صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۲۵۴۱۳

محرومیت و عدم آرامش روانی!

ناامنی اقسام مختلفی دارد که یکی از اقسام آن ناامنی فکری است. عوامل تشکیل‌دهنده ناامنی هم متعدد است[...]
یادداشت: ناامنی اقسام مختلفی دارد که یکی از اقسام آن ناامنی فکری است. عوامل تشکیل‌دهنده ناامنی هم متعدد است که فقط پشت خاکریز قرار نمی‌گیرد و می‌تواند تا کنار گوش ما نزدیک شود و هر نوع آرامش و احساس خوشبختی را از ما سلب کند. هنگامی که ناامنی فکری نسبت به وضعیت امروز و فردای جامعه به وجود آمد، هرگونه توسعه و پیشرفتی متوقف می‌شود. گاهی این ناامنی را دشمن به وجود می‌آورد و گاهی یک رسانه یا مسئول داخلی. در خصوص ناامنی هم باید به وجودش حساس شد و هم باید به عوامل ایجادکننده‌اش توجه کرد.
گزاره خبری: اخیراً در فضای مجازی این خبر پیچید که؛ «سیدمحمد موسوی‌زاده» دانش‌آموز کلاس پنجم دبستان شهرستان بندر دیر از توابع استان بوشهر خود را از طناب دار حلق‌آویز کرد و درگذشت. علت این اقدام، عدم دسترسی به ابزار ارتباطی مثل نداشتن تلفن همراه برای استفاده از آموزش‌های مجازی و سلب امکان تحصیل از این دانش‌آموز 11 ساله عنوان شده است. 
گزاره تحلیلی: حرف‌ها، انکارها، اتهامات و تکذیبیه‌های زیادی در این خصوص شنیده شده است. اما آنچه مسلم است، خودکشی یک کودک 11 ساله است. این اتفاقات عین ناامنی در بعد فکری است. فقر و محرومیت باعث ایجاد خسارات زیادی به روح و روان مردم یک جامعه می‌شود. خصوصاً مردمی که می‌دانند اگر یک مدیریت دلسوز در رأس امور بود که امکانات و ثروت کشور را درست مدیریت می‌کرد، مشکلات کمتری داشتند. محرومیت و عدم آرامش فکری و روانی بزرگ‌ترین مواجهه جامعه ماست که باید رفع شود. پدیده شوم خودکشی که در کشور ما در حال رشد است، نیازمند یک مجموعه‌ای است که بتواند در شرایط سخت کمک حال مردم باشد. خبرهای متعددی که از مرگ افراد مختلف در طبقه محروم جامعه به گوش می‌رسد مانند یک جنگ تمام‌عیار از کشور ما تلفات می‌گیرد. مسئولان باید از هرگونه فشار روانی به مردم جلوگیری کنند و فضایی آرام را فراهم کنند تا مردم با امنیت فکری و روانی به جنگ با مشکلات بپردازند. (نویسنده: سیدحسین خاتمی)
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات