صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۲۵۱۲۰

صادرات نفت ونزوئلا به نیم میلیون بشکه در روز رسید

به نقل از رویترز، بر اساس آمارهای شرکت ملی نفت ونزوئلا و ریفینیتیو ایکون، صادرات نفت ونزوئلا در ماه گذشته افزایش یافت. این افزایش به علت فروش بیشتر به مشتریانی بود که می خواستند پیش از ممنوعیت تجارت با این کشور از سوی آمریکا، محموله های بیشتری از آن دریافت کنند. واشنگتن به مشتریان شرکت ملی نفت ونزوئلا، برای پایان دادن به معافیت از تحریم های آمریکا که اجازه می دهد برخی از شرکت ها هنوز بتوانند نفت ونزوئلا را بخرند، مهلتی میان اکتبر و نوامبر داده است. از اینرو تعدادی از مشتریان در ماه سپتامبر برای  آخرین محموله های خود برنامه ریزی کردند.
بر اساس این آمار، در مجموع در ماه سپتامبر، 24 محموله بنادر شرکت ملی نفت ونزوئلا را ترک کرده اند که حدود 690 هزار بشکه نفت و سوخت در روز را شامل می شده است. این رقم بالاترین میزان ثبت شده از ماه آوریل است.
بیش از 40 درصد محموله ها به هند ارسال و باقی به مقصد هایی در آسیا و غرب آسیا صادر شد. صادرات به اروپا در همان مقدار 60 هزار بشکه در روز ثابت ماند.
با در نظر گرفتن افزایش ماه سپتامبر، صادرات نفت ونزوئلا به طور متوسط در سه ماهه سوم به 503 هزار بشکه در روز رسید که کمترین میزان در بیش از 70 سال گذشته به شمار می رود و 11 درصد از سه ماهه گذشته قبل از آن است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات