صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۲۵۶۵۱

ترغیب به عادی سازی روابط با قول کمک مالی

همچنین ضعف صهیونیستها در مقابل حزب الله لبنان و حماس و سایر گروه های جهادی، نیاز مبرم به برقراری روابط ولو به صورت صوری با حکومت های فاقد پشتوانه مردمی دارند. 
وزارت خارجه سودان یکشنبه در بیانیه‌ای به توافق سازش با رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که واشنگتن و تل آویو قول کمک به بهبود وضعیت اقتصادی سودان را داده‌اند.
به نوشته العربیه، وزارت خارجه سودان همچنین گفت که خارطوم و تل آویو بر سر آن‌چه «حمایت از صلح در منطقه» نامیده شده، توافق کرده‌اند و خارطوم همواره حامی صلح و آزادی و عدالت است.
در این بیانیه همچنین آمده است که دولت آمریکا تعهد داده است که با همکاری شرکای خود از میزان بدهی‌های سودان بکاهد و رژیم تل آویو نیز قول داده است در زمینه امنیت غذایی به سودان کمک کند.
وزارت خارجه سودان سپس از نشست هیأتی از رژیم اسرائیل و سودان طی هفته‌های آتی برای بررسی توافقات متعدد در زمینه‌های کشاورزی، تجارت، هواپیمایی و گردشگری خبر داد و گفت که اولین موضوع مورد بحث در این نشست، مسأله کشاورزی خواهد بود.
«الی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز از سفر قریب‌الوقوع یک هیأت سودانی به تل‌آویو خبر داده و گفته که پس از آن شخص وی در رأس یک هیأت اسرائیلی به خارطوم خواهد رفت.
روز جمعه گذشته (۲۳ اکتبر)، آمریکا، رژیم صهیونیستی و سودان در بیانیه مشترکی از دستیابی خارطوم و تل‌آویو به توافق عادی‌سازی روابط بین این دو طرف خبر دادند.
عادی روابط سودان با رژیم صهیونیستی که بر خلاف خواسته مردم سودان است در حالی صورت گرفت که در وضعیت فعلی آمریکا و شخص ترامپ برای موفقیت در انتخابات به رفتارهای پوپولیستیی نیاز اساسی دارد و رژیم صهیونیستی نیز به جهت وضعیت اسفناک داخلی و اعتراضات مردم این رژیم به رفتار مسئولین دولتی از جمله نتانیاهو، همچنین ضعف صهیونیستها در مقابل حزب الله لبنان و حماس و سایر گروه های جهادی، نیاز مبرم به برقراری روابط ولو به صورت صوری با حکومت های فاقد پشتوانه مردمی دارند. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات