صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۲۴۹۶۰

حمله پادشاه عربستان به ایران و درخواست برای خلع سلاح حزب الله

سلمان بن عبدالعزیز مدعی شد که تلاش‌های بین المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های کشتارجمعی باید افزایش یابد.
وی در ادعایی بی اساس گفت، پادشاهی عربستان دستان خود را برای صلح به سمت ایران دراز کرده و از تلاش های بین المللی برای حل برنامه هسته ای آن استقبال کرده است.
سلمان ادعای تکراری آل سعود علیه ایران مبنی بر حمله به تاسیسات نفتی عربستان در سال گذشته و ادعای ادامه هدف قرار دادن عربستان از طریق موشک و پهپاد را تکرار کرد.
دیگر ادعای شاه سعودی این بود که عربستان هرگز از ملت یمن دست برنمی‌دارد تا از سلطه ایران به زعم وی رها شوند. این در حالی  است که رژیم تحت امر وی از شش سال پیش بی‌رحمانه‌ترین و ویرانگرترین جنگ را علیه ملت یمن به راه انداخته و علاوه بر کشتار ده‌ها هزار تن از مردم بی‌دفاع این کشور، آنها را هدف محاصره همه جانبه زمینی، دریایی و هوایی قرار داده است.
شاه سعودی با دخالت آشکار در امور لبنان و اهانت به جنبش مردمی حزب الله ـ که با رای مردم این کشور در قدرت حضور دارد ـ همگام با صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها آن را حزبی تروریستی خواند و مدعی شد، باید برای تحقق امنیت و ثبات لبنان، حزب الله را خلع سلاح کرد.
ملک سلمان مدعی شد که انفجار اسکله بیروت در نتیجه سیطره حزب الله بر تصمیم‌گیری در لبنان با استفاده از قدرت سلاح، رخ داد.
وی بدون محکوم کردن اقدام خائنانه حکام امارات و بحرین ـ که کاملا در سیاست‌های خارجی و داخلی سرسپرده و دنباله‌روی آل سعود هستند ـ ادعا کرد، از تشکیل دولت فلسطینی به پایتختی قدس شرقی حمایت می‌کند.
ملک سلمان در عین حال بر حمایت همه جانبه از تحرکات آمریکا در حذف مساله فلسطین حمایت کرد و گفت ما از تلاش‌های واشنگتن برای گفت‌وگوی فلسطینی اسرائیلی با هدف دستیابی به حل عادلانه و فراگیر حمایت می‌کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات