صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۲۵۴۴۳

نگرانی در آمریکا همزمان با آمادگی طرفداران ترامپ برای نظارت بر انتخابات

سیاستمداران حزب جمهوری‌خواه در آمریکا هزاران داوطلب را برای نظارت بر حوزه‌هایی که در حال برگزاری انتخابات زودهنگام هستند بسیج کرده‌اند. 
این اقدامات بخشی از تلاش‌ها برای گردآوری شواهد در حمایت از ادعاهایی است که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره احتمال تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری مطرح کرده است.
۲۰ منبع آگاه به الجزیره گفته‌اند در سراسر «ایالت‌های محل رقابت» نظیر «پنسیلوانیا»، «فلوریدا» و «ویسکانسین» ناظران انتخاباتی به دنبال یافتن تخلفاتی به خصوص در رأی‌‌گیری‌های پستی خواهند بود. 
این مقام‌ها از اظهارنظر درباره اینکه چند نفر تا به حال برای انجام این مأموریت نظارتی داوطلب شده‌اند خودداری کردند، اما ستاد انتخاباتی ترامپ قبلاً اعلام کرده بود قصد دارد ۵۰ هزار نفر را در سراسر ایالات متحده برای انجام این کار به خدمت بگیرد.
ناظران طرفدار ترامپ قرار است عکس‌ها یا فیلم‌هایی در راستای هدف جمهوری‌خواهان برای اثبات متقلبانه بودن رأی‌گیری‌های پستی تهیه کنند. آنها قصد دارند در صورت مسئله‌انگیزشدن نتایج انتخابات سوم نوامبر میان دونالد ترامپ و جو بایدن، از این عکس‌ها و فیلم‌ها برای مستند کردن استدلال‌های خودشان بهره بگیرند.
ستاد انتخاباتی ترامپ همین حالا تشکیک در روندهای احذ رأی در ایالت‌هایی که رأی‌گیری زودهنگام در آنها آغاز شده را آغاز کرده است. به عنوان مثال، این تیم فیلمی منتشر کرده که ممانعت از حضور یکی از ناظران طرفدار ترامپ در یک حوزه رأی‌گیری در «فیلادلفیا» را نشان می‌دهد.
برخی از تحلیلگران از دامن زدن به چنین تنش‌هایی در سالی پرآشوب که شاهد زد و خورد شبه‌نظامیان مسلح با معترضان در خیابان‌های آمریکا بوده نگران هستند. 
نظارت بر صندوق‌های اخذ رأی روندی معمول در انتخابات‌های آمریکا است که سابقه آن به قرن هجدهم برمی‌گردد.علی‌رغم این، اقدام امسال ستاد انتخاباتی ترامپ بسیار غیرمعمول است.
چند ماه پیش، دولت ترامپ ویدئویی را در توئیتر منتشر کرد که در آن «دونالد ترامپ جونیور»، پسر رئیس‌جمهور آمریکا ادعا می‌کند دموکرات‌ها قصد دارند میلیون‌ها قطعه رأی نادرست وارد انتخابات کرده و در نتایج آن دست ببرند.
ترامپ تا به حال چندین بار گفته که نتیجه انتخابات را نخواهد پذیرفت. او روز ۲۹ سپتامبر در مناظره‌اش با بایدن، در پاسخ به سئوال مجری برنامه که آیا در صورت باخت در انتخابات نتیجه را می‌پذیرد یا خیر از طرفدارانش خواست به محل اخذ رأی بروند و به دقت اوضاع را تحت رصد داشته باشند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات