تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۲۵۷۵۳

علل حمایت مکرون از اهانت به پیامبر اکرم (ص)

مکرون اعلام کرده که بزودی لوایح جدید برای محدود کردن زندگی عادی مسلمانان در فرانسه، تقدیم مجلس آن کشور خواهد کرد
پایگاه بصیرت / مرضیه اخلاصی

علل حمایت مکرون از اهانت به پیامبر اکرم (ص)
دور جدید مبارزه با اسلام در قاره اروپا وبه ویژه کشور فرانسه، با انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز علیه دین اسلام و حضرت محمد (ص) و قرآن سوزی شروع شد و این موضوع، با انتشار تصاویر سخیف در برخی نشریات و نصب این کاریکاتورهای اهانت آمیز در موسسات دولتی و بازنشر آن در مدارس ادامه پیدا کرد که نهایتاً به قتل یک معلم توسط دانش آموز چچنی تبار منجر شد.
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، ضمن طفره رفتن از محکومیت اسلام ستیزی، چاپ چنین کاریکاتورهایی را نشانه «آزادی بیان» در کشورش دانست و گفت که دولت او نمی‌تواند با آن مقابله کند. وی همچنین با استناد به شعارهای انقلاب فرانسه، یعنی آزادی (liberte)، برابریEgalite) ) و همبستگی (Fraternite) با وقاحت اعلام می کند که بزودی لوایح جدید برای محدود کردن زندگی عادی مسلمانان در فرانسه تقدیم مجلس آن کشور خواهد کرد که برخی بندهای آن به شرح ذیل است؛
- انتصاب امام مساجد از طرف دولت فرانسه؛
- تنظیم مطالب اسلامی ارائه شده از سوی دولت فرانسه؛
- مبارزه جدی‌تر با حجاب اسلامی؛
- محدودیت وسیع مدارس اسلامی؛
- محدودیت وسیع برگزاری مراسم مذهبی از جمله اقامه نماز جماعت و غیره؛
- محدودیت وسیع در استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی (Social media) برای تبلیغ و همکاری و همیاری بین مسلمانان.
برخی از اهداف پشت پرده مکرون، در حمایت از اسلام ستیزی در فرانسه و ایجاد فشار مضاعف بر مسلمانان که با اعتراضات گسترده در کشورهای مختلف مواجه شد را به صورت ذیل می توان برشمرد.
1- اجرای برنامه سازش اسرائیل با اعراب در سایه ایجاد غفلت در بین مردم منطقه
این موضوع که در بیانات رهبر معظم انقلاب نیزآمده، بار دیگر عناد و کینه شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ی مسلمانان را آشکار ساخت. این حرکت در این برهه‌ی زمانی می‌تواند، نیز به انگیزه‌ی منصرف کردن ذهن ملت‌ها و دولت‌های غرب آسیا از نقشه‌های شومی باشد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای این منطقه در سر دارند و زمینه سازی برای اجرای برنامه معامله قرن است. در واقع این حرکت مکرون، خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی و آمریکا است. زیرا می‌تواند با دور کردن اذهان مردم کشورهای منطقه از مسائلی مانند عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و تحولات دیگر، امنیت و فرصت کافی را به دشمنان اسلام بدهد تا مجدد، آتش توطئه و فتنه در بین مسلمانان برافروخته شود و مقاومت مردم منطقه در سایه این اسلام هراسی دچار آسیب شود.
2- سوءاستفاده از انفعال حاکمان مرتجع منطقه در مقابله با اهانت به پیامبر اکرم (ص)
نگاهی به وضعیت کنونی جوامع عربی و انشقاقی که بر اثر سوء‌رفتار حاکمان متحجر و مستبد آنها رقم خورده، دلیل این گستاخی را نشان می‌دهد. حکام سعودی که خود را خادمان حرم می‌دانند، بیش از 5 سال است در حال کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم یمن هستند و در مسیر این کشتار، قواعد بین‌المللی را هم زیر پا گذاشته و به گواهی سازمان ملل حتی از تسلیحات نامتعارف مثل بمب‌های خو‌شه‌ای استفاده ‌کرده‌است. بعضی کشورهای عربی هم مثل امارات با ذلت تمام به دنبال این هستند رابطه خود را با رژیم صهیونیستی آشکار کنند. آخرین میخ بر تابوت وحدت عربی را هم هفته گذشته، اتحادیه عرب زد و با رد درخواست فلسطینی‌ها برای نشست فوری درباره توافق امارات و رژیم صهیونیستی عملا نشان داد کشورهای عربی دچار خفت و خواری بی‌مثالی شده‌اند. لذا طبیعی است امانوئل مکرون به خود اجازه دهد در یک سرزمین عربی این اظهار نظر را داشته باشد.
3- استفاده از استاندارد دوگانه به منظور حمایت از آزادی و حقوق بشر
واقعیت این است که مدعیان آزادی و حقوق بشر در غرب و حامیان‌ آنها سال‌هاست از واژه‌های آزادی و حقوق بشر، با یک استاندارد دوگانه استفاده ابزاری کرده‌اند و این بار هم جای تعجب نبود که این اظهارنظر توسط مکرون شنیده شود. باور کنیم یا نه، رهبران غربی از آمریکا تا اروپا ارزش متفاوتی را نسبت به حقوق بشر در داخل و خارج از مرزهای جغرافیایشان تعریف کرده‌اند و بدون در نظر گرفتن متر و معیار مشخص، استدلال‌های مطرح شده از طرف مرزهای خارج از تمدن غربی را نخواهند پذیرفت.
4- انحراف افکار عمومی مردم فرانسه از مسائل اساسی کشورشان
خاموش شدن موج اسلام گرایی در فرانسه و ایجاد ارعاب و در ادامه، انحراف افکارعمومی داخل فرانسه و جلیقه زردها از ورود به مشکلات داخلی و اقتصادی حاصل از کرونا نیز از دیگر دلایل اسلام هراسی است.
5- سودای مکرون بر حکومت بر اروپا
مکرون سودای رهبری بر اروپا بعد از برگزیت و خروج انگلستان از اتحادیه اروپا را در سر دارد. لذا با حمایت از اسلام ستیزی سعی در جلب راستهای افراطی در فرانسه و اروپا دارد.
6- توجیه نظامی گری فرانسه در منطقه غرب آسیا
فرانسه با بالا بردن سطح تنش با مسلمانان به دنبال توجیه نظامی گری در شمال آفریقا و غرب آسیا و حتی ترکیه است. مکرون کاملا وابسته به محور عبری آمریکایی است و به دستور آنان به دنبال تغییر اولویت جهان اسلام از موضوع خیانت اعراب به اسلام ستیزی است که نشانه آن همزمانی اعلام سازش چند کشور با رژیم صهیونیستی با همین هدف، ازجمله سودان است.
جمع بندی
توهین به مقدسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان و سایر مؤمنین به ادیان الهی قطعاً کار هتاکانه ای است که به‌سادگی نمی‌توان از کنار آن گذشت و این جهل و کوشش بی‌ثمر بر آن، از تفکرات جاهلی نشئت می‌گیرد که به گمان باطل خود می‌خواهند این نور الهی را خاموش کنند؛ و این وعده اوست که فرمود "انا کفیناک من المستهزیین" اما این جاهلان باید بدانند که به فضل پروردگار نور رحمت رسول اعظم (ص) هر روز در دل‌ها بیشتر تابیده خواهد شد و موج گرایش به اسلام هر روز در جهان بیشتر و بیشتر می‌شود و کسانی که گرفتار عصبیت و تنگ‌نظری هستند، هر روز در نزد افکار عمومی جهان محکوم‌تر خواهند شد.
این اقدامات گستاخانه برای تحریف واقعیت‌های مسلم تاریخی و اهانت به رسول خدا (ص) که رئیس‌جمهور فرانسه نیز در اقدامی هتاکانه به بهانه واهی آزادی‌بیان آن را تأیید کرده است، در تاریخ به‌عنوان یک جاهلیت ثبت خواهد شد و غربی‌هایی که استانداردهای دوگانه برای دیگران مشخص می‌کنند باید پاسخگوی این رفتارهای متناقض خود باشند.
اقدام مکرون قطعاً اهانت و تضییع حقوق همه جوامع بشری است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت و باید گفت که متاسفانه در مقابل این اهانت هیچ نهاد بین المللی و سازمانی از جمله سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی حقوق بشر ملل متحد اقدام سازنده و حمایت از مسلمانان جهان انجام نداده است که این برخلاف تمام اصول احترام و آزادی ادیان و مذاهب است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
۲۰۰ سال قبل در انقلاب ماسونی فرانسه هم همینطور شد و انتصاب کشیش های اعظم فرانسه ، بجای آنکه از سوی واتیکان باشد ، به اجبار از سوی دولت شد
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات