کهگیلویه و بویراحمد >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۲۵۳۹۶

شاهد جان دادن مردم نباشیم!

پایگاه بصیرت / علی محمد آقائی/
۳۰ بهمن سال ۱۳۹۸ شیوع ویروس کرونا در ایران رسما اعلام و روز‌های پر کار و تلاش برای دولتمردان کشورمان رقم زده شد.
۴اسفند ۱۳۹۸ اولین ستاد مبارزه با کرونا در کشور به ریاست وزیر بهداشت تشکیل ودر ۲۴ اسفند ریاست ستاد به دلیل نیاز دستور هماهنگی جهت همکاری سایر وزارت خانه‌ها به رئیس جمهور سپرده شد.
دکتر روحانی در قدم اول با دستور به کلیه وزارت خانه‌ها و نهاد‌های مرتبط تمام امکانات کشور را برای مبارزه با بیماری کرونا منسجم نمودند.
وزارتخانه‌ها و سایر نهاد‌ها نیز در کنار همدیگر تمام توان خود را در جلوگیری از شیوع بیماری در زمینه‌های مختلف بهداشت و درمان و زیر ساخت‌های مرتبط.
حمایت از کسب و کار‌های کوچک و بزرگ در مقابل آثار تبعات، جلوگیری از احتکار اقلام بهداشتی، مرخصی زندانیانی که آزادی آن‌ها خطر آفرین نبود همچنین توزیع بسته‌های غذایی و... با همکاری ارگان های مختلف  به اجرا گذاشته شد.
موج اول و دوم کرونا با فراز و نشیب‌هایی توام با ایثار و مجاهدت‌های جامعه پزشکی پشت سر گذاشته شد.
دولت به عنوان کارگزار امورات انتظار داشت این میهمان نا خوانده طاقت گرمی هوا را نداشته و با یک خداحافظی همه را خوشحال کند، ولی با استقبال خوب مردم متأسفانه موج سوم کرونا نیز باشدت بیشتری در بعضی از مناطق لنگر انداخت.
مسئو‌لین بهداشتی با توجه به شروع فصل پاییز و زمستان و بیماری‌های خاص (آنفلوانزا) این ایام، خطر تشدید ویروس کرونا را جدی هشدار دادند.
رهبر معظم انقلاب با درخواست مبلغ یک میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی در فروردین ماه ۱۳۹۹ برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از ویروس کرونا در کشور موافقت کردند.
رئیس جمهور نیز ۱۸ فروردین ۹۹ از موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی قدردانی نمودند.
سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان دولت دوازدهم در پیامی در صفحه شخصی خود مراتب اعتراض از عدم وصول کامل مبلغ یک میلیارد دلار را اعلام
و نیز دفعات متعدد دولت را مورد خطاب و در یادداشتی ۱۴شهریور ۱۳۹۹ نوشت:
ما در زیر بار سنگین پژمرده و مچاله میشویم تا ایران شاداب و سرافراز در عرصه جهانی بدرخشد.
این موضعگیری‌های نمکی موجب واکنش مجلسیون نیز گردید.
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی "حسینعلی شهریاری"در این خصوص ابراز داشتند.
آقای روحانی به سوالات پرسیده شده از جانب نمایندگان پاسخ نداده و هزینه کرد دانشگاه‌های علوم پزشکی از صندوق توسعه ملی بررسی خواهد شد.
برخی از نمایندگان از پرداخت شدن تنها ۳۰درصداز کل مبلغ اختصاص یافته صندوق توسعه ملی به این بخش خبر میدهند.

با توجه به اعلام وضعیت قرمز در برخی از نقاط کشور به نظر میرسد نمایندگان محترم مجلس سیاست خط و نشان کشیدن را باید پایان داده و در یک حرکت انقلابی تحقیق و تفحص در این زمینه را با فوریت اقدام و نتیجه را به سمع و نظر مردم برسانند تا گره از کار گشوده شود.
نکته قابل ذکر اینکه جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا علاوه بر تجهیزات و نیروی انسانی در حوزه بهداشت ودرمان و اقدامات پوششی جهت رفع تبعات کرونا، لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف مردم امری ضروری به نظر میرسد، زیرا تعطیل کردن هنر نمی‌خواهد و هنر در تغییر سبک زندگی و آن هم در برپایی مراسمات و سایر آداب و معاشرت هاست.
در صورتی که مردم عزیز کشورمان دستور متخصصین امر را جدی بگیرند شاید شاهد جان دادن همنوعان خود نباشیم.
کسانی که تریبون در دست دارند یا در بین اقشار مختلف نفوذ کلام دارند مردم را به رعایت دستورالعمل‌ها تشویق نمایند که اقدامات امروزمان فردا را تشکیل میدهد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات