر قرار باشد روی حامل‎های انرژی بحث کنیم، باید درباره تمام حائل‎های انرژی بحث و بررسی کنیم.
نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار گفت: بحث دیگر استفاده خودروهای عمومی و ناوگان حمل و نقل است که از حامل‏های انرژی استفاده می‌کنند و اینکه چه کار کنیم تا این انتقال انجام نشود؛ در حال حاضر برخی از خودروهای عمومی مثل وانت بارها که در سطح شهر کار می‎کنند، برای بنزین واقعا تحت فشار هستند. اما بعضی از وانت بارها هم هستند که از صبح تا عصر یک جا می‎ایستند سهمیه شان را می‎فروشند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: مدیریت مباحث ذکر شده از جمله مواردی است که باید مجدد در مورد آنها در این طرح کار و بررسی کنیم. همچنین نحوه اجرای طرح و تمیز دادن این طرح در بعدهای مختلف انرژی و تبدیل این واحدهای انرژی به همدیگر از مسائل بسیار مهمی است که باید حل شود. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات