صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۲۵۲۷۲

سناتور آمریکایی: هدف نظام سیاسی ما دموکراسی نیست/ دموکراسی مانع آزادی است

در شرایطی که حزب دموکرات در آمریکا حزب رقیب جمهوری‌خواه را به تلاش برای «سرکوب رأی» و تشکیک در انتقال قدرت در انتخابات نوامبر متهم می‌کند یک نماینده جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا گفته دموکراسی هدف نظام سیاسی آمریکا نیست.
«مایک لی»، نماینده ایالت یوتا این مسئله را بعد از برگزاری مناظره میان «کاملا هریس» و «مایک پنس» که به ترتیب معاون‌های نامزدهای حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند در پیامی در توئیتر مطرح کرد.
وی در توئیتر نوشت: «دموکراسی هدف نیست؛ آزادی، صلح و رفاه هدف هستند. ما می‌خواهیم اوضاع رونق پیدا کند. دموکراسی صرف می‌تواند مانع اینها شود.»
او در حین برگزاری مناظره هم توئیت‌هایی با همین مضمون منتشر کرده و از جمله در یک پیام نوشته بود: «ما دموکراسی نیستیم.»
وی در پیامی دیگر نوشته است: «واژه دموکراسی در هیج جای قانون اساسی آمریکا نیامده، چون شکل حکومت ما دموکراسی نیست، بلکه یک جمهوری مشروطه است. این مسئله برای من اهمیت دارد و باید برای هر کسی که نگران تجمیع مفرط قدرت در دستان عده‌ای معدود است هم مهم باشد.»
اظهارات مایک لی در شرایطی مطرح شده که نظام رأی‌گیری غیرمستقیم درانتخابات آمریکا همواره مورد انتقاد قرار داشته است. وجود پدیده‌های دیگری مانند «سرکوب رأی» و «جریمندرینگ» (کژحوزه‌بندی) در انتخابات آمریکا هم موجب شده عده‌ای از تحلیلگران این نکته را مطرح کنند که در نظام انتخاباتی آمریکا صدای مردم جایگاه اندکی در تعیین سرنوشت سیاسی دارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات