صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۲۵۳۵۶

راه حل مشکلات کشور

اين روزها فشار اقتصادي بر گرده اکثريت توده‌هاي ملت سنگيني مي‌کند. افزايش سرسام‌آور قيمت‌ها و نابساماني بازارهاي مختلف بر نگراني‌ها افزوده است[...]

یادداشت: اين روزها فشار اقتصادي بر گرده اکثريت توده‌هاي ملت سنگيني مي‌کند. افزايش سرسام‌آور قيمت‌ها و نابساماني بازارهاي مختلف بر نگراني‌ها افزوده است. انتظار آن است که با تدبیر دولت، آرامش و ثبات به بازار برگردد. در اين ميان سؤال اساسي اين است که ريشه مشکلات کجاست و چگونه مي‌توان مشکلات را مرتفع کرد؟
نکات تحليلي:
1ـ رهبر معظم انقلاب روز گذشته در ارتباط تصويري با مراسم مشترک دانش‌آموختگي دانشجويان دانشگاه‌هاي افسري نيروهاي مسلح به اين پرسش چنين پاسخ دادند: «من اين را گفته‌ام، باز هم تکرار مي‌کنم، تا فعّالان بخش‌هاي گوناگوني که در زمينه‌ اقتصاد و غير اقتصاد مسئول هستند همه بدانند که علاج همه‌ مشکلات در داخل کشور است. بسياري از مشکلات ما مربوط به خارج از کشور است، امّا علاجش در داخل است. هيچ‌ کس علاج مشکلات را در خارج از کشور جست‌وجو نکند؛ ما از خارج از کشور هيچ‌ گونه خير و بهره‌اي نخواهيم ديد؛ علاج در داخل است، علاج در تلاش داخلي است، علاج در نگاه صحيح و محاسبه‌ درست داخلي به مسائل کشور و مسائل منطقه است و با به‌کار‌گيري نيروي خرد؛ با عزم و اراده راسخ بايد و مي‌توان ان‌شاءالله بر مشکلات فائق شد و اين هارت و هورتي هم که اين اراذل مسلّط بر ملّت آمريکا مي‌کنند نبايستي ذهن کسي را مشغول کند.» 2ـ تحريم‌هاي ظالمانه دشمن طبيعتاً چرخه اقتصاد کشورمان را مختل کرده و آسيب‌هاي جدي بر آن وارد کرده است؛ اما نکته اساسي آن است که هرچند رفع تحريم‌ها مي‌تواند بخشي از مشکلات کشور را مرتفع کند، اما در شرايطي که «تحريم»، مهم‌ترين سياست خصمانه دشمن است، نبايد انتظار داشت که اين سياست با مذاکره و گفت‌وگوي ديپلماتيک برداشته شود. لذا مادامي که بي‌اعتباري آن آشکار نشود، دشمن کنار نخواهد گذاشت. بي‌اعتباري آن هم بر اين است که آشکار شود حل مشکلات کشور به‌غير از رفع تحريم، راهکارهاي ديگري نيز دارد. مهم‌ترین و تنها راه جايگزين، بی‌شک اتکا به ساخت دروني قدرت جمهوری اسلامی است. اين سرزمين آنقدر از توانايي‌ها و استعدادهاي طبيعي و انساني برخوردار است که بتواند به تدريج خود را از چرخه وابستگي به ديگر کشورها مستقل کرده و سياست تحريم را در نهايت بي‌اثر کند.
نکته راهبردي:
طي اين مسير، هم باور مي‌خواهد و هم توان و انرژي و هم هوشمندي، خوش‌فکري و پشتکار و خسته نشدن! که اين همه در جوانان مؤمن انقلابي قابل جمع است.‌(نویسنده: مهدی سعیدی)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات