سیاسی >>  مجلس >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۲۵۵۳۹
بررسی عملکرد مجلس در گفتگو با ابراهیم رضایی

تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم

در حوزه امنیت اقتصادی، کمیسیونی در مجلس، با موضوع تحریم فعال شده است. هدف از تشکیل این کمیسیون در شرایط فعلی، خنثی و بی اثر کردن تحریم های ظالمانه دشمنان علیه کشورمان می‌باشد.

دکترابراهیم رضایی، نماینده مردم شریف شهرستان دشتستان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی بصیرت، در رابطه با تهدیدهای پوشالی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران که مدعی شده بود هر حمله‌ای علیه منافع ایالات متحده را با «شدت هزار برابر» پاسخ خواهند داد، گفت: ترامپ بعد از خروج برجام با فشار حداکثری و ترور ناجوانمردانه شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، به نوعی پیگیر- به زعم او- ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» مجاب کند؛ اما بعد از حدود دو سال، دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده است. به همین دلیل مواضع و تهدیدهای پوشالی اخیر ترامپ را باید ناظر به انتخابات آینده آمریکا ارزیابی کرد. فراموش نباید کرد حدود دو سال قبل ترامپ از اقدام سپاه پاسداران در هدف قرار ندادن هواپیمای سرنشین‌دار آمریکا که در فاصله نزدیکی از پهپاد جاسوسی سرنگون‌شده این کشور در پرواز بود، قدردانی کرد. این ترامپ همان ترامپ است.
نماینده دشتستان در مجلس با تاکید براینکه مطرح شدن فعال سازی مکانیزم ماشه از سوی آمریکایی ها بیشتر برای ایجاد جنگ روانی و رسانه ای علیه کشورمان است، اظهار داشت: با توجه به اینکه انتخابات آمریکا در روزهای آتی برگزار می شود، ترامپ سعی دارد برای همراه کردن لابی صهیونیست با خود در این انتخابات، به هر جنگ روانی علیه ایران دست بزند و فضا را به نفع خود تغییر دهد.
دکتررضایی تصریح کرد: این موضوع مهمی است تا زمانی که مقامات کشورمان با زبان عزت و از موضع قدرت با دشمنان خود صحبت کند، مورد احترام است. اگر دولتمردان ایران از موضع عزت، مقاومت و ایستادگی عقب نشینی کنند و اصرار داشته باشند ولو به تنهایی در برجام بمانیم و به اقدامات خصمانه و تهدیدهای روز افزون دشمن پاسخ ندهیم، طبیعی است که دشمن جریحه تر می شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی در رابطه با موضع مجلس شورای اسلامی پیرامون تحریم های ظالمانه دولتمردان آمریکایی ها علیه کشورمان گفت: مسلما تمرکز مجلس بر تامین امنیت در بخشهای مختلف از جمله امنیت اقتصادی است. مجلس برای تأمین منافع ملی، توان نظارتی خود را فعال کرده است. از مسئولین مربوطه در حوزه اقتصادی، بورس، انرژی تا حوزه بانکداری کشور دعوت شده تا با شرکت در کمیسیون های مجلس مشکلات و موانع پیش روی را بررسی کرده تا نتایج آن برای مردم سودمند باشد.
رضایی تاکید کرد: مجلس برای مقابله متقابل علیه آمریکایی‌ها بعد از فعال کردن مکانیسم ماشه، طرحی دارد که با این هدف پاسخ متناسبی به اقدامات ظالمانه آمریکا دهد و کشورمان را به روزهای درخشان و پر افتخار هسته‌ای برساند. در واقع به دنبال فعال سازی بخش‌های تعطیل شده هسته‌ای کشورمان با همراهی بقیه دستگاه ها است.
نماینده دشتستان، اقدام فعلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با تحریم‌های ظالمانه دولتمردان آمریکایی‌ها علیه کشورمان گفت: این کمیسیون در آینده با تصویب طرحی در زمینه فعال سازی سایت‌های فردو و راکتور اراک است. همچنین در حوزه امنیت اقتصادی، کمیسیونی در مجلس، با موضوع تحریم فعال شده است. هدف از تشکیل این کمیسیون در شرایط فعلی، خنثی و بی اثر کردن تحریم های ظالمانه دشمنان علیه کشورمان می‌باشد.
رضایی در پاسخ به اینکه چه اقداماتی مجلس می‌تواند برای حل مشکلات اقتصادی کشور انجام دهد، اظهار داشت: به نظر بنده، قضاوت بر عملکرد مجلس زود است. اطلاع دارید جنس کار مجلس نسبت با دستگاه های اجرایی متفاوت است؛ مثلا اگر امروز جنسی مانند مرغ در بازار کمیاب شود دولت می‌تواند امشب تصمیم بگیرد و فردا قیمت را کنترل کند؛ اما جنس کار مجلس، قانون گذاری و نظارت است.
مجلس در ماه های اولیه درگیر اعتبارنامه نمایندگان، انتخاب کمیسیون ها و انتخاب آنها در مجامع و شوراهای عالی کشور بوده است. طبیعتاً زمان می برد تا مجلس در مسیر خودش قرار بگیرد. حال اگر بخواهد یک قانونی را تصویب کند ممکن است هفته ها و یا ماه ها طول بکشد تا قانونی از طرف مجلس تصویب شود. در عین حال مجلس از زمان تولد، در حوزه نظارتی، جلسات مفصلی در صحن و کمیسیون های مجلس داشته است.
نماینده دشتستان تاکید کرد: در بحث قانون گذاری، قوانینی که تصویب شده یا در حال تصویب است، قوانین ارزشمندی است؛ مانند قانون مالیات بر خانه های خالی، اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم یا طرح کالابرگ الکترونیک که اخیراً کلیات آن در مجلس تصویب شده است. مطمئناً مجلس تلاش خواهد کرد تا قشر مستضعف کشورمان تاثیر کمتری از نوسانات اقتصادی ببرد.
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: به عملکرد مجلس در یکسال آینده خوش بین هستم. مجلس با ترکیبی از افراد با تجربه، دلسوز و متخصص که در درون خود به ویژه در راس آن دارد؛ به دنبال تحول و وضعیت بهتر در حوزه نظارت و قانونگذاری در مجلس است.
وی، در پاسخ به این‌که تا چه اندازه امیدوارید که عملکرد مجلس موجب افزایش اعتماد عمومی و ارتقاء میزان مشارکت سیاسی در انتخابات 1400 شود، عنوان کرد: اعتقاد داریم که مردم همانند حضور با شکوه و پیروزمندانه در انتخابات گذشته علیرغم همه مشکلات پای صندوق رای آمدند به جریان انقلابی اعتماد کردند؛ بنابراین باید پاسخ اعتماد مردم به این مجلس انقلابی را با خدمت به آنها داد. برای اینکه کشورمان آینده بهتری داشته باشد وظیفه داریم برای تشکیل دولت جوان حزب الهی، نمایندگان مجلس عملکرد قابل دفاع و خوبی از خود به جای بگذارد.
اگر امروز مجلس انقلابی، کارآمدی از خودش نشان دهد، دولت آینده از دست جریان تنبل غرب گرا در آید و توسط نیروهای انقلابی، نخبه و جوان بدست گرفته شود، مشکلات اساسی در حوزه اقتصادی و معیشتی و تحولات حوزه سیاست خارجی و بین الملل کشورمان حل شود، قطعا مردم به جریان انقلابی اعتماد خواهند کرد.
 
گفتگو از وحید قاسمی
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات