صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۲۵۴۱۹

اخبار کوتاه 23 مهر

◄ دو رکعت نماز شکر برای بازگشت پیکر فرزند!/ پدر شهید حسن رجایی‌فر از شهدای کربلای خان طومان می‌گوید:‌ «یک روز در کنار سنگ مزار پسر شهیدم ایستاده بودم که شنیدم کسی گفته بود این مزار خالی است و شهیدی در آن نیست. آن روز خیلی دلم گرفت و از خدا خواستم و به شهید متوسل شدم که حتی شده یک تکه استخوان به تبرک از حسن برایم بیاید. وقتی حسن به دنیا آمد دو رکعت نماز شکر خواندم و حال که شهید شد و خبر رجعت پیکرش را آوردند، دوباره دو رکعت نماز شکر خواندم.»

 صندوق‌های پست سرنوشت‌ساز!/ تاکنون بیش از ۱۰ میلیون آمریکایی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ از طریق پُست رأی داده‌اند. به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از رأی‌دهندگان به خصوص دموکرات‌ها تمایل بیشتری نسبت به رأی‌گیری از طریق پست نشان داده‌اند. رأی‌گیری پستی موجب نگرانی جمهوری‌خواهان شده و ترامپ بار‌ها ابراز نگرانی کرده و گفته این شیوه موجب تقلب در انتخابات می‌شود و در صورت تقلب، ریاست‌جمهوری را تحویل نخواهد داد. وی همچنین در توئیت‌های اخیرش صراحتاً مردم ایالات‌ ایلنویز، نیویورک و کالیفرنیا را خطاب قرار داده و هشدار داده که رأی دادن آنها به «جو بایدن»، همانند رفتن به جهنم است و از آنان خواسته به او رأی دهند.

 وضعیت بیکاری در کشور/ براساس آمارهای موجود، از 23/5 میلیون شاغل در کشور حدود 60 درصد آنها 44 ساعت در هفته کار می‌کنند و اشتغال کامل دارند. استان چهارمحال و بختیاری با نرخ بیکاری 16/3 درصد، خوزستان 15/3 درصد کرمانشاه 15/2 درصد، لرستان 14/7 درصد، هرمزگان 13/3 درصد بالاترین نرخ بیکاری را دارند. کمترین میزان نرخ بیکاری مربوط به استان های خراسان رضوی با 5/7 درصد، خراسان جنوبی 5/8 درصد، ایلام 6/2 درصد، تهران 6/4 درصد و همدان 6/8 درصد است.

◄ صادرات به اقلیم از سر گرفته شد/ بعد از رایزنی‌های صورت گرفته در رابطه با حل و فصل مشکل پیش آمده در مرز ایران با اقلیم کردستان و توقف تانکرهای سوخت ایرانی، دو طرف به توافق رسیدند و تردد نزدیک به ۲۷۰۰ تانکر متوقف شده، آغاز شده است.

◄ دستگیری معاون سرکرده القاعده در بغداد/ سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای سازمان اطلاعات پلیس فدرال وابسته به وزارت کشور یکی از معاونان سرکرده گروه تروریستی القاعده را در منطقه حی الرفاق بغداد دستگیر کردند.»

◄ احکام سیاسی (سؤال 61): اگر سب به افرادی مانند بدعت‌گذاران اثر معکوس داشته باشد، مثل اینکه دشنام به آنها موجب شود که منشِ مظلومانه به خود بگیرند و افرادی را همرأی و نظر خود کنند، حکمش چیست؟ پاسخ: در فرض سؤال، سب جایز نیست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات