صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۲۵۶۶۴

موفقیت جبهه مقاومت در جنگ جهانی نیابتی در سوریه و سناریوهای آینده

مطابق با اسناد اخیر اعلامی از سازمان ملل که توسط آقای رفعت السید احمد نویسنده مصری در کتابی به عنوان «سوریه در رویارویی با جنگ جهانی؛ حقایق و اسناد» منتشر شده است در جنگ سوریه تروریستهای داعشی از ۲۹ کشور به تعداد ۱۷۱ هزار و ۴۰۰ نفر، حاضر بوده و در مقابل جبهه مقاومت شکست خوردند. آنها از کشورهای عربستان(۲۴۵۰۰ نفر)، چچن(۲۱۰۰۰)، فلسطین اشغالی(۱۴۰۰۰)، عراق(۱۳۰۰۰)، لبنان(۱۱۰۰۰)، تونس(۱۰۵۰۰)، لیبی(۹۵۰۰)، ترکمنستان(۸۶۰۰)، مصر(۷۵۰۰)، ترکیه(۶۱۴۰)، پاکستان(۴۶۰۰)، اردن(۳۸۰۰)، افغانستان(۳۶۰۰)، یمن(۲۸۰۰)، ازبکستان(۲۷۰۰)، قزاقستان(۲۵۵۰)، مغرب(۲۱۰۰)، الجزایر(۱۹۵۰)، کویت(۱۹۰۰) و نیز ۳۰ هزار نفر از فرانسه، روسیه، انگلیس، بلژیک، نیوزیلند، سوئد، فنلاند، دانمارک و نروژ، در این منطقه حضور داشته اند. 

 استکبار جهانی با طرح ریزی و مدیریت جنگ نیابتی در جهان اسلام با تمرکز بر عراق و سوریه، عناصر تکفیری را از آمریکا و اروپا(۳۰ هزار نفر) و نیز  آسیا و آفریقا(۱۴۱ هزار و ۴۰۰ نفر) سازماندهی نموده است. با توجه به اینکه از تعداد مذکور ۵۲۰۵۰ نفر به هلاکت واصل شدند، و تعدادی نیز دستگیر شده اند در نتیجه حدود ۱۱۹۳۵۰ نفر آنها زنده و مفقود هستند و عمدتا در شرق آسیا و آسیای مرکزی و قفقاز پراکنده شده اند. 

 لذا علیرغم شکست سناریوی جنگ نیابتی جهانی آمریکا در سوریه و عراق، این ظرفیت هنوز برای ایجاد جنگهای نیابتی آتی فراهم میباشد و جهان اسلام لازم است برای جلوگیری از جنگهای آتی نیابتی در جهان اسلام به بهانه های اختلافات ارضی(قره باغ و ...) و اختلافات مذهبی(شیعه و سنی) از وقوع جنگهای خونین مجدد در جهت تضعیف جهان اسلام هشیار بوده و با اتخاذ سیاستها و راهبردهای سلبی و ایجابی مرتبط، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات