صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۲۵۶۸۱
به‌دلیل سیاست ترامپ در برابر برجام؛

محافظه‌کاران هم‌حزبی «جانسون» هم از «بایدن» حمایت کردند

به نقل از وبگاه هافینگتون پست، درحالیکه تنها یک هفته به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده است، نمایندگان محافظه‌کار پارلمان انگلیس بین دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به طور علنی از جو بایدن اعلام حمایت کرده اند.
در این ارتباط، ساجد جاوید که سابقاً یکی از مهره‌های کلیدی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس بود، اعلام کرد که «لندن با بایدن شرایط بهتری خواهد داشت» و بسیاری از هم‌حزبی‌های او (حزب محافظه کار موسوم به توری) در حال هزینه کردن برای «شکست» دونالد ترامپ هستند.
به گزارش وبگاه هافینگتون پست، اعضای محافظه‌کار پارلمان انگلیس دلیل حمایتشان از نامزد دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ در آمریکا را موضوعاتی همچون تغییرات اقلیمی، سیاست خارجی مانند موضوع توافق هسته‌ای ایران و «بازگشت جایگاه» به کاخ سفید اعلام کرده اند.
درحالیکه جانسون در هفته‌های اخیر تلاش کرد تا ارتباطاتی را با تیم بایدن برقرار کند، چندین عضو پارلمان انگلیس اظهار داشتند که انتخاب نشدن ترامپ می‌تواند به جایگاه جانسون در افکار عمومی کمک کند.
مطابق با گزارش هافینگتون پست، جانسون که در سال ۲۰۱۵ اعلام کرده بود که «واقعاً نگرانم ترامپ رئیس‌جمهور شود»، به‌محض اطمینان نسبی از پیروزی ترامپ در انتخابات، موضع خود را تغییر داد.
ترامپ پس از تصدی ریاست جمهوری، به ترزا می نخست وزیر وقت انگلیس تمایلی نشان نداد و آشکارا از جانسون به عنوان جانشین وی حمایت کرد؛ این دو در تلاش بودند تا پیوند مستحکمی پیرامون توافق تجاری آمریکا و انگلیس پس از برگزیت ایجاد کنند.
باوجود این، اظهارات تفرقه‌افکنانه و رویکرد آرمان‌گرایانه ترامپ در قبال جهان، بسیاری از نمایندگان محافظه‌کار در انگلیس را نیز به این نتیجه رسانده است که هم کشور و هم حزبشان در صورت شکست وی شرایط بهتری خواهند داشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات