تهران بزرگ >>  عمومی >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۲۵۱۰۰

مردم چه نوع مدیری می‌خواهند؟

پایگاه بصیرت / علی‌محمد آقائی/

انقلاب به وسیله مردم و با انگیزه مبارزه با فساد و زنده نمودن فرامین الهی و آداب اسلامی که فراموش شده بود به پیروزی رسید.

مردم محروم و ستمدیده‌ای که تشنه خدمت و عدالت بودند با مجاهدت و ایثار و جان‌فشانی و تقدیم فرزندان خود، انقلاب را به سرانجام مقصود رسانده و به مسئولان نظام اسلامی اعتماد و ماحصل تلاش خود را به آن‌ها با آرای قاطع برای تشکیل مجلس و دولت واگذار نمودند تا با خدمت بی‌منت محرومیت را از کشور دور کنند و آرمان‌هایی که فراموش شده بود احیاء و از آن محافظت نمایند.

مسئولیت‌های مهم، تحقق آرمان‌ها و جلب رضایت مردم تشنه خدمت و سعادت و از همه مهم‌تر حفظ اعتماد به وجود آمده از عهده هر کسی برنمی‌آمد مگر نیروهای انقلابی که به آن‌ها مدیر انقلابی نیز گفته می‌شد.

مدیری که بیان و وعده‌های او با همت و سعی انقلابی آغشته باشد‌.

حال این سؤال پیش می‌آید کدام مدیر؟ با چه مشخصاتی می‌تواند محقق کننده آرمان‌های انقلاب اسلامی و امورات مردم و نگهبانی شایسته برای حفظ اعتماد و باور مردم باشد؟

از منظر امام خمینی رحمه‌الله علیه و مقام معظم رهبری حفظ الله تعالی مدیری در «تراز انقلاب اسلامی» است که خدمت‌رسانی به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد و در راستای تحقق عدالت اجتماعی، رفع تبعیض، کاهش فاصله طبقاتی، رفع مشکلات معیشتی و نجات محرومین بکوشد.

کلید رفع مشکلات معیشتی مردم در دستان «مدیران انقلابی، فعال، پرتحرک و ساده‌زیست» است نه مدیران میلیاردی. شناخت دقیق ظرفیت‌ها و اتکا به پتانسیل‌های درون کشور برگ برنده مدیر در تراز انقلاب است.

غَش در دامان بیگانگان و امید به مساعدت آن‌ها آرمانی از انقلاب را محقق نکرده و محرومیت و معیشتی را کارساز نیست.

دشمنان نظام اسلامی با تکرار محاصره اقتصادی شعب ابی‌طالب به دنبال دلسرد کردن قشر محروم و مستضعف، همان‌هایی که سبب تحقق و استمرار این انقلاب شدند، از جمهوری اسلامی هستند.

مقام معظم رهبری حفظ الله تعالی ضعف در محرومیت‌زدایی را ناشی از ناتوانی برخی مدیران دانسته‌اند نه حرکت عمومی انقلاب.

جمهوری اسلامی برای عبور از موانع و مشکلات فعلی در برابر خود، این روزها به مدیری کارآمد، انقلابی و مؤمن نیاز دارد نه مدیر سفارشی!

مدیر سفارشی برای حفظ و ارتقاء خویش، تحکیم رشته‌های ارتباطی با حامیان را در اولویت قرار می‌دهد.

مدیر سفارشی و آویزان توان و انرژی خود را صرف راضی نگه‌داشتن سفارش کنندگان و حامیان می‌نماید و تلاش می‌کند که به آن‌ها آویزان شده و منافعشان را تأمین نماید.

برخی مدیران دردی از جامعه دوا نمی‌کنند، عملکردشان در هاله‌ای از ابهام است و همواره با پنهان‌کاری قصد فریب مردم را دارند.

سواد و تحصیلات ولو نداشته را ابزار به دست آوردن ریاست بر مردم قرار می‌دهند و از همه مهم‌تر بستگان مدیران اعم از فرزندان، خواهران و برادران علاوه بر سوءاستفاده مالی نیز بر مردم محروم یکه‌تازی کرده و طوری رفتار می‌کنند که انگار ولی‌نعمت مردم هستند

فراموش کرده‌اند که حضرت امام خمینی رحمه‌الله علیه فرمودند: صاحبان حقیقی این نظام و انقلاب مردم و مستضعفین هستند اگر اعتمادشان سلب شود، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی پابرجا نخواهد ماند.

مدیر در تراز انقلاب باید الگویش مدیریت حضرت امام علی علیه‌السلام باشد.

شهید آیت‌الله بهشتی مدیر تراز اول انقلاب که با جدیت در کار و اهتمام در خدمت به مردم همواره یاد و نام شایسته خود را در ذهن مردم بخصوص مستضعفین به یادگار گذاشته است.

شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز با خدمت صادقانه توانست دِین خود را به انقلاب و نظام اسلامی ادا نماید و لقب مدیر تراز اول دنیای اسلام نیز برای ایشان واژه کوچکی به شمار می‌رود.

در پایان آنچه برای مدیر تراز اول انقلاب علاوه بر موارد مطرح شده ضروری به شمار می‌آید؛ تبدیل تهدید به فرصت با تدبیر، اعتقاد به سبک زندگی اسلامی، داشتن تعهد و تعلق‌خاطر به مردم، استقلال و اتکای به شایستگی‌های خویش، داشتن روحیه خدمت گذاری و خدمت به عامه مردم نه به شخص یا گروه و طایفه و افرادی خاص.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات