بین الملل >>  بین الملل >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۲۵۲۶۸

اسلام هراسی؛ ابزار جدید ساکنان کاخ الیزه / مراقب بازی تبلیغاتی مکرون باشیم

نکته بعدی، به نقد اظهارات مکرون باز می گردد. بدیهی است که اکنون جهان اسلام در بحران به سر می برد ، اما مسول این بحران ، کشورهایی نظیر آمریکا، انگلیس ،آلمان و فرانسه هستند.
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در تازه ترین سخنان خود، رویکرد توهین آمیزی نسبت به دین مبین اسلام داشته و کامل ترین و آخرین دین آسمانی را مولد بحران در جهان دانسته است!
 
رئیس جمهور فرانسه اخیرا  در توجیه لایحه‌ای ضد اسلامی ادعا کرده بود:
"اسلام دینی است که امروزه در تمام جهان در بحران به سر می‌برد. این مسئله را فقط در کشور خودمان شاهد نیستیم». ماکرون مدعی شده بود که هدف از اجرای این لایحه پس از به تصویب رسیدن، مواجه با مشکل افزایش افراط‌گرایی اسلامی در فرانسه و تقویت «توانایی ما در زندگی در کنار یکدیگر» خواهد بود."

در خصوص اظهارات رئیس جمهور فرانسه نکاتی وجود دارد که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت. واقعیت امر این است که امانوئل مکرون در صدد جذب آرای جریان ملی گرای افراطی به سبد رای خود و هم حزبی هایش است. پس از تاسیس حزب "جمهوری به پیش" از سوی مکرون، اصلی ترین رقبای وی " ملی گرایان افراطی" بوده اند. افرادی که رویکردی ضد مهاجرتی و ضد اسلام داشته و خواستار اعمال سخت ترین برخوردها در قبال پناهجویان هستند.
اصلی ترین هدف مکرون از بیان مواضع وقیحانه اخیر در بعد سیاست داخلی، یارگیری از جریان ناسیونالیسم افراطی در فرانسه است. حزب  مکرون در انتخابات پارلمانی اروپا در سال 2019 نیز در مقابل جریان ملی گرا به رهبری "مارین لوپن" شکست خورد و کرسی های پارلمان اروپا را از دست داد.
فراتر از آن، مکرون در جریان شیوع کرونا، به سختی از سوی شهروندان فرانسوی بابت عدم مدیریت صحیح بحران مورد انتقاد قرار گرفت. مطابق آخرین نظرسنجی های موجود در اتحادیه اروپا، مکرون بدترین سیاستمدار اروپایی بوده که در اداره بحران کرونا ناموفق ظاهر شده است. همین مسئله مکرون را مجاب ساخته است تا در کنار نمایشهای  متعدد خود در عرصه سیاست خارجی فرانسه ( با هدف انحراف افکار عمومی کشورش از بحرانهای داخلی)، بیاناتی را نیز در خصوص دین اسلام و مسلمانان بر زبان آورد.

نکته بعدی، به نقد اظهارات مکرون باز می گردد. بدیهی است که اکنون جهان اسلام در بحران به سر می برد ، اما مسول این بحران ، کشورهایی نظیر آمریکا، انگلیس ،آلمان و فرانسه هستند. کشورهایی که مطابق اسناد متعدد و اثبات شده، اصلی ترین حامیان داعش  و گروههای تروریستی و تکفیری در سوریه و عراق هستند. کشورهایی که در جریان جنگ یمن، حامیان تسلیحاتی و سیاسی مطلق آل سعود محسوب می شوند.
 
بهتر است رئیس جمهور فرانسه به این سوال پاسخ دهد که نقش وی و هم پیمانانش در نسل کشی گسترده سعودیها در یمن چه بوده است! فراتر از آن، فرانسوی ها نیز به مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی، طرفدار "تجزیه جهان اسلام" از طریق ایجاد "بحرانهای مزمن امنیتی" بوده و دهه هاست به این راهبرد کلان پایبند هستند.
 
بدیهی است که اتفاقا در چنین شرایطی" پیاده سازی اسلام " و "اتحاد امت اسلامی" تنها راه ایستادگی در برابر جنایات امثال مکرون و ترامپ می باشد. رد پای رئیس جمهور فرانسه در انواع جنایاتی که امروز در غرب آسیا ، شمال آفریقا و دیگر مناطق جغرافیایی تعریف شده در محدوده جهان اسلام قابل مشاهده است.

بدون شک نشانی غلط  وقیحانه ای که رئیس جمهور فرانسه در قبال دین مبین اسلام ارائه کرده است، بار دیگر از هویت و ماهیت وی به عنوان "دشمن طراز  اول اسلام" پرده برداشته است. 
 
جهان اسلام نباید در خصوص این مواضع سکوت کند: اینکه مکرون به عنوان یکی از بانیان و عوامل  ایجاد ترور و خشونت در جهان اسلام، بخواهد در این خصوص به افکار عمومی دنیا نشانه ای نادرست و کاملا درغ بدهد.
 
نباید فراموش کرد که در فاصله حدود یکسال و نیم باقیمانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2022 در فرانسه، مکرون به کرات این نوع  آدرسها و نشانه های نادرست و گمراه کننده را به دیگران (خصوصا افکار عمومی غرب و فرانسه) مخابره خواهد کرد.
از این رو نباید تصور کرد که ادعاهای مغرضانه و دروغین مکرون در قبال دین مبین اسلام و پیروان این دین کامل و آسمانی، به همین نقطه ختم می شود.
بدیهی است که هراندازه در این خصوص مواجهه محکم تری با کاخ الیزه صورت گیرد و مکرون هزینه های بیشتری بابت توهینهای خود به مسلمانان بپردازد، در آینده ناچار به عقب نشینی بیشتری درا ین خصوص خواهد بود. بدیهی است که در چنین شرایطی سکوت در برابر اظهارات مکرون جایز نیست! 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات