صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۲۵۲۰۶

همصدا با بی‌بی‌سی

«ناامن» شدن جامعه برای بدحجابان نکته کلیدی حمله به ائمه جمعه اصفهان و بجنورد در روزهای گذشته بود[...]

یادداشت: «ناامن» شدن جامعه برای بدحجابان نکته کلیدی حمله به ائمه جمعه اصفهان و بجنورد در روزهای گذشته بود؛ موضوعی که از اساس صحت نداشت. اما بهانه‌ای شد تا ضد انقلاب خارج‌نشین به همراه برخی از رسانه‌های معلوم‌الحال داخلی به دنبال بهره‌برداری از آن برای اهداف سیاسی خود باشند.

گزاره‌های خبری: 1ـ سیدمصطفی تاج‌زاده با انتقاد از امام جمعه اصفهان نوشت: «آقای طباطبایی‌نژاد! امام جمعه پرچمدار اتحاد و پیوند دهنده مردم است نه آنکه بین آنان شقاق و دودستگی ایجاد کند و مشوق تعرض گروهی به دسته دیگری شود. فهمیدی چه کردی؟ خواستی از دین دفاع کنی، دینداران را ذلیل کردی! حرف منکر خود را پس بگیر و از ملت ایران عذر بخواه». 2ـ «فرنوش امیرشاهی» در بی‌بی‌سی فارسی گفت: «در دهه‌های گذشته صحبت روحانیون منتج به قتل افراد می‌شود. اسید پاشی زنجیره‌ای اصفهان در سال 1393 به خاطر تذکر ائمه جمعه اصفهان صورت گرفت که حتی مشخص نشد چه تعداد از زنان قربانی این امر شدند. نقطه اشتراک این پرونده‌ها این است که احکام سنگینی برای متهمان آن صادر نشده است.» 3ـ «امیر ناظمی» معاون وزیر ارتباطات درباره اظهارات امام جمعه اصفهان پیرامون لزوم «ناامن» شدن جامعه برای بدحجابان نوشت: «منظور امام‌جمعه اصفهان از ناامنی چیست و صراحتاً اعلام کنند مشمول اسیدپاشی نیست!»

گزاره‌های تحلیلی: 1ـ «حجاب» جزء قوانین جمهوری اسلامی است و همگان باید به آن احترام بگذارند. با این حال برخورد با متخلفان در این موضوع بر عهده مسئولان امر بوده و برخورد شخصی قابل قبول نیست که این موضوع مورد تأیید ائمه جمعه نیز هست. 2ـ افراد و رسانه‌های مخالف حجاب، اظهارات ائمه جمعه را بهانه‌ای برای حمله به اصل حجاب و موضوع امربه معروف و نهی از منکر قرار داده‌اند، درحالی که تحلیل آنها بر اساس مقدمه کذب شکل گرفت و همان طور که در بیانیه امام جمعه اصفهان نیز آمده است: «برداشت غلط از این مصداق و ایجاد ذهنیت ناصواب برخی از رسانه‌ها باعث شد تا با تقطیع صحبت‌ها، دروغ‌پردازی و القای مطالب خودساخته، افکارعمومی را از موضوعات و مشکلات اصلی کشور منحرف نمایند.» 3ـ جریان سیاسی اصلاحات به جای آنکه پاسخگوی شرایط فعلی و شکست دیدگاه‌های دولت در امر کشورداری باشد، با هم‌صدایی ضد انقلاب خارج‌نشین و فضاسازی رسانه‌ای تلاش می‌کند ذهن جامعه را از اصل موضوع منحرف کند و خود را در جایگاه شاکی قرار دهد. (نویسنده: فرهاد کوچک‌زاده)

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات